شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان گیلان
ساعت: 13:19 منتشر شده در مورخ: 1399/10/21 شناسه خبر: 1696575
بلایی که حفاری‌های غیرمجاز بر سر خیابان‌ها می‌آورد؛

رشت و معضلی به نام فرسودگی آسفالت معابر/ بهبود کیفی آسفالت در دستور کار شهرداری

رشت و معضلی به نام فرسودگی آسفالت معابر/ بهبود کیفی آسفالت در دستور کار شهرداری
هر چند به گفته شهردار رشت، عمر آسفالت در رشت بیشتر از دوسال نیست و میزان بالای بارندگی نیز در شهر رشت بر ضریب معضل فرسودگی آسفالت می‌افزاید اما استفاده از مواد افزودنی نانو در بالا بردن کیفیت آسفالت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی شهروندان وضعیت معابر شهری است از این رو آسفالت معابر به عنوان تسهیل کننده عبور و مرور شهروندان از نیازهای اساسی آنان است.

سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت  سعی کرده با اجرای آسفالت مکانیزه معابر شهر، لکه گیری نوارهای حفاری، توجه به مناطق و محلات کم برخوردار همچون مجموعه مسکونی مسکن مهر، حمیدیان، ولوکس، صفه سر، عینک و سیاه اسطلخ‌ در راستای جلب رضایت شهروندان برآید با این وجود انتظار میرود سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت همچنان در راستای مهمترین مطالبه شهروندان رشت با سرعت و همت بیشتری عمل کند.

فرسودگی و عدم کیفیت آسفالت خیابان ها و معابر شهری از دغدغه های مهم شهروندان رشتی است این در حالی است که به گفته رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، عمر آسفالت در رشت بیشتر از دوسال نیست و میزان بالای بارندگی نیز در شهر رشت بر ضریب این معضل افزوده است اما استفاده از مواد افزودنی نانو در بالا بردن کیفیت آسفالت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

برطرف کردن نقایص و معایب عمرانی معابر مطالبه به حق مردم است

میثم حرفت خواه رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار 8دی با تاکید بر اینکه تقاضا و آسفالت خیابانها، فراهم نمودن شرایط مساعد در گذرگاه ها برای شهروندان و برطرف کردن نقایص و معایب عمرانی معابر جز مطالبات به حق مردم است اظهار کرد: مجموعه سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت در تلاش است که در کوتاه ترین بازه زمانی در انجام عملیات های عمرانی سبب رضایت شهروندان رشت را فراهم کند.

حفاری های غیر مجاز منجر به خوردگی آسفالت می شوند

حرفت خواه با اشاره به وضعیت فعلی آسفالت خیابان و معابر رشت گفت: خیابان هایی که از زمان مدیریت وی در طول یک سال اخیر اسفالت شدند تا امروز هیچکدام خراب نشدند، بلکه این آسفالت های قدیمی هستند که بر حسب حفاری های غیر مجاز، حفاری آب های سطحی و استفاده از فیبر نوری که باعث جدا شدن بخشی از اسفالت و و نفوذ آب به داخل لایه های زیرین شده، در نهایت منجر به خوردگی آسفالت میشوند.

استفاده از منابع داخلی و قیر یارانه ای دولتی در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت با تاکید بر خراب شدن اسفالت های قدیمی و ضرورت روکش این اسفالت ها ادامه داد: شهرداری رشت تمام تلاش خود رو مبنی بر تامین قیر برای تولید آسفالت از منابع داخلی وکمک قیر یارانه ای دولتی در سال۱۴۰۰ انجام خواهد داد.

بهبود کیفیت جنس آسفالت در سال اینده

وی با بیان اینکه عمر آسفالت در رشت دوسال است و با توجه به اینکه در مجموع روزها، ۴ماه از سال بطور مداوم در رشت شاهد بارش شدید باران هستیم افزود: بدنبال این هستیم که با افزودن پودر راک و مواد افزودنی نانو در سال آینده کیفیت آسفالت رشت رو بیش از افزایش دهیم.

حرفت خواه با اشاره به بروزرسانی بخشی از آیتم های کارخانه اسفالت رشت با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در تهران گفت: عموما اسفالت معبرهای فرعی دچار فرسودگی هستند و اسفالت خیابان های اصلی که در سال گذشته انجام شده است در وضعیت مطلوبی قرار دارند مگر اینکه بر اثر کنده کاری و حفاری های غیرمجاز دچار مشکل شده باشند.

وی درباره استفاده از قیرهای ویژه مناطق سردسیر در رشت بیان کرد: قیر هایی که در سالهای گذشته برای استان گیلان تعبیه میشد قیر های ۶۰/۷۰ بود که در کل کشور از این نوع قیر استفاده میشد، اما یکسال است که برای گیلان از قیر های پی جی ۶۴۲۲ یعنی قیرهایی که در دمای ۶۴ درجه دمای بالای صفر و ۲۲ درجه پایین صفر که دارای استقامت و باعث چسبندگی مصالح و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت هستند استفاده می شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت با تاکید بر ارتقای کیفیت اسفالت کلانشهر رشت به دلیل داشتن ویژگی اقلیمی خاص و مرطوب گفت: در طول یکسال اخیر در تلاش برای افزایش کیفیت اسفالت با آیتم های استاندارد هستیم، هرچند که وضعیت اسفالت معابر رشت در مقایسه با سالهای گذشته به لحاظ مقاومت و نفوذ پذیری ذرات آب تغییرات مثبتی داشته است اما افزایش کیفیت کار جز برنامه های اصلی این سازمان است.

خرید قیر گیلان از طریق بورس و با رعایت آیتم های استاندارد مناطق رطوبتی

حرفت خواه در تشریح روند خرید قیر مورد نیاز برای اسفالت بیان کرد: در شمال کشور کارخانه قیر وجود ندارد و پالایشگاه های قیر در تهران، اصفهان، تبریز و یا ارومیه هستند، گیلان قیر مورد نیاز خود را از طریق بورس و در شرایطی که این قیر دارای آیتم های استاندارد مناطق رطوبتی است خریداری میکند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت در ادامه افزود: قیر مانند سایر اقلام درگیر افزایش شدید قیمت شده است، امسال حدود۷میلیاردتومان بودجه برای خرید قیر داریم که تاکنون ۴میلیارد تومان از طریق بورس خریداری شده است.

ترمیم شبانه معابر شهر رشت با ۳۰هزار تن آسفالت

وی با اشاره به نهضت ترمیم اسفالت در رشت گفت: با توجه به افزایش قیمت قیر و بضاعت شهرداری نهضت ترمیم اسفالت انجام خواهد شد، این پروژه سال گذشته با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی از مهرماه آغاز و بصورت شبانه ترمیم معابر و خیابان های رشت انجام میشد که در مجموع سال گذشته حدود ۳۰هزار تن اسفالت توسط اکیپ پخش اسفالت در سطح معابر شهر رشت اجرا شد.

آغاز ترمیم معابر درجه یک و دو رشت در اسفند و فروردین ماه ۱۴۰۰

حرفت خواه در پایان خاطرنشان کرد: امسال سرمای هوا زودتر از سال گذشته آغاز شده و شبها دمای هوا به زیر ۱۰درجه میرسد و از طرفی به دلیل بارندگی های شدید امکان اسفالت وجود ندارد به همین دلیل طبق برنامه ریزی های انجام شده از اسفندماه سال جاری تا عید امسال سازمان عمران شهرداری رشت به جز دو روز ابتدای سال با هدف ترمیم معابر درجه یک و دو بدون تعطیلی مشغول به خدمت رسانی به شهروندان رشت و مسافران احتمالی امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1696575
ارسال نظر
نظرات