اخبار داغ

شهردار تهران تاکید کرد:

توسعه حمل و نقل برقی در شهر تهران

توسعه حمل و نقل برقی در شهر تهران
توسعه حمل و نقل برقی در شهر تهرانشهردار تهران با تاکید بر حرکت به سمت حمل و نقل برقی در تهران،گفت:با توجه به وضعیت تهران و افزایش آلاینده‌ها، راهی به جز حرکت به سمت خودروی برقی نداریم و هر روز که دیر کنیم خسارت‌ها افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری با موضوع موتور برقی با بیان اینکه تهران از نظر آلودگی هوا، روزهای خوبی را نمی‌گذراند،گفت: براساس گزارش مرکز کنترل کیفیت هوا منشاء ۶۰ درصد آلایندگی به خصوص در حوزه ذرات معلق، متعلق به منابع متحرک است که در این میان سواری ۱۳ درصد، تاکسی ۲.۱ درصد، موتورسیکلت بیش از ۱۰ درصد، وانت ۱.۸ درصد، مینی‌بوس چهار درصد، اتوبوس‌های شرکت واحد ۵.۸ درصد و کامیون‌ها بیش از ۱۵ درصد در آلایندگی هوا نقش دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
وی افزود: سهم آلایندگی موتورهای کاربراتوری و بنزینی با سواری برابر است و بخش زیادی از این آلایندگی‌ها مربوط به موتورهای کاربراتوری هست که به میزان زیاد در شهر تردد می‌کنند، است.
,
حناچی با بیان اینکه پاسخگویی اقتصادی توسط بخش خصوصی یکی از خصوصیات تفاهم‌نامه امروز است، اظهار کرد: حمایت قانونی و مالی برای انجام این ماموریت نتیجه این تفاهم‌نامه است، و اگر این پروژه اقتصادی نباشد ادامه‌دار هم نخواهد بود. آماده هستیم از طریق ایجاد محدودیت‌هایی که می توان با همکاری دولت در سطح کلانشهر تهران ایجاد کرد، کار توسعه موتورهای برقی را  منطقی پیش ببریم. چراکه برداشتن قیمت زیاد باتری از روی موتور سبب می‌شود که قیمت‌ها کاهش یابد و اگر مشکلات حل شود به تبع آن می‌توانیم به سراغ خودروهای برقی برویم.
,
حناچی با تاکید بر حرکت به سمت خودروهای هوشمند،گفت: این آینده ما است و با این وضعیت تهران و افزایش آلاینده‌ها، راهی به جز حرکت به سمت خودروی برقی نداریم و هر روز که دیر کنیم خسارت‌ها افزایش می‌یابد. امیدواریم در بهمن‌ ماه نمایشگاهی از اقدامات در این حوزه همزمان با رونمایی از قطار ملی مترو داشته باشیم تا زمینه‌ی صنعتی سازی حمل و نقل برقی را فراهم کنیم.
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه