اخبار داغ

همدلی و مواساتی به طول نیم قرن؛

خیر قمی 50 سال در گمنامی قبوض نیازمندان را پرداخت می‌کند

خیر قمی 50 سال در گمنامی قبوض نیازمندان را پرداخت می‌کند
به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یک خیر قمی 50 سال است که قبوض نیازمندان را پرداخت می‌کند، این خیر نیکوکار که خواست نامش برده نشود هرسال قبل از عید نوروز کمک‌های قابل‌توجهی برای پوشاک نیازمندان انجام می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، استان قم همواره در بحث کمک به نیازمندان در صدر قرار داشته و به‌عنوان الگو در کشور عمل می‌کند به دلیل شرایط اقتصادی کنونی درخواست‌های مردم از کمیته امداد افزایش‌یافته از طرفی کمک‌ها به این نهاد از سوی خیرین نیز افزایش پیداکرده است خیرینی که در گمنامی سال‌هاست به افراد نیازمند جامعه کمک می‌کنند.

سال‌ها  است رتبه یک کمک به صندوق صدقات، کمک به ایتام متعلق به قم است که نشان دنده سخاوتمندی مردم قم حتی در شرایط سخت اقتصادی است، محور این کمک‌ها نیز مساجد محله‌ها هست در این زمینه سید محمدرضا میره ای، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر 64 مرکز نیکوکاری در استان قم فعال هستند گفت: بیشتر این مراکز در مساجد محله‌های مختلف شهر و با شعار از مردم برای مردم در حال خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند.

وی بابیان اینکه این مراکز ظرفیت‌های خیران محله‌های استان را شناسایی کرده و کمک‌های آن‌ها را به نیازمندان همان محله می‌رسانند تصریح کرد: مراکز نیکوکاری استان قم در 9 ماهه امسال به 18 هزار و 263 نیازمند، به‌صورت کاملاً محرمانه کمک کرده‌اند.

میره ای افزود: ارزش ریالی این کمک‌ها که در قالب نقدی و غیر نقدی بوده است، بیش از 25 میلیارد و 714 میلیون ریال است.

کمک‌های خیرین قمی به نیازمندان در بخش‌های مختلف بوده خدمات ارائه‌شده توسط مراکز نیکوکاری را درزمینهٔ های معیشت، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان بوده و تنها 27 درصد از کسانی که از این مراکز خدمات دریافت کرده‌اند تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و بقیه آن‌ها افراد بی‌بضاعت و نیازمند قم هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان رویکرد اصلی این مراکز را توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت برشمرد و خواستار مشارکت بیش‌ازپیش مردم و خیران استان در این مراکز شد.

از خرید نفت تا پرداخت قبوض نیازمندان توسط خیر قمی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم، از کمک فصلی یک خیر قمی برای پرداخت قبوض گاز مددجویان کمیته امداد استان قم خبر داد و گفت: خداوند 50 سال است که به این فرد نیک‌اندیش توفیق گره‌گشایی از مشکلات مردم را عنایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این خیّر در سالهای گذشته هزینه سوخت نفت نیازمندان را تأمین می‌کرد افزود: اکنون سال‌هاست که بخشی از هزینه قبوض گاز مددجویان کمیته امداد را به عهده گرفته است.

میره ای با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه مرحله برای این کار خیر کمک کرده است گفت: این خیّر قمی در آخرین کمک خود به کمیته امداد 900 میلیون ریال کمک کرده است.

کمک به فقرا در 50 سال گمنامی

وی افزود: این خیر نیکوکار که خواست نامش برده نشود هرسال قبل از عید نوروز کمک‌های قابل‌توجهی برای پوشاک نیازمندان انجام می‌دهد که بخش قابل‌توجه آن به مددجویان این نهاد اهدا می‌شود.

بعضی از مردم زمانی که صاحب‌مال و مکنت می‌شوند از ترس آن‌که دچار فقر شوند از انفاق گریزانند. این افراد می‌ترسند که با بخشش مال خود متضرر شوند درحالی‌که بینش آن‌ها درباره انفاق کاملاً غلط است و باید این بینش را اصلاح کنند.

انفاق ازجمله معامله‌هایی است که انسان با خداوند انجام می‌دهد و هیچ‌گاه متضرر نمی‌شود. خداوند میزان سود انفاق را از دو برابر تا هفت‌صد برابر بیان کرده است که این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد. در آیه ۲۶۱ سوره بقره می‌خوانیم:

«مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»

«کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یک‌صد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می‌کند و خدا (ازنظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه‌چیز) داناست.»

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد از مشترکین پرمصرف نیستند خواستار کمک‌های بیشتر خیران برای تأمین هزینه آب و برق و گاز آن‌ها شد و افزود: برای انجام این کار خیر، شماره کارتهای 6104337770116398 بانک ملت و 6037991199520952 بانک ملی با کد شناسه 934316 در نظر گرفته شده است که مردم و خیران گرامی می توانند وجوه نقدی خود را به این حسابها واریز کنند.

ضرورت تامین وسایل گرمایش نیازمندان در فصل سرما

همچنین محمد ابراهیم نعیمی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قم گفت: در آستانه فصل سرما و در راستای حمایت از خانواده های تحت حمایت استان،  تعداد 268 دستگاه بخاری گازی تهیه و در بین خانواده های فاقد لوازم گرمایشی توزیع شد.

وی با اعلام این خبر افزود: برنامه ریزی برای تأمین نیازهای ضروری خانواده های نیازمند تحت حمایت به ویژه مناطق محروم استان یکی از اهداف این نهاد برای خدمت رسانی به محرومان است.

نعیمی با تأکید بر اینکه در فصل سرما، تأمین وسایل گرمایشی یکی از نیازهای اساسی و فوری خانواده هاست تصریح کرد: با وجود توزیع این تعداد بخاری در این استان همچنان امیدواریم شرکت‌های تولیدی و خیران در تأمین لوازم گرمایشی خانواده‌های تحت حمایت مشارکت کنند.

کمک و یاری‌رسانی به فقرا و محرومین از ضرورت‌های رفتاری هر فرد به حساب می‌آید، به‌ویژه در شرایط فعلی که جامعه با التهابات فرهنگی و اقتصادی مواجه است، ضرورت توجه به نیازمندان بیش از پیش جلوه می‌نماید. چرا که از یک منظر دینی اگر بپذیریم خداوند در هر دوره افراد جامعه را با مال و جان‌شان مورد آزمون قرار می‌دهد، هرچند بر اثر اهمال‌کاری متولیان و یا عداوت دشمنان باشد، انفاق به نیازمندان به مقدار وُسع و توان یکی از درس‌های این آزمون عملی است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از خرید نفت تا پرداخت قبوض نیازمندان توسط خیر قمی,
,
,
,
,
,
,
,
, کمک به فقرا در 50 سال گمنامی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت تامین وسایل گرمایش نیازمندان در فصل سرما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه