اخبار داغ

یادداشت؛

شیطان اعظم به خانه آخر رسید

شیطان اعظم به خانه آخر رسید
آنچه که هفته گذشته در آمریکا رخ داد نشان دهنده پایان شیطان اعظم، پایان سلطه آمریکا و پایان دروغ دموکراسی آمریکایی به کل عالم بود. این بزرگترین شکست در پرونده صد سال گذشته آمریکاست که خود را حامی حقوق بشر می دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ درست از آخرین باری که کنگره آمریکا توسط معترضین در واشنگتن مورد حمله قرار گرفت و ساختمان‌های دولتی از مقر ریاست جمهوری، کاخ سفید و ساختمان کنگره به آتش کشیده شد و معترضین خود را به بالاترین سطح مدیریتی در ایالات متحده آمریکا رساندند، نزدیک به ۲۰۰ سال می گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این مدت اتفاق دیگری مشابه آنچه چند روز پیش در برابر دیدگان جهان رخ داد، برای کاخ سفید پیش نیامده بود. 

,

بسیاری معتقدند حوادث روزهای اخیر در آمریکا را باید نشانه به پایان رسیدن دموکراسی در آمریکا دانست. امروز شاهد آن هستیم که ماسکی که آمریکایی‌ها به عنوان ماسک دموکراسی به صورت خود زده‌اند کنار رفته است.

,

روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت؛ ابراز وحشت دوستان و دشمنان آمریکا همزمان با حمله به کاخ کنگره که جهان را لرزاند و این صحنه غیر قابل تصور را به کل دنیا مخابره کرد؛ این در حالی است دولت و مجلس آمریکا و بعضی شرکای او در تلاشند این وقایع را کوچک نمایی و عادی انگاری معرفی کنند و همچنین دولت جدید با رویکرد به تقصیر انداختن دولت دونالد ترامپ و جمهوری خواهان صحنه سیاه را از صفحه ایالات متحده حذف کنند.

,

یا به تعبیر پیتر بایر معاون هماهنگ کننده در اروپا و آمریکا که می‌گوید: در حال حاضر شاهد حمله علیه اصل بنیادهای ساختار و نهاد های دموکراتیک هستیم این مسئله صرفاً یک مسئله ملی آمریکایی نبود بلکه تمام جهان را لرزاند دست‌کم هم همه دموکراسی های جهان را و کار به جایی می‌رسد که یکی از معترضین آمریکایی پشت میز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می نشیند و از آنجا خود را به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جا می‌زند و از خود فیلم و عکس تهیه می کند.

,

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه طی یک صحبتی با ابراز تاسف می گوید تصاویر و صحنه های کنگره من را ناراحت کرد و عمیقا متاسفم که پرزیدنت ترامپ از ماه نوامبر و پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات شکست را نمی پذیرد و دیروز هم دوباره از انجام این کار اجتناب کرد که من هرگز شکست در انتخابات را نخواهم پذیرفت جالب این است که میمنه رئیس سابق مخالفان در آفریقای جنوبی در صفحه توئیترش نوشت ما آفریقا، آمریکا را دعوت می‌کنیم که به دموکراسی احترام بگذارند به قانون احترام بگذارند و اجازه انتقال مسالمت آمیز قدرت را بدهند و از الگوی کشورهای باشکوه دموکراتیک آفریقای جنوبی پیروی کنند که آنها به نتایج انتخابات احترام می‌گذارند.

,

در جای دیگر پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در توییتر نوشت که من به قدرت دموکراسی آمریکا اعتماد دارم رئیس جمهور جدید بر این دوره پر تنش غلبه خواهد کرد و آمریکا را متحد خواهد کرد. همچنین جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در توییتر نوشت دموکراسی در آمریکا باید حفظ شود و خواهد شد این جملات با این کلمات و این ابراز نظرها را شما در نظر بگیرید.

,

رهبر حکیم انقلاب نیز در ۱۹دی ۹۹ فرمودند که حوادث اخیر در آمریکا مانند حمله به کنگره و فرار نمایندگان از تونل های مخفی نشان دهنده آن است که این جماعت که در فتنه ۸۸ به دنبال ناامنی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی در ایران بودند که موفق نشدند و خداوند هم این اثر را در سال 99 بر سر خودشان آورد.

,

ایشان در بخش دیگری از صحبت‌هایشان فرمودند یک کارشناس معروف آمریکایی که (مایکل لدین باشد در موسسه امریکن اینترپرایز ) گفته بود ما خواهان ثبات در ایران، عراق، سوریه و لبنان نیستیم او که در جملات سخیف خود گفته بود ما خواهان ثبات در ایران، عراق، سوریه و لبنان نیستیم؛ اما امروز بی ثباتی را در آمریکا به وضوح می‌توان دید آمریکاگاهی مدیریت فتنه ۸۸ را به دست دارد و گاهی ایجاد کننده داعش است و گاهی دنبال نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام و گاهی برای جبران شکست های خود دست به ترور فرماندهان مقاومت و در رأس حاج قاسم عزیزمی زند و گاهی هم جنگ نیابتی علم می‌کند.

,

معظم له در بخش دیگری از سخنرانی خود اوضاع به هم ریخته استکبار را چنین شرح دادند این روزها افتضاح انتخاباتی در آمریکا و ادعای حقوق بشری که هر روز یک سیاه‌ پوست قربانی آن می‌شود برملا شدن ماهیت ادعای آمریکا که باعث تعجب دوستان آمریکا شده اقتصاد فلج (بیش از ۲۳ تریلیون دلار بدهی )و دهها میلیون بیکار و گرسنه(بیش از ۵۰ ملیون) و بی خانمان نشان دهنده اوضاع نابسامان آمریکاست که البته عجیب نیست اما عجیب این است که هنوز آرزوی بعضی آمریکاست که خیال می‌کنند که اگر به آمریکا آشتی کردیم کشور بهشت برین می‌شود این افراد باید به این که ایران قبل از انقلاب نگاه کند که چگونه حمایت آمریکا باعث جلوگیری از پیشرفت کشور،‌ گسترش فقر اقتصادی، و علمی و رواج فساد و بی بند و باری فرهنگی.

,

همچنین ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود که دوره افول آمریکا شروع شده به این نکته ظریف باید توجه کرد که َنفس انتخابات را به عنوان انتخاب رئیس جمهور دلیل این پیش‌بینی دقیق نبود بلکه دلیل شرایطی بود که از دل آن فردی در مختصات ترامپ در آمریکا به قدرت برسد.

,

شرم آور، ننگین، رسوایی تمام عیار، سیاه ترین روز تاریخ آمریکا، جنگ داخلی، پیمان آمریکایی بزرگ، بازگشت انقلاب رنگی به صاحبش جمله‌هایی است که در همین چند ساعت گذشته از سوی طیف وسیعی از رسانه‌ها و رهبران سیاسی جهان برای آنچه روز چهارشنبه در پایتخت آمریکا اتفاق افتاد استفاده شده است. ظاهرا وقایع رخ داده برای عده‌ای آنقدر مهم بود که بسیاری را به این نتیجه قطعی برساند که سالی که با دوران تازه آغاز شده است سال پرتنشی ویاحتی دوره پرتنشی برای ساکنان آمریکا خواهد بود.

,

اما آنچه که در روز چهارشنبه در آمریکا اتفاق افتاد نشان دهنده پایان شیطان اعظم، پایان سلطه آمریکا و پایان درس دموکراسی آمریکا به کل عالم بود.

,

این بزرگترین شکست در پرونده صد سال گذشته آمریکاست که خود را حامی حقوق بشر می دانست اما در واقع خود را مخفی در پستوهای تو در توی کاخ سفید و کنگره آمریکا کرده بود.

,

افول موریانه‌وار آمریکا سال‌هاست که آغاز شده است. به تعبیر نظریه‌پردازان آمریکایی از ۱۳ آبان ۵۸ افول آمریکا شروع شده بود که در سال ۲۰۲۱ دقیقاً دو ماه بعد از انتخابات آمریکا به اوج خود رسید. این برای کسانی که هنوز آمریکا را به عنوان فرشته نجات و کشوری با ادعای دموکراسی بسیار درس‌آموز است. 

,

حوادث تاریخ بیش از گذشته نشان می‌دهد که باید به فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ ناب انقلاب اسلامی نزدیک شد و این حوادث را در منظر خود قرار دهند تا در آینده به عنوان چراغ راهی باشد که تحت هیچ شرایطی نمی شود به شیطان اعظم که آمریکا باشد اعتماد کرد.

,

نویسنده: م.سنجری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه