اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

فروش واکسن غربی به ایران؛ روزنه‌ای برای نفوذ!/باید به سمت تقویت توان داخلی حرکت کنیم

فروش واکسن غربی به ایران؛ روزنه‌ای برای نفوذ!/باید به سمت تقویت توان داخلی حرکت کنیم
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تا پیش‌از شیوع کرونا، کشورهای غربی حتی واکسن آنفولانزا را در اختیار ما قرار نمی‌دادند و تحریم دارویی بودیم، اما امروز مسئله واردات واکسن کرونا را مطرح می‌کند و این همان مسئله نفوذ در ایران است.
[

یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تولید واکسن کرونای ایران را بسیار مهم دانست و در این رابطه  اظهار کرد: مسئله توجه به تولید و انبوه‌سازی واکسن کرونای ایرانی بسیار مهم است اما با آن میزان از هزینه‌هایی که برای واردات واکسن صرف می‌شود می‌توان برای تقویت زیرساخت‌های داخلی تلاش کنیم تا از اتکاء به غرب بی نیاز باشیم.

, یحیی ابراهیمی, یحیی ابراهیمی, عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کشورهای غربی و اروپایی قابل‌اعتماد نیستند و از آن‌ها نباید واکسن کرونا خریداری کنیم؛ چراکه این کشورها از هر اقدامی در جهت مقابله با ایران و مردم آن کوتاهی چشم پوشی نکرده اند؛ لذا وقتی‌که به غربی‌ها اعتماد نداریم، دلیلی برای خرید واکسن از آن‌ها وجود ندارد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر واکسن تولید داخلی تأکید داشتند و باید این موضوع را پیگیری کنیم. تصریح کرد: کشورهای چین، هند، روسیه، کوبا و ... واکسن‌های کرونا را تولید می‌کنند که رابطه تجاری با ایران دارند و از طرفی دیگر ازنظر قیمت بسیار به‌صرفه‌تر از سایر کشورها هستند.

,

وی با ارائه کارنامه‌ای از اقدامات تلخ غربی‌ها برای آسیب زدن به مردم ایران، خاطرنشان کرد: جنگ بیولوژیک سازوکاری ندارد، دشمنان از هر روشی ممکن است برای صدمه زدن به ایران وارد عمل شوند و البته کارنامه سیاهی هم دراین‌باره دارند؛ کما اینکه بسیاری از جوانان ما در ماجرای خون‌های آلوده به ویروس ایدز مبتلا شدند و  ممکن است که از هر طریقی وارد کشور بشوند؛ لذا بنا بر این دلایل ما به آن‌ها هیچ اعتمادی نداریم.

, خون‌های آلوده به ویروس ایدز, خون‌های آلوده به ویروس ایدز,

ابراهیمی تأکید کرد: آلمان در زمان جنگ تحمیلی، بمب‌های شیمیایی در اختیار عراق قرار داد و نباید ما این موضوع را فراموش کنیم؛ بسیاری از جوانان کشور ما در اثر آن بمب‌ها به شهادت رسیده و آسیب‌های جدی دیده‌اند، بااین‌حال این کشورها از پیش امتحان خود را پس داده و نمی‌توان به آن‌ها دوباره اعتماد کرد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تحریم دارویی ایران از سوی استکبار جهانی، تصریح کرد: تا پیش‌ازاین‌، کشورهای غربی حتی واکسن آنفلوانزا را در اختیار ما قرار نمی‌دادند؛ چرا که تحریم دارویی بودیم. اما امروز مسئله واردات واکسن کرونا را مطرح می‌کنند و این همان مسئله نفوذ در ایران است که غربی‌ها با این اقدام به دنبال نفوذ هستند.

,

وی ابراز کرد: ما علم و توانایی تولید واکسن آنفلوانزا را داشتیم؛ اما کوتاهی کردیم و آن را به مرحله تولید انبوه نرساندیم، ما اعتمادی به خودباوری نداریم و باید این علوم را تقویت کرد؛ چرا که توانایی علم و زیرساخت‌های تولید این واکسن را در کشور داریم.

,

این نماینده مجلس با انتقاد از سیاست ورزی مسئولان درباره واردات واکسن کرونا، عنوان کرد: کرونا تا سال آینده نیز در کشور خواهد ماند و با ما همراه خواهد بود. در صورت موفق بودن به واردات واکسن کرونا، آیا می‌توان تضمینی داد سال آینده نیز  همین میزان واکسن کرونا را از طریق واردات تأمین کرد؟ آیا در صورت شیوع یک بیماری جدید، باید همین قصه واردات را تجربه کنیم؟ نباید این‌گونه باشد و باید به سمت تقویت توان داخلی حرکت کنیم و به واکسن‌های آن‌ها اعتمادی نکنیم.

,

وی در خاتمه اظهاراتش با بیان اینکه مسئولان در تلاش‌اند تا بیماری کرونا را مهار کنند، تصریح کرد: واکسن کرونا نیز زمانی اثرگذار خواهد بود که 70 درصد از جمعیت کشور واکسیناسیون شوند و به این ترتیب زنجیره انتقال این بیماری جهان‌گیر را قطع کنیم.

,

انتهای پیام/ا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه