اخبار داغ

رئیس جامعه روحانیت مبارز:

پایبندی آیت‌الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم/ با رحلت ایشان رخنه‌ای در عالم اسلام ایجاد شد

پایبندی آیت‌الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم/ با رحلت ایشان رخنه‌ای در عالم اسلام ایجاد شد
آیت الله موحدی کرمانی گفت: چندین سال با ایشان مأنوس بودم و اخلاص، پاکی و پایبندی آیت الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم و با رحلت ایشان ثلمه و رخنه ای بر عالم اسلام وارد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان یکی از ارکان و بزرگان حوزه علمیه قم، شخصیت بزرگ دینی و فقیه در عرصه فلسفی، اخلاقی و ولایی بود و با رحلت آیت الله مصباح یزدی ثلمه و رخنه ای بر عالم اسلام وارد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با آیت الله مصباح یزدی ارتباط نزدیک زیادی داشته ام، عنوان کرد: در مقطعی تصمیم گرفته شد که عده ای از دانشجویان از سراسر کشور برای برگزاری سلسله برنامه های علمی و فرهنگی در تهران حضور پیدا کنند تا آنان برای دفاع از دین، اسلام، ولایت، اخلاق و فضیلت تربیت و مجهز شوند.

,

رئیس جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این برنامه حدود دو ماه در طول سال بود و در این زمینه بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه و آیت الله مصباح یزدی عهده دار این برنامه بودیم و از نظر علمی، معرفی اساتید و مسائل امنیتی اقدام می کردیم.

,

وی با تأکید بر اینکه چندین سال با ایشان مأنوس بودم و اخلاص، پاکی و پایبندی آیت الله مصباح یزدی به ولایت فقیه را از نزدیک شاهد بودم، اظهار کرد: برای نماز مغرب و عشا در این دوره، هر چه اصرار می کردم که ایشان امامت نماز را به عهده بگیرند، تواضع می کردند و قبول نمی کردند و من نماز را اقامه می کردم و آیت الله مصباح یزدی نیز می آمدند.

,

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: بعد از نماز مباحث اخلاقی را برای دانشجویان بیان می کردم، آیت الله مصباح یزدی نیز تواضع می کردند و در جمع دانشجویان می نشستند و حرف های من را تا پایان گوش می دادند؛ به یاد می آورم در یک دیدار که دانشجویان با مقام معظم رهبری داشتند؛ آیت الله مصباح یزدی توضیح می دادند که چه برنامه هایی برای دانشجویان برگزار کرده ایم.

,

نماینده  مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی در آن جلسه توضیح می دادند که این جلسات می تواند منشأ خیر، برکت و خدمت باشد و همچنین ایشان تواضع و بزرگواری می کردند و نام من را نیز نزد مقام معظم رهبری عنوان می کردند که مباحث اخلاقی را در این دوره ها بیان می کنم.

,

رئیس جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: به خاطر می آورم که آیت الله مصباح یزدی مشغول نماز بودند که یک دفعه عبا را از دوششان انداختند؛ بعدا  متوجه شدم قضیه چه بوده است؛ ظاهرا یکی از دانشجویان در همان حال که نماز می خواندند از ایشان تقاضا کردند که شما چیزی را به عنوان تبرک به ما بدهید و ایشان نیز در نماز عبای خود را بر زمین انداختند و دانشجو نیز عبا را برداشت.

,

وی با بیان اینکه این اقدام مرحوم آیت الله مصباح یزدی بیانگر روح بزرگ ایشان است، عنوان کرد: آن عبا تابستانی بود و بعضا قیمت این نوع عبا بالا است و البته با این حرکت مرحوم آیت الله مصباح یزدی، انسان به یاد حضرت امیر المومنین علیه السلام می افتد که در رکوع نماز، سائلی درخواست کمک کرد و ایشان در همان حالت اشاره کردند که سائل بیاید و انگشتر را بگیرد.

,

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی شخصیتی ممتاز از نظر علمی، اخلاقی و آداب اجتماعی بودند، تصریح کرد: زمانی که مسائل مهم در مجلس خبرگان رهبری مطرح می شد تا خبرگان جایگاه اصلی خود را پیدا کند، مرحوم آیت الله مصباح نظرات بسیار مفیدی ارائه می دادند.

,

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در زمان انتخابات در سطح کشور بحث های خوبی با هم داشتیم و مرحوم آیت الله مصباح یزدی نظرات خوبی را بیان می کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه