اخبار داغ

نگاهی به وضعیت افزایش حقوق پرستاران؛

افزایش ۵۰ درصدی حقوق، مرحمی برخستگی پرستاران/ لزوم رعایت عدالت در یکسان سازی حقوق کادر درمان

افزایش ۵۰ درصدی حقوق، مرحمی برخستگی پرستاران/ لزوم رعایت عدالت در یکسان سازی حقوق کادر درمان
شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته، شرایط را به گونه ای دیگر برای مردم سراسر جهان رقم زده است؛ اما در این میان بسیاری از پرستاران و پزشکان با حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا، سلامت بیماران را بر سلامت خود و خانواده‌شان ترجیح داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اخبار شیروان، آن‌ها در شیفت‌های طولانی و طاقت‌فرسا تنها بر شکست کرونا تمرکز دارند، مادران بسیاری در کسوت پرستاری روزهای طولانی فرزندان خردسالشان را ندیده‌اند، برخی جانشان را از دست دادند، عده‌ای هم با آنکه اعضای خانواده‌شان درگیر بیماری‌اند، نمی‌توانند در کنارشان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اخبار شیروان,

هر کسی به نوعی قدردانی خود را از کادر سلامت اعلام کرده اند، اما قدردانی از کادر درمان با اینها محدود نشده است، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ۱۰ اسفندماه سال گذشته در راستای اجرای دستور رییس جمهوری برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت مبارزه با کرونا، دستورالعمل افزایش حقوق کادر درمانی را صادر کرد.

,

این موضوع در گفتگو با پرستاران بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان که به صورت اختصاصی در بحث بیماران کرونا ارائه خدمات دارد، برررسی شده است.

,

 

,

افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از ابتدای دیماه

, افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از ابتدای دیماه, افزایش 50 درصدی حقوق پرستاران از ابتدای دیماه,

یکی از پرستاران بیمارستان هاشمی شیروان در این باره گفت: در حقوق و مزایا پرسنل وزارت بهداشت چندین آیتم وجود دارد، که بجز سختی شرایط محیط کار و نوبت کار بقیه آیتم های اصلی 50 درصد افزایش داشته است که از ابتدای دیماه اعمال شده است.

,

وی گفت: علاوه بر پرستاران و کادر بخش های کرونایی، تمامی پرسنل های وزارت بهداشت اعم از پزشکان، پرستاران، کادر اداری و نیروهای خدماتی شامل این طرح شده اند اما میزان افزایش آنها متفاوت است.

,

 

,

لزوم رعایت عدالت در یکسان سازی حقوق کادر درمان

, لزوم رعایت عدالت در یکسان سازی حقوق کادر درمان, لزوم رعایت عدالت در یکسان سازی حقوق کادر درمان,

یکی دیگر از پرستاران بخش کرونایی بیمارستان هاشمی با ابراز خرسندی از افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای پرستاران، گفت: افزایش حقوق در این وضعیت تورم و بعد از یکسال کار سنگین و  پر استرس در بخش بیماران کرونایی باعث انگیزه می شود، به شرطی که وضعیت تورمی بدتر از این نشود.

,

وی با بیان اینکه در بحث یکسان سازی حقوق باید عدالت مدنظر قرار گیرد، اظهارکرد: در افزایش حقوق برای یک پرستار شاید 3 میلیون تومان افزایش خورده باشد ولی برای نیروی قراردادی که پا به پای یک پرستار در این بخش ها کار می کند ممکن است نصف یک پرستار افزایش اعمال شده باشد و افزایش حقوق آن چشم گیر نیست.

,

 

,

افزایش حقوق 50 درصدی بسته به سابقه و مدرک تحصیلی متفاوت است

, افزایش حقوق 50 درصدی بسته به سابقه و مدرک تحصیلی متفاوت است, افزایش حقوق 50 درصدی بسته به سابقه و مدرک تحصیلی متفاوت است,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نه تنها برای پرستاران بلکه برای کلیه پرسنل بهداشت و درمان اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، تبصره ای و طرحی از یکم دیماه افزایش حقوق و مزایا در قالب فوق العاده ویژه داشته ایم و احکام آنها صادر شده است.

,

معصومه هاشمی با اشاره به اینکه این افزایش 50 درصدی با حقوق دیماه واریز می شود، افزود: این افزایش از یک میلیون تا 4 میلیون و هشتصد هزار تومان متغیر است و بستگی به سابقه، مدرک تحصیلی و ... دارد.

,

 

,

کمبود پرستار مشکل کشوری است

, کمبود پرستار مشکل کشوری است, کمبود پرستار مشکل کشوری است,

هاشمی با بیان اینکه 272 پرستار در شهرستان شیروان مشغول به فعالیت هستند، گفت: 39 پرستار در مرکز بهداشت دانشگاه پرستاری و اورژانس، 97 پرستار در بیمارستان امام (ره) و 136 پرستار در بیمارستان هاشمی خدمت می کنند.

,

وی کمبود پرستار و نیرو را موضوعی کشوری عنوان و خاطر نشان کرد: کمبود نیرو در کل کشور وجود دارد بخصوص در ایام کرونا بخاطر استعلاجی های 14 روزه این مشکل حادتر بود ولی نسبت به کل کشور شهرستان شیروان وضعیت قابل قبول تری را دارد.

,

سرپرست شبکه بهداشت خاطرنشان کرد: ورود نیروهای تعهدی خاص، موافقت با حضور طرحی ها و آزمون استخدامی که شاید در بهمن ماه اتفاق بیفتد، ظرفیت نیروی کادر درمان را بهتر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه