اخبار داغ

رییس میراث فرهنگی تربت حیدریه خبر داد؛

ساماندهی مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ حیدر کدکنی

ساماندهی مجموعه فرهنگی تاریخی شیخ حیدر کدکنی
محمدی، از ساماندهی مجموعه شیخ حیدر کدکنی تربت حیدریه با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری کدکن و همچنین هیات امنای این مجموعه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: عملیات ساماندهی مجموعه شیخ حیدرکدکنی شامل جمع آوری آلاچیق ها و الحاقات نامتناسب محوطه، آواربرداری نخاله های اطراف بنا، آجرفرش و محوطه سازی سنتی مجموعه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بیان کرد: مجموعه معماری شیخ حیدر کدکنی به عنوان یکی از مجموعه های معماری شاخص استان خراسان رضوی، مربوط به دوران سلجوقی، ایلخانی و تیموری و شامل مسجد، ایوان و مزار است و مهمترین ویژگی معماری این بنا وجود تزیینات آجرکاری، نقاشی روی گچ و کاشی کاری بوده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه افزود: بخشی از مسجد این بنا با مشارکت واحد موزه های اداره کل در حال تبدیل به موزه تاریخ کدکن است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

,

محمدی در خصوص ظرفیت های جذب گردشگر در بخش کدکن تصریح کرد: وجود سه حمام تاریخی در شهر کدکن قابلیت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را دارد، ظرفیتی که می تواند در جذب گردشگر در این منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

,

شهر کدکن در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و به شهر علم و ادب و عرفان معروف و زادگاه مشاهیر مختلفی از جمله شیخ عطار، شفیعی کدکنی بوده و دارای طبیعتی سرسبز با باغات فراوان آلو و آلوچه است.

,

همچنین قله 3013 متری ملکوه به عنوان علم کوه خراسان در دامن رشته کوه چهلتن، قله ای که همه ساله طبیعت دوستان و گردشگران ورزشی را در فصل بهار و زمستان به سمت خود روانه می کند در این شهر قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه