اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

خلع سلاح بایدن قبل از استقرار در کاخ سفید/ بایدن می‌داند که دیگر ابزار برای اعمال فشار علیه ایران ندارد

خلع سلاح بایدن قبل از استقرار در کاخ سفید/ بایدن می‌داند که دیگر ابزار برای اعمال فشار علیه ایران ندارد
منصور الهی گفت: مقام معظم رهبری قبل از استقرار بایدن در کاخ سفید، دست دشمن را خواندند و عملاً با مشروط کردن لغو همه تحریم‌های ظالمانه به‌ عنوان مابه‌ ازای بازگشت به برجام، بایدن را در همان ابتدا خلع سلاح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی ماه گفت: معظم له فرمودند"اگر تحریم‌ها برداشته شد، بازگشت آمریکا به برجام معنا می‌دهد؛ البته مسئله خسارت‌ها که جزو مطالبات ما است در مراحل بعدی دنبال خواهد شد، اما بدون رفع تحریم‌ها بازگشت آمریکا به برجام حتی ممکن است به ضرر کشور هم باشد".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: رهبر حکیم انقلاب با فرمایشات خود راهبرد جمهوری اسلامی در دوره بایدن را تعیین کرده و همزمان مسیر پیش رو را به‌ طور کامل ترسیم نمودند؛ همچنین کاملاً روشن است که بایدن می‌خواهد به برجام بازگردد و این بازگشت از سر اضطرار و نبود راه‌های جایگزین است.

,

وی با بیان اینکه بایدن به‌خوبی می‌داند که فشارها اکنون در سقف است و آمریکا دیگر ابزار تحریمی برای افزودن فشارها بر ملت ایران در اختیار ندارد، عنوان کرد: از یک سو منطقه در کنترل محور مقاومت است و گزینه اخراج آمریکایی‌ها جدی و در عین‌حال عملیاتی شده‌ است.

,

الهی افزود: از سوی دیگر گزینه نظامی علیه ایران هم در پرتو قوی شدن، در حد یک شوخی است و حال دیگر فشارها نیز همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند اثر خود را از دست داده است و ایران در حال پاسخ‌دهی درون برجامی برای موازنه‌سازی به تعهدات است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه هم اکنون بازگشت به برجام، تنها راهی است که برای بایدن باقی مانده است، اظهار کرد: او با این اقدام می خواهد مقداری از فشارهای اقتصادی بکاهد و یک فضای تنفسی و قابل دفاع برای همکاران غرب‌گرای خود در ایران ایجاد کند؛ تا قبل از آنکه تجربه ترامپ میراث آنان را در ایران بر باد دهد.

,

وی تصریح کرد: بایدن در این طراحی قصد دارد بدون پرداخت ما به‌ ازا به برجام بازگردد و همزمان با ساخت اجماع بین‌المللی از بیرون و ایجاد دو قطبی و شکاف سازش- مقاومت از طریق ظرفیت شبکه غرب‌گرا در داخل، مجدداً نظام را به میز مذاکره بکشاند و در ادامه برجام را به بخش‌های موشکی و منطقه‌ای تعمیم دهد.

,

الهی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون رهبر معظم انقلاب قبل از استقرار بایدن در کاخ سفید، دست دشمن را خوانده و دست بالا را به همت استقامت ملت ایران و مؤلفه‌های قدرت ملی به کار گرفته است و عملاً با مشروط کردن لغو همه تحریم‌های ظالمانه به‌ عنوان ما به‌ ازای بازگشت به برجام، بایدن را در همان ابتدا خلع سلاح کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه