اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

موجی از گرانی‌‏های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است/ عدم نظارتی کارآمد و مستمر، سوءاستفاده فرصت‌طلبان را به همراه دارد

موجی از گرانی‌‏های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است/ عدم نظارتی کارآمد و مستمر، سوءاستفاده فرصت‌طلبان را به همراه دارد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در هفته‏ های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی موردنیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده‏اند. در این میان آنچه موجب نگرانی است فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب‏ دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد شهرانی کارشناس مسائل اقتصادی در مورد گرانی‏‌های افسارگسیخته این روزهای بازار در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در ماه ‏های اخیر و بخصوص از ابتدای سال ۹۹ موجی از گرانی‏ های لجام‌گسیخته بازار را فراگرفته است، بازار ارز و طلا، بازار مسکن و بازار خودرو در این زمینه پیشتازند.
 
وی افزود: در هفته ‏های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز با گرانی دوچندان مواجه شده ‏اند، در این میان آنچه موجب نگرانی است، فشار مضاعف گرانی بر عهده آسیب‏ دیدگان وضعیت کرونایی است که باید شرایطی دشوارتر را تحمل کنند.
 
شهرانی بیان داشت: وجود مافیای اقتصادی به‏ ویژه در بازار ارز و طلا و مسکن و خودرو که نمونه‏ آن را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم باعث این گرانی‏ هاست، این باندهای مافیایی در هر وضعیت سخت و دشوار دست به کار شده و برای تقویت منافع بادآورده خود تلاش می‏ کنند و موجب به وجود آمدن این شرایط می‏ شوند.
 
وی عنوان داشت: عدم وجود یک نظارت هوشمند و فعال و کارآمد و مستمر در دستگاه‌های مختلف باعث سوءاستفاده فرصت‏ طلبان در این‏گونه شرایط و نفوذ و رسوخ آنان در مناصب و منافذ مهم است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: انتظار می‏ رود دولت محترم به خاطر این‌که نظام سیاست‏گذاری میانی و خرد و تیز برنامه‏ ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد؛ با هماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات اقدامات مؤثرتری را انجام دهد. نباید به‏ گونه‏ ای عمل کرد که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان مردم و افکار عمومی شکل بگیرد.
 
وی گفت: مجلس تازه‌نفس و جوان و انقلابی یازدهم که رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم قرار داده است باید با هدف‏گیری دقیق درست و اقدامات نقطه زن و راهگشا، اولویت‏های اصلی را در رفع مشکلات معیشتی فهرست کرده و برای آن راهکارهای مؤثر و کارگشا بیندیشد و از دولت مطالبه و پیگیری کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه