اخبار داغ

خاطراتی از عشق و ارادت حاج قاسم به خادمی حضرت زهرا (س)؛

بیت الزهرا؛ دو فاطمیه چشم به راهِ سردار/ حاج قاسم دوست داشت بیت‌الزهرا مرکز نشر معارف اسلام باشد

بیت الزهرا؛ دو فاطمیه چشم به راهِ سردار/ حاج قاسم دوست داشت بیت‌الزهرا مرکز نشر معارف اسلام باشد
ایام فاطمیه در شهر کرمان با مراسم‌های بیت الزهرای حاج قاسم گره خورده اما دو سال است که در نبود فرزند دیار کریمان فاطمیه‌های کرمان را محزون‌تر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار گرفته ایم. ایامی که حال و هوای هر ساله این روزها در شهر کرمان با بیت‌الزهرا(س)، منزل وقفی سپهبد شهید قاسم سلیمانی گره می خورد. مردم مُلک سلیمانی این ایام را با مراسم های بیت‌الزهرا(س) سپری می کردند و حال دو فاطمیه است که دیار کریمان این ایام را بدون حضور فرمانده جبهه مقاومت می گذرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

با گذشت یک سال از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اما آحاد ملت ایران، منطقه و جهان اسلام نبود قهرمان خود باور نکرده اند و عاشقان ائمه معصومین علیه السلام و به ویژه دلداگان مکتب فاطمی در شهر کرمان در ایام فاطمیه منتظر حضور فرمانده جبهه مقاومت در مقابل بیت الزهرا(س) هستند تا به عزاداران حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خوش آمد گوید.

,

ابراهیم شهریاری از همرزمان و همراهان حاج قاسم از حال و هوای ایام فاطمیه با حضور شهید سلیمانی در بیت‌الزهرا(س) به خبرنگار راه آرمان گفت: حاج قاسم احترام خاصی برای مهمانان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قائل بود و خلوص نیت و کوچکی خود را در مقابل کسانی که به مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌آمدند، نشان می‌داد.

, احترام خاصی برای مهمانان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قائل بود و خلوص نیت و کوچکی خود را در مقابل کسانی که به مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌آمدند، نشان می‌داد.,

تأکید حاج قاسم بر پذیرایی از عزاداران

, تأکید حاج قاسم بر پذیرایی از عزاداران, تأکید حاج قاسم بر پذیرایی از عزاداران,

وی بیان کرد: حاج قاسم از ابتدا تا پایان مراسم جلوی در ورودی فاطمیه از تمام مهمانان که از بیت‌الزهرا(س) خارج می شدند پذیرایی می کرد. او در پذیرایی از عزاداران بسیار حساس بود و بر این مسئله تأکید داشت.

,

, ,

شهریاری با بیان اینکه شهید سلیمانی یک بار من را صدا زد و تذکر داد که تو باعث می شوی من از مردم فاصله بگیرم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ترورها و تهدیدات آغاز شده بود ما برخی اقدامات امنیتی را در بیت‌الزهرا(س) انجام داده بودیم. حاج قاسم متوجه شده بود و گفت که اگر این کار را انجام بدهید، من از اینجا می‌روم.

,

همرزم شهید سلیمانی ابراز کرد: حاج قاسم می‌گفت شما می‌خواهید من را از مردم جدا کنید و بین من و مردم فاصله بیندازید در حالی که روضه من، روضه مردمی است.

,

 

,

حاج قاسم توجه خاصی نسبت به علما و خانواده شهدا داشت

, حاج قاسم توجه خاصی نسبت به علما و خانواده شهدا داشت, حاج قاسم توجه خاصی نسبت به علما و خانواده شهدا داشت,

وی تأکید کرد: حاج قاسم نسبت به علما توجه خاصی داشت. زمانی که مرحوم آیت‌الله جعفری می آمد، شهید سلیمانی با پای برهنه خدمت سید بزرگوار می‌رسید. دست او را می‌بوسید و با خود بالا می‌برد و کنار خودشان، مرحوم آیت الله جعفری را می‌نشاند.

,

شهریاری اظهار کرد: به یاد می‌آورم مادر شهید حاج علی محمدی از رفسنجان به بیت الزهرا برای دیدن حاج قاسم آمده بود؛ من خدمت ایشان رفتم و گفتم فعلا اینجا بمانید و به شهید سلیمانی خبر دادم که مادر شهید محمدی آمده است تا شما را ببیند.

,

, ,

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: به محض اینکه این مطلب را بیان کردم، حاج قاسم خیلی ناراحت شد و تند با من برخورد کرد و گفت که تو می‌خواهی آبروی مرا ببری؛ گفتم من که کاری نکردم ولی شهید سلیمانی گفت تو می‌خواهی مادر شهید را پیش من بیاوری؟ در حالی که من باید خدمت مادر شهید بروم!

,

علاقه بسیار زیاد شهید سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

, علاقه بسیار زیاد شهید سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها, علاقه بسیار زیاد شهید سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها,

وی افزود: حاج قاسم سریعا بدون کفش داخل کوچه رفت و دو زانو در مقابل مادر شهید نشست و صحبت‌های مادر شهید محمدی را گوش داد و سپس دستور داد ویلچر آوردند و با ویلچر مادر شهید را بالا بردیم. نشستند و بعد از پذیرایی خدمتشان رفتند و به من تذکر دادند و گفتند این وظیفه من است که خدمت مادر، پدر و خانواده شهید بروم. نه آنان نزد من بیایند.

,

شهریاری عنوان کرد: یک روز حاج قاسم حدد ساعت 10 صبح از بیت‌الزهرا(س) آمدند و به من گفتند در را ببندید و هیچ کس هم داخل نیاید، ایشان به قسمت سرویس های بهداشتی رفتند و شیلنگ و مواد شوینده از من گرفتند. گفتنم حاج قاسم چه کار می‌خواهی بکنی! گفت می‌خواهم نظافت کنم. گفتم حاج قاسم کارگر هست. گفت نه خودم می‌خواهم نوکری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را بکنم.

,

مهدی صدفی از دیگر دوستان سپهبد شهید سلیمانی در گفتگویی با اشاره به حال و هوای ایام فاطمیه در بیت الزهرا گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی علاقه زیادی به حضرت زهرا (س) داشت و در دوران دفاع مقدس به رزمندگان می‌گفت، هر زمان خواستید از اروند و یا آب‌راه‌ها و موانع عبور کنید و یا از پس مشکلات برآیید خدا را به پهلوی حضرت زهرا سلام الله علیها  قسم دهید.

, گفتگویی,

, ,

علاقه‌مندی حاج قاسم به تبدیل بیت الزهرا(س) به مرکز نشر معارف قرآنی و الهی 

, علاقه‌مندی حاج قاسم به تبدیل بیت الزهرا(س) به مرکز نشر معارف قرآنی و الهی , علاقه‌مندی حاج قاسم به تبدیل بیت الزهرا(س) به مرکز نشر معارف قرآنی و الهی ,

وی بیان کرد: حاج قاسم بعد از دوران دفاع مقدس مراسم روضه‌خوانی را در منزل شخصی خود آغاز کرد و جمعه‌عصرها برنامه ذکر و توسل به اهل بیت (س) برای خانواده‌اش داشتند و چند سال بعد هر سال در ایام فاطمیه دوم روضه‌خوانی به صورت عمومی با جمعیتی محدود را برگزار می‌کرد که تا اواسط دهه 70 ادامه داشت.

,

صدفی درباره نامگذاری بیت‌الزهرا(س) عنوان کرد: مردم کرمان می‌گفتند برای روضه برویم خانه حاج قاسم، اما حاج قاسم می‌گفت، چرا خانه من، اینجا خانه حضرت زهرا (س) است و در نهایت این خانه را به نام بیت‌الزهرا (س) نامگذاری کرد.

, صدفی درباره نامگذاری بیت‌الزهرا(س) عنوان کرد: مردم کرمان می‌گفتند برای روضه برویم خانه حاج قاسم، اما حاج قاسم می‌گفت، چرا خانه من، اینجا خانه حضرت زهرا (س) است و در نهایت این خانه را به نام بیت‌الزهرا (س) نامگذاری کرد.,

وی اظهار کرد: حاج ‌قاسم هشت ماه قبل از شهادتش با من تماس گرفت و گفت: جمعه ساعت 10 و نیم بیا بیت‌الزهرا (س). با شما کار دارم. وقتی به آنجا رفتم، سردار سلیمانی را دیدم که بر روی پله اول منبر نشسته بود و گفت: به شما گفتم بیایی اینجا تا از خودم بشنوی چه خواسته‌هایی درباره بیت‌الزهرا (س) دارم.

,

صدفی ادامه داد: حاج قاسم آن روز گفت: دلم می‌خواهد، بازسازی بیت‌الزهرا (س) که تمام شد، این مکان تبدیل به مرکز نشر معارف قرآنی و الهی شود و یک مرکز فرهنگی و فرهنگ قرآنی باشد.

,

وی افزود: سردار سلیمانی در توصیه‌هایی که داشت این نکته را می‌گفت که بیت‌الزهرا (س) نباید در مقابل سایر اماکن مذهبی و مقدس کرمان قرار گیرد بلکه باید در کنارشان فعالیت کند و فعال باشد.

,

صدفی تصریح کرد: سردار سلیمانی تاکید داشت که مداح و سخنرانی که به بیت‌الزهرا(س) می‌آید، افرادی باشند که عاشق و محب امام، ولایت و رهبری و به تمام معنا نیروهای ولایی و انقلابی باشند.

,

اما هنوز هم نگاه همه عزاداران فاطمی به صندلی حاج قاسم در ورودی بیت الزهرا است...

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه