اخبار داغ

مدیر امور منابع آب سرخس خبر داد؛

جلوگیری از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب در دشت سرخس

جلوگیری از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب در دشت سرخس
عبادی نژاد گفت: تا پایان امسال با انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت سرخس جلوگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عبادی نژاد، مدیر امور منابع آب سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در راستای اجرای سند سازگاری با کم‌آبی و صیانت از منابع آبی با تلاش نیروهای گشت و بازرسی این امور از ابتدای امسال تاکنون، 39 حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان پر و مسدود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: با مسددود شدن این تعداد چاه، دو میلیون و 200 هزار مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت غیرقانونی از آبخوان‌های دشت سرخس شده است.

,

عبادی نژاد با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های مجاز کشاورزی و کل چاه‌های این شهرستان به ترتیب ۲۶۰ و 350 حلقه است، بیان کرد: چاه‌های غیرمجاز پر شده دارای عمقی بین 20 تا 50 متر بوده و دبی بین 2 تا 20 لیتر در ثانیه داشتند.

,

مدیر امور منابع آب سرخس تعداد چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در سرخس را ۱۶۰حلقه عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹ تعداد ۵۰ حلقه چاه در کارت اهداف امور منابع آب سرخس پیش‌بینی شده که باید مسدود شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز دیگر مسدود خواهد شد که در مجموع با انسداد این ۵۰ حلقه چاه از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت سرخس جلوگیری می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه