اخبار داغ

باخت‌های ما در فیفا و AFC از سوءمدیریت آقایان در خیابان سئول پدید آمد؛

حاج‌رضایی: انتخابات فدراسیون فوتبال بدون فوتبالی‌ها یعنی «انتصابات»/ در فوتبال ما اکثریت کاسب‌اند!

حاج‌رضایی: انتخابات فدراسیون فوتبال بدون فوتبالی‌ها یعنی «انتصابات»/ در فوتبال ما اکثریت کاسب‌اند!
کارشناس فوتبال ایران گفت: حضور علی کریمی در این کارزار یعنی احقاق حقوق جامعه فوتبال که طی سال‌های اخیر با قوانین من‌درآوردی و ابداعی از فوتبالی‌ها سلب شده.
[

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون پوست‌اندازی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال و ورود چهره‌های جدید به این کارزار اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد که جدال انتخاباتی این دوره از فدراسیون فوتبال نسبت به دوره‌های قبل بیش‌تر باشد و افراد زیادی هم در حوزه‌های مختلف این انتخابات شرکت کرده‌اند؛ افرادی که چهره‌هایی آشنا هستند و بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او درباره روند تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال ادامه داد: نمی‌دانم که نظارت استصوابی و یا فیلترهای تعیین صلاحیت نامزدها چگونه و بر چه اساسی خواهد بود، تنوع نامزدهای انتخاباتی زیاد است و در این بین با کمال تعجب می‌بینیم که برخی افراد که در دوران مدیریتی‌شان هرگز توانمند نبودند، برای چندمین بار در گود انتخابات حاضر شده‌اند؛ درحالی‌که ورودشان اصلاً محلی از اعراب ندارد و مشخص نیست که چرا همیشه برخی افراد باید باشند!

,

, ,

حاج‌رضایی در خصوص احتمال ائتلاف‌های انتخاباتی و لابی‌گری برای اخد و تجمیع آرا گفت: این‌گونه مسائل همیشه پنهانی می‌مانند و ائتلاف‌ها تا لحظه آخر رسانه‌ای نمی‌شوند. قطعاً برای حضور این افراد در کارزار انتخابات ریاست و هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال لابی‌هایی بوده و نهادها و شخصیت‌های قدرتمندی به برخی افراد دستور داده‌اند تا وارد میدان شوند، اما در این بین من تنها به انتخاب علی کریمی علاقه دارم و البته این ادعا به‌ این معنا نیست که با حضور کریمی همه‌چیز سروسامان می‌یابد.

,

این کارشناس فوتبال ایران در مورد حضور علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بازسازی و مرمت این فوتبال به‌هم ریخته و فشل قطعاً کار یک فرد به‌تنهایی نیست اما حضور علی کریمی در این کارزار یعنی احقاق حقوق جامعه فوتبال که طی سال‌های اخیر با قوانین من‌درآوردی و ابداعی از فوتبالی‌ها سلب شده و صاحبان اصلی این فوتبال مهجور مانده بودند و کنار رانده شده بودند.

,

امیر حاج‌رضایی با تاکید بر شجاعت کریمی در این تصمیم افزود: زمان ریاست محمد دادکان هم دیدیم که حضور یک فوتبالی در رأس امور باعث تقویت فوتبال ایران و بروز یک استقلال سازمانی سالم شد اما طی سال‌های اخیر مدیریت آقایان روزهای سیاهی در ابعاد فوتبالی، مدیریتی و ساختاری بر آسمان فوتبال کشور سیطره یافته. علی کریمی شجاعت به‌خرج داد و از آبرو و اعتبار و وجهه خود مایه گذاشت تا صدای مظلومیت فوتبال و فوتبالی‌ها را به‌گوش همه برساند.

,

, ,

مربی و بازیکن پیشکسوت باشگاه‌های فوتبال ایران درباره تیم مدیریتی معرفی شده توسط علی کریمی برای تصدی پست‌های نواب‌رئیسی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مردم ایران کریمی را دوست دارند و من وقتی نام مهدی مهدوی‌کیا و سعید دقیقی را در لیست علی دیدم، ذوق‌زده شدم! مهدی یک شخصیت بسیار شخیص و محترم است که کسی جز اخلاق‌مداری چیزی از او ندیده و سعید را هم خوب می‌شناسم و او هم بسیار پسر شریف، باسواد، تحصیل‌کرده و سالمی‌ست.

,

وی در این‌باره افزود: دیدن تیم مدیریتی کریمی و مهدوی‌کیا با حضور دقیقی و علی‌پور لذت‌بخش است و امیدوارکننده. این ترکیب همان چیزی بود که در فوتبال ایران به‌دنبال‌اش می‌گشتیم اما امیدوارم که مانعی برای حضور کریمی در انتخابات تراشیده نشود و او را اجباراً حذف نکنند.

,

حاج‌رضایی پیرامون مشکلات مدیریتی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: فوتبال ما مشکلات بسیاری دارد و قرار هم نیست که این مخروبه‌ها با یک گل تبدیل به گلستان شود، اما آقایان قبلی با مردم و جامعه فوتبال هرگز صادق نبودند، هیچ‌وقت شفاف‌سازی نکردند و باعث شدند تا جامعه از آن‌ها روبرگردان شود. علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا هم فوتبالیست معمولی نبودند که آن‌ها را جدا از دایره سوابق بدانیم و آن‌ها یک شخصیت بین‌المللی و نابغه‌های فوتبال ما هستند که باید در فدراسیون خود جا داشته باشند.

,

, ,

مفسر و کارشناس فوتبال با اشاره به عدم کارآمدی مسئولان قبلی فدراسیون فوتبال که در این انتخابات هم حضور دارند، عنوان داشت: کسی که خاک فوتبال را نخورده و سختی‌های این رشته را نچشیده که نباید داعیه ریاست و پست‌های حساس را داشته باشد. در فوتبال ما اندکی عاشق‌اند و اکثریت کاسب! سال‌های سیاه فوتبال کشور با مدیریت امثال کاسب‌ها گذشته و باخت‌های ما در فیفا، AFC و CAS نه در کوالالامپور و زوریخ، بلکه در همین خیابان سئول و با همین سوءمدیریت‌ها به‌وجود آمد.

, AFC, CAS,

امیر حاج‌رضایی درباره آرای اعضای مجمع و احتمال لابی‌گری بین روئسای هیأت‌های استانی برای انتخاب حیدر بهاروند و یا شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بیان کرد: چشم امید جامعه فوتبال به همین اعضای مجمعی‌ست که 10 اسفند باید با وجدان بیدار به کاندید موردنظر عموم فوتبالی‌ها رأی بدهند. این آرا باید خالی از شائبه باشد تا بگوئیم اعضای مجمع به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند، وگرنه در حق تمام ملت ایران مخصوصاً فوتبالی‌ها جفا شده و باید در پیشگاه خداوند حساب پس بدهند.

,

, ,

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر احتمال حذف پیش‌ازموعد علی کریمی در فیلترهای تأیید صلاحیت، اذعان داشت: اگر کریمی و تیمش زودتر از مجمع 10 اسفندماه توسط کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال حذف و یا رد شوند، پاسخ صریحی به جامعه فوتبال خواهد بود که این‌جا جای فوتبالی‌ها نیست و فقط محلی برای انتصابات است.

,

امیر حاج‌رضایی درنهایت گفت: فعلاً فقط باید صبور و امیدوار باشیم تا بالاخره مرهمی بر این زخم‌های سال‌های اخیر در انتخابات 10 اسفند پیدا شود. امیدوارم حق به حق‌دار برسد و یک فوتبالی بر مسند ریاست فدراسیون فوتبالی‌‎ها بنشیند، نه افرادی که امتحان خود را بارها با فساد در فوتبال و عقب‌گرد پس داده‌اند.

,

انتهای پیام/     

, انتهای پیام/     ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه