اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

90 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از آب شُرب سالم بهره‌مند هستند

90 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از آب شُرب سالم بهره‌مند هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت بیش از 111 هزار مشترک روستایی دارد و 90 درصد جمعیت روستایی استان از آب شُرب سالم بهداشتی بهره‌مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا پایان سال جاری 30 روستای استان در قالب پویش «الف- ب ایران» تامین آب می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این روستاها از نظر آب شُرب در مضیقه بودند و مشکل داشتند، خاطرنشان کرد: آب شرب در این روستاها یا نبود و یا کم بود که با تامین آب شُرب سالم بهداشتی، این روستاها یا آب پایدار خواهند داشت و یا مدت زمان بیشتری در طول روز از آب بهره‌مند خواهند بود یعنی دِبی آب آن‌ها افزایش خواهد یافت.

,

جزءقاسمی با بیان اینکه با تامین آب این روستاها 90 درصد جمعیت روستایی استان از آب شُرب سالم بهداشتی بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 617 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هستند.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه این شرکت بیش از 111 هزار مشترک روستایی و بیش از 247 هزار مشترک شهری دارد، گفت: هم‌اکنون 90 درصد جمعیت روستایی و 100 درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

,

وی در خصوص تغییر میزان مصرف آب پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا به‌طور متوسط مصرف آب زنجانی‌ها در مجموع شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

,

جزءقاسمی با بیان اینکه 15 درصد، میزان متوسط است، خاطرنشان کرد: در مواقعی مانند اواخر اسفندماه سال 98 که هم در آستانه عید نوروز قرار داشتیم و هم آغاز شیوع کرونا بود، مصرف آب به میزان 20 درصد نیز نسبت به مدت مشابه گذشته آن افزایش داشت.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در خصوص دلایل تاخیر در اجرای پروژه آبرسانی به محل جدید روستای پالتلو از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان گفت: یکی از دلایلش این است که اعتبار این پروژه در سال‌های گذشته به موقع پرداخت نشده است.

,

وی اظهار داشت: دلیل دیگر این است که پیمانکار نیز به وعده‌هایش عمل نکرده است، اظهار داشت: بنابراین شرکت مجبور شده با آن پیمانکار، فسخ قرارداد کرده و اکنون پروژه مجددا به مناقصه گذاشته شده است.

,

جزءقاسمی با بیان اینکه 100 درصد اعتبار پروژه تامین نشده است، خاطرنشان کرد: اعتباری که برای پروژه تخصیص یافته، کمتر از 50 درصد است که برای همین مقدار نیز منتظر پیمانکار هستیم تا کارها پیش برود.

,

وی تصریح کرد: در صورتی که اعتبار کامل به پروژه تخصیص یابد، زودتر به اتمام می‌رسد وگرنه اتمام پروژه، طول خواهد کشید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه