اخبار داغ

بررسی دلایل وضعیت بحرانی نیروگاه‌های برق؛

خاموشی‌های مکرر با گزارش مسئولان در تضاد است/ ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال

خاموشی‌های مکرر با گزارش مسئولان در تضاد است/ ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال
خاموشی‌های چند وقت اخیر که در پی افزایش مصرف گاز به وجود آمده نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است اما پرسش این است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و کاهش فعالیت ادارات، چرا برخلاف انتظارات، باز هم شرایط نیروگاه‌های تولید برق بحرانی است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، قطعی برق در زمان بارش برف و باران پدیده تازه‌ای در استان گیلان محسوب نمی‌شود و ضعیف بودن ساختار سیستم برق و پاره شدن سیم‌ها، سال‌هاست که مردم به ویژه در مناطق روستایی و بخش‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست
, طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست, طرح‌هایی که جوابگوی حجم مشکلات فعلی نیست,
 
,
اگر چه مسئولان حوزه برق استان برای رفع مشکلات اقداماتی نیز انجام داده‌اند اما قطعی‌های مکرر برق در زمستان و در بخش‌های مختلف به ویژه در روستاها و مناطق صعب‌العبور حاکی از آن است که مشکلات گسترده‌تر از این حرف‌ها بوده و نیاز است که راهکاری اساسی‌تر برای تامین برق مردم در شرایط خاص اندیشیده شود.
,
 
,
در برف سال گذشته گیلان، مردم برخی از مناطق حتی تا یک هفته پس از بارش برف نیز با مشکل قطعی برق مواجه بودند و این مشکل نه تنها در بخش‌ها و روستاها بلکه معضل مردم ساکن در شهرها نیز است.
,
 
,
خاموشی‌های مکرر در فصل زمستان با صحبت‌های مسئولین این حوزه مبنی بر اجرای طرح‌های متعدد جهت جلوگیری از قطعی و خاموشی‌ها در فصول سرد همخوانی چندانی ندارد چرا که این طرح‌ها تاکنون موفق به رفع دغدغه گیلانی‌ها نشده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال
, ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال, ضرورت برخورد با فعالان غیرمجاز عرصه استخراج ارز دیجیتال,
 
,
از طرفی طبق گزارشات و اخبار منتشر شده، میزان استخراج ارز دیجیتال(بیت کوین) نیز در کشور ما افزایش یافته و با توجه به آنکه این فعالیت نیازمند صرف انرژی برق بسیار بالایی بوده، نیاز است که مسئولین نظارتی و قضایی استان، برخورد شدید با فعالان غیرمجاز این عرصه را در دستور کار خود قرار دهند تا اوضاع انرژی و خاموشی‌های مکرر از وضعیت فعلی نیز بغرنج‌تر نشود.
,
 
,
 
,
 
,
خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است
, خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است, خاموشی‌های مکرر با سخنان و گزارشات مسئولین در تضاد است,
 
,
با بررسی سخنان مسئولین استان اینطور استنباط می‌شود که میزان آمادگی آنها برای زمستان امسال در حوزه مدیریت بحران و کاهش خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما خاموشی‌های چند وقت اخیر در بخش‌های گیلان، این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که نتیجه این اقدامات و اجرای طرح‌های مختلف چه زمانی و کجا نمایان می‌شود!
,
 
,
 
,
 
,
علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات
, علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات, علت وضعیت بحرانی نیروگاه‌ها با وجود تعطیلی مدارس و ادارات,
 
,
علاوه بر موارد ذکر شده، پرسش دیگری که درباره خاموشی‌های امسال ذهن مردم و رسانه‌ها را درگیر خود کرده این است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و کاهش فعالیت ادارات، چرا برخلاف انتظارات مبنی بر کاهش مصرف برق، باز هم شرایط نیروگاه‌های تولید برق بحرانی است.
,
 
,
نکته حائز اهمیت این است در شرایط فعلی که برخی بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا در خانه قرنطینه هستند و خاموشی‌های چند ساعته عواقب جبران ناپذیری می تواند برایشان داشته باشد لذا مسئولین باید با در نظر گرفتن این نکته حیاتی، از اعمال خاموشی‌های منطقه‌ای و بدون برنامه به جد خودداری کنند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند
, نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند, نیروگاه‌های تولید برق در مرز هشدار هستند,
 
,
مدیرعامل توزیع برق گیلان دی ماه امسال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درصورت استمرار وضعیت هشدار در نیروگاه‌های تولید برق، خاموشی‌های نوبتی در سطح کشور اعمال خواهد شد گفت: باتوجه به سرمای هوا در کل کشور و افزایش مصرف گاز، نیروگاه‌های تولید برق که با مصرف گاز به تولید برق مشغول هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و در مرز هشدار قرار دارند.
,
 
,
محمد اسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه اینکه حدود ۷۰ درصد  گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.
,
 
,
وی با اشاره به فعالیت مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز( بیت کوین) افزود: مصرف بیش از اندازه برق در این مراکز موجب تخریب شبکه شده و نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد.
,
 
,
برای اطلاع یافتن از آخرین اقدامات انجام شده درخصوص کاهش قطعی برق در زمستان امسال با مدیر توزیع برق شهرستان رشت گفتگو کردیم تا میزان آمادگی و تدابیر مسئولین در این‌باره را ارزیابی کنیم.
,
 
,
مدیر توزیع برق شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع برق گیلان و شرایط آب و هوایی این استان گفت: تمام تلاش ما این است که برق پایدار و مطمئنی را برای مشترکان تامین کنیم و زمستان امسال با کمترین خاموشی‌ها همراه باشد.
,
 
,
 
,
اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها
, اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها, اجرای دو طرح بزرگ برای کاهش خاموشی‌ها,
 
,
سیروس هدایتی نژاد با اشاره به اجرای دو طرح بزرگ در راستای تامین برق مشترکان خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها تعویض سیم‌های هوایی به کابل خودنگهدار است که در پایداری شبکه و خاموشی‌ها نقش موثری دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در فاز اول این طرح، هزار کیلومتر تعریف شده بود و هم اکنون بیش از ۹۵ درصد این پروژه تکمیل شده و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای آن درنظر گرفته شده است.
,
 
,
هدایتی نژاد ادامه داد: برای فاز دوم این طرح نیز هزار کیلومتر تعریف شده و قرار است از اول بهمن اجرایی شود البته کارها را اولویت بندی کردیم و این طرح ابتدا در نقاطی که بیشترین مشکل و خاموشی را داشتند اجرایی شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه این طرح بر اساس نیازمندی‌ها، اولویت‌ها و اعتبارات استانی در مناطقی که بیشترین خاموشی‌ها را داشت اجرایی شد بیان کرد: کارشناسان ما طی بازدیدهای خود نقاط آسیب پذیر را شناسایی و این طرح‌ها به صورت اولویت دار در این مناطق اجرا شد.
,
 
,
مدیر توزیع برق شهرستان رشت با اشاره به اینکه طرح دوم در قالب طرح تاب آوری و به صورت مستمر انجام می‌شود عنوان داشت: در این طرح نقاط آسیب پذیر که قابل بهبود هستند بررسی و پایش می‌شوند و تا امروز ۲۷۰ مرحله از این طرح را انجام دادیم که بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
,
 
,
 
,
 
,
خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود
, خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود, خاموشی‌های امسال کمتر از سنوات گذشته خواهد بود,
 
,
هدایتی نژاد با تاکید بر اینکه قطعاً شرایط ما نسبت به سنوات قبل از حیث میزان خاموشی‌ها به مراتب کمتر خواهد بود تصریح کرد: البته تعداد دفعات خاموشی بستگی به میزان بارش‌ها، کولاک و ارتفاع برف دارد اما تلاش داریم که نسبت به سال‌های قبل کمتر باشد.
,
 
,
وی با اشاره به فراهم شدن امکان اعلام خاموشی‌ها از طریق اپلیکیشن برق من اظهار کرد: مشترکان می‌توانند خاموشی‌ها در زمان برف و باران را در این سامانه ثبت کرده تا همکاران ما موضوع را پیگیری کنند و بدینوسیله از ترافیک تلفنی نیز جلوگیری می‌شود.
,
 
,
به گزارش ۸دی، اگرچه امسال افزایش خاموشی‌ها در سراسر کشور به دلیل مصرف بالای گاز امری شایع شده اما با توجه به تجربه تلخ استان گیلان در سنوات گذشته و فرسودگی گسترده شبکه توزیع برق نیاز است که مسئولین امر با آمادگی بیشتری به استقبال بارش‌های زمستانی که در بهمن ماه به اوج خود می‌رسد، بروند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه