اخبار داغ

شلوغی بیش‌ازحد دفاتر پیشخوان؛

ثبت‌نام سجام و کرونایی که در کمین است/ اخذ مبالغ بیشتر و گلایه شهروندان

ثبت‌نام سجام و کرونایی که در کمین است/ اخذ مبالغ بیشتر و گلایه شهروندان
ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی این روزها باعث شلوغی بیش‌ازحد دفاتر پیشخوان شده است و نگرانی‌ها بابت شیوع مجدد کرونا در نهاوند افزایش‌یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، شهرستان نهاوند چندین روز است که با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه است و شرایط بهتر از هفته‌های قبل شده است و ورودی بیماران کرونایی کاهش‌یافته است به‌طوری‌که این شهر از شرایط فوق حاد به وضعیت زرد کرونایی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

مسئولان بهداشت و درمان کشور در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تأکیددارند و مشخص است که کوچک‌ترین غفلتی شهرستان را مجدداً قرمز می‌کند.

,

در این شرایط شکننده وضعیت دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌های سطح شهر نهاوند و همشهریانی که برای ثبت‌نام در سامانه سجام در این مکان‌ها ازدحام می‌کنند بسیار خطرناک شده است و مسئولان باید برای این موضوع فکری کنند.

,

دفاتر پیشخوان در شهر نهاوند این روزها از محل‌های پرترافیک و شلوغ شهر است که با شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌ها کاملاً در منافات است.

,

حضور و مراجعه قابل‌توجه مردم برای تکمیل و گرفتن کد بورسی و ثبت‌نام سجام از هفتهٔ گذشته در دفاتر پیشخوان هنوز ادامه دارد و ازدحام جمعیت مردم را برای پیشرفت و انتشار ویروس کرونا نگران کرده است.

,

مردم پیشنهاد می‌کنند بخشداری‌ها بخش قابل‌توجهی از این مراجعات را که از روستاها است را در دهیاری‌ها و روستاها ثبت‌نام کنند.

,

علی معصومی رئیس صنف دفاتر پیشخوان نهاوند نیز در این خصوص اعلام کرد: مراحل انجام ثبت‌نام سجام و احراز هویت سهام عدالت تا سی‌ام دی‌ماه تمدیدشده است و شهروندان عجله نکنند.

,

وی افزود: با توجه به موج جمعیت در دفاتر پیشخوان و شرایط کرونایی شهروندان از ترافیک و تجمع در دفاتر خودداری نموده و در روزهای آینده اقدام به ثبت‌نام کنند.

,

معصومی اظهار داشت: از شهروندان درخواست می‌کنیم مرحله ثبت‌نام در سامانه سجام را در حد امکان به‌صورت غیرحضوری انجام دهند و برای احراز هویت به دفاتر مراجعه شود.

,

علاوه بر شلوغی‌ها اخذ هزینه‌های چند برابری از شهروندان نیز دیگر گلایه همشهریان نهاوندی است و مشخص نیست این هزینه‌ها بر چه مبنایی اخذ می‌شود و مسئول پاسخگو به این گلایه‌ها کدام نهاد است.

,

هزینه ثبت‌نام غیرحضوری در سامانه سجام 10 هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری نیز 10 هزار تومان است که درمجموع هزینه دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سجام 20 هزار تومان است ولی شهروندان از دریافت 3 یا 4 برابر این هزینه توسط دفاتر گزارش می‌دهند.

,

باوجوداینکه اعلام‌شده هزینه ثبت‌نام در سجام نیز رایگان می‌شود ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است ولی باوجوداین مبلغ هم در کل هزینه برای انجام غیرحضوری همان 20 هزار تومان می‌شود و مسئولان باید به گرفتن وجه اضافی از شهروندان ورود کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه