اخبار داغ

چرا واکسن ایرانی کرونا ایمن تر است؟

چرا واکسن ایرانی کرونا ایمن تر است؟
دارو ساز در اصفهان گفت: زمانی که در ویروس کرونا تغییر ایجاد شود، واکسن ایرانی و واکسن غیر فعال شده ویروس بیشتر جوابگو و حسن واکسن ایرانی همین بحث است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یزدانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: نحو ساخت واکسن ایرانی کرونا مانند واکسن های گذشته و ویروس غیر فعال شده است و این دلیل باعث کاهش عوارض و زیان ها بر بدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
این دارو ساز در اصفهان گفت: واکسن هایی که شرکت فایزر و یا مدرنا می سازند بر حسب امکان mrna است و این امکان هر چند دقت کار را بالا می برد اما در کنار آن هزینه های سنگینی ایجاد می کند که نحو نگهداری و انتقال آن که باید با درجه 70 و 20 درجه سانتی گراد زیر صفر باشد.
,
 
,
وی افزود: اما واکسن ایرانی 2 تا 8 درجه زیر صفر قابل نگهداری است  و این بحث نگهداری هزینه سنگینی کمتری دارد.
,
 
,
یزدانی با بیان اینکه روند تهیه واکسن ایرانی هم توسط یک شرکت چینی انجام و حدود 8 میلیون نفر این واکسن را دریافت کردند، تصریح کرد: واکسن ایرانی غیر فعال شده ویروس  و تا کنون هیچ عوارضی نداشته است و در روزهای آینده تعداد بیشتری این واکسن را  دریافت می کنند.
,
 
,
وی در خصوص غیر اعتماد بودن واکسن آمریکایی اضافه کرد: این نکته برای ما آشکار شده است؛ ایران زمانی نیازمند خون بود که فرانسوی ها خون های آلوده به ویروس hiv را به ایران دادند و دیگر نمی توان در این زمینه اعتماد کرد و ممکن است که این واکسن هم مانند خون ها آلوده باشد.
,
 
,
این داروساز با توضیح اینکه اگر بتوانیم در کشور با توجه به توانمندی ها و ظرفیت داخلی واکسن تولید کنیم، بسیار بهتر و بدون نگرانی است، خاطر نشان کرد: واکسن ایرانی غیرفعال شده ویروس است.
,
 
,
وی تأکید کرد: سطح ویروس ممکن است در طول زمان تغییر و جهش پیدا کند و زمانی که شرکت های فایزر و مدرنا با امکان mrna واکسن را ساخته است با قسمت کوچکی این ویروس کار می کند و اگر تغییر پیدا کند که این واکسن دیگر جوابگو نباشد.
,
 
,
یزدانی در پایان گفت: اما زمانی که تغییر ایجاد شود واکسن ایرانی و واکسن غیر فعال شده ویروس بیشتر جوابگو و حسن واکسن ایرانی همین بحث است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه