اخبار داغ

داروساز و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

افزایش فوتی ها پس از تزریق واکسن آمریکایی/ غرب؛ فروشنده واکسن امروز، تحریم‌کننده داروی دیروز!

افزایش فوتی ها پس از تزریق واکسن آمریکایی/ غرب؛ فروشنده واکسن امروز، تحریم‌کننده داروی دیروز!
تعداد کشته ها پس از تزریق واکسن آمریکایی افزایش چشمگیری داشته است و انگلیس اولین کشوری است که واکسن را تزریق و تعداد کشته های آن افزایش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ هفته گذشته خبری از هلال احمر منتشر شد که قرار است 150 هزار دوز واکسن کرونای شرکت فایزر آمریکایی به ایران اهدا شود که باعث تعجب بسیاری از مردم شد که آمریکا که با تحریم های ظالمانه های خود باعث مشکلات زیادی در حوزه دارویی شده است و حتی بیماران پروانه ای و دیابتی را در به قدمی مرگ نزدیک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رهبر معظم انقلاب به این زمینه ورود کردند و فرمودند که آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

,

ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خونهای آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد؛ از آنجایی که آمریکایی ها ایران در بحث دارویی تحریم کردند اما چگونه ممکن است این واکسن کرونا به ما اهدا و آن را به ما بفروشند.

,

از سوی دیگر این کمپانی های دارویی جوامع و کشورهای کمتر توسعه یافته را آزمایشگاه خود می‌دانند و مردم این کشورها را برای آزمایش داروها و واکسن‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

,

در این زمینه با ابوالفضل مصطفوی، داروساز و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به گفت و گو پرداختیم.

,

صاحب نیوز: نظر شما در خصوص واکسن کرونایی ایرانی چیست؟

, صاحب نیوز: نظر شما در خصوص واکسن کرونایی ایرانی چیست؟, صاحب نیوز: نظر شما در خصوص واکسن کرونایی ایرانی چیست؟,

مصطفوی: معمولاً در فازهای مختلف مطالعاتی دارو، واکسن باید سه فاز آزمایشگاهی، حیوانی و انسانی را طی کند، در فاز انسانی سه مرحله جمعیت کم، جمعیت بیشتر و جمعیت بالاتر بررسی می کنند.

,

واکسنی که در ایران ساخته می شود در مرحله سوم فاز مطالعاتی و فاز مرحله یک انسانی قرار دارد؛ تاکنون طبق نظرات مسئولان، عوارضی تاکنون دیده نشده است و واکسن خوبی به نظر می رسد و باید مراحل بعدی آن برای تولید انبوه انجام شود.

,

در خصوص واکسن کرونایی خارجی نظر شما چیست؟

, در خصوص واکسن کرونایی خارجی نظر شما چیست؟, در خصوص واکسن کرونایی خارجی نظر شما چیست؟,

واکسن هایی که در کشورهای دیگر تولید و ساخته می شود هم باید این سه مرحله را طی کند، تفاوتی دارد که واکسن آمریکایی در فاز سه مرحله انسانی هستند.

,

ما واکسن های انگلیس و آمریکایی را باید یک مرحله بالاتر  نگاه کنیم؛ آمریکا هم دشمن ما است و هم خوبی ما را نمی خواهد.

,

تعداد کشته ها پس از تزریق واکسن آمریکایی افزایش چشمگیری داشته  و انگلیس اولین کشوری است که واکسن را تزریق و تعداد کشته های آن افزایش پیدا کرده است و کشوری که خود نیاز به این واکسن دارد و تعداد فوتی ها پس از تزریق واکسن زیاد می شود، هنوز نتوانسته این واکسن را به تأیید عملی برساند.

,

حتی اگر نسبت به جمعیت هم بررسی کنیم، تعداد کشته های ناشی از کرونا در کشور آمریکا بیش از 4 هزار نفر در روز است در صورتی که در ایران کمتر از 100 نفر در روز است؛ کشوری که هنوز نتوانسته  این واکسن را در کشور خود داشته باشد، هنوز نمی تواند به کشورهای دیگر توصیه استفاده از این واکسن را کند.

,

چرا آمریکایی ها 150 هزار واکسن به ایران اهدا کردند؟

, چرا آمریکایی ها 150 هزار واکسن به ایران اهدا کردند؟, چرا آمریکایی ها 150 هزار واکسن به ایران اهدا کردند؟,

این واکسن بر روی ژن مؤثر است و می تواند در ژن های مختلف تأثیرپذیری مختلفی داشته باشد که به نظر می رسد در این مرحله سوم آمریکایی ها به دنبال امتحان کردن بر روی همه ژن ها هستند و ببینند که چه اثری دارد.

,

150 هزار واکسنی که قرار بود برای ایران در نظر گرفته شود برای تست و آزمایش این واکسن بر روی ایرانی ها بود؛ این 150 هزار واکسن برای روستای 5 هزار نفر ما هم کافی نیست و به نظر می رسد که دنبال کمک به ما نیستند و دنبال آزمایش واکسن خود هستند.

,

رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام می کند که این واکسن یک فریبی بیش نیست؛ مراکز بهداشتی آمریکا و حتی کادر درمان از ترس عوارض جانبی این واکسن حاضر نیستند در این مطالعات و تزریق شرکت کنند.

,

اخیر اعلام شد که یک پزشک آمریکایی از تزریق این واکسن فوت کرد و افراد عادی زیادی هم فوت کردند و تاکنون از لحاظ علمی نشان می دهد که این واکسن هنوز پاسخ خود را نداده است.

,

با توجه به سابقه و تجارب تاریخی و تحریم هایی دارویی می توان به این واکسن آمریکایی ها اعتماد کرد؟

, با توجه به سابقه و تجارب تاریخی و تحریم هایی دارویی می توان به این واکسن آمریکایی ها اعتماد کرد؟, با توجه به سابقه و تجارب تاریخی و تحریم هایی دارویی می توان به این واکسن آمریکایی ها اعتماد کرد؟,

آمریکایی ها دلسوز ما نیستند؛ آمریکایی ها هزاران سرخ پوست را با پتوهای آغشته به ویروس آبله، آلوده و سبب مرگ آن ها شدند.

,

تست واکسن مننژیت در سال 1990 در نیجریه بر روی کودکان هم انجام دادند و 11 کودک فوت و باعث نابینایی، ناشنوایی تعداد زیادی از آن ها شدند؛ غربی ها و به خصوص آمریکایی ها دلسوز ما نیستند و خون های آلوده که فرانسه برای ما فرستاد نمونه دیگری از آن است.

,

در زمان جنگ ماسک های شیمیایی که آلمان ها با سختی و هزینه گزافی برای ما فرستاد، نقص و ایراد داشت و ایمنی لازم را نداشت؛ آمریکایی ها حاضر به کمک و ارسال داور به ایران برای بیماران پروانه ای نشدند اما چگونه می شود دلسوز ما شدند و 150 هزار واکسن برای ما بفرستند.

,

ما کشوری هستیم که توان ساختن این واکسن را داریم؛ هویت ملی ایجاب می کند که تأکید خود را بر روی واکسن داخلی بگذاریم و این واکسن ها فریبی است که از نظر علمی هنوز پاسخ مناسبی نداشته است.

,

واکسن را می خواهند بر ژن ایرانی هم بررسی کنند و با داشتن اطلاعاتی که از این واکسن می گیرند، اطلاعاتی از ژن ما جمع آوری و ممکن است اگر در زمان حاضر نیزدر بیوتروریسم استفاده نکنند، در آینده می توانند با داشتن این اطلاعات برای ساختن داروها و واکسن برای بیوترورسیم استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه