اخبار داغ

وکیل پایه یک دادگستری:

افراد به دنبال رفع نیازهای روحی در فضای مجازی هستند/ نقش موثر پیشینه خانوادگی افراد در زندگی مشترک

افراد به دنبال رفع نیازهای روحی در فضای مجازی هستند/ نقش موثر پیشینه خانوادگی افراد در زندگی مشترک
هادی اسدالله زاده گفت: افراد به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای، اطلاعات را از فضای مجازی دریافت و گاهی اوقات نیازهای روحی شان را از این فضا برآورده می‌کنند. در حالی که این نیازها باید در چارچوب نهاد خانواده پاسخ داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی اسدالله زاده، وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: افرادی که جهت طلاق مراجعه می کنند، ترکیبی از گروه های مختلف تحصیل کرده، کم سواد، روستایی، شهری، سنین بالا و پایین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی یکی از عوامل اثرگذار در آینده زندگی جوانان را پیشینه خانوادگی شان خواند و گفت: خیلی مهم و ضروری است، دختر و پسری که با یکدیگر ازدواج می کنند در چه سطحی از لحاظ مالی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارند.

,

وکیل پایه یک دادگستری همچنین مسائل اقتصادی را یکی دیگر از عوامل موثر بر طلاق خواند و گفت: عامل اقتصادی طلاق خود به دو عامل بستگی دارد که زوج چه شخصیتی را دارد و چه میزان برای امرار معاش زندگی مشترک تلاش می کند، همچنین جامعه در چه شرایطی باشد، زیرا در جامعه و وضعیت فعلی کشور، مشکلات اقتصادی و تحریم ها می تواند برای زندگی ها ایجاد مشکل کند.

,

وی استقلال مالی زن را در برخی موارد مسئله خواند و گفت: برخی از زنان شاغل به دلیل داشتن توانایی مالی، حس استقلال و عدم نیاز به حمایت های همسر را دارند، علاوه بر این نه تنها جهت پیشرفت خانواده قدمی بر نمی دارند بلکه با ورود به بحث مدگرایی به مرور زمان، باعث ایجاد فاصله و در نهایت طلاق می شوند.

,

 

,

افراد به دنبال رفع نیازهای روحی در فضای مجازی هستند

, افراد به دنبال رفع نیازهای روحی در فضای مجازی هستند, افراد به دنبال رفع نیازهای روحی در فضای مجازی هستند,

اسدالله زاده با بیان اینکه فضای مجازی اثرات مخربی در روابط زوجین ایجاد کرده است، گفت: در این فضا قبح طلاق از بین رفته و ادامه زندگی که یکی از ارزشهای اساسی و بنیادین در جامعه ایران اسلامی محسوب می شد، از این جایگاه خارج و کمرنگ شده است.

,

وکیل پایه یک دادگستری همچنین تغییر نقش های جنسیتی، تغییر ساختارهای خانوادگی، تعداد فرزند را از عوامل موثر فضای مجازی برخانواده ها خواند و ادامه داد: افراد به دلیل نداشتن سواد رسانه ای، اطلاعات را از فضای مجازی دریافت و گاهی اوقات نیازهای روحی شان را از این فضا برآورده می کنند، در حالی که این نیازها باید در چارچوب نهاد خانواده باشد.

,

وی یادآور شد: یکی از مهم ترین دلایل ناموفق بودن بسیاری از افرادی که جهت طلاق مراجعه می کنند، نداشتن شناخت کافی از یکدیگر بوده، در حالی که باید فرصتی به آنها داده شود تا همدیگر را بشناسند و وارد زندگی مشترک شوند، اگر چه قبلا در دوره نامزدی این خلا پر می شد اما اکنون ارزش های دیگری جایگزین آن شده است.

,

 

,

خلا رعایت قانون های مربوط به خانواده ها در دستگاه های متولی

, خلا رعایت قانون های مربوط به خانواده ها در دستگاه های متولی, خلا رعایت قانون های مربوط به خانواده ها در دستگاه های متولی,

اسدالله زاده نداشتن یا ضعیف بودن اعتقادات و باورهای مذهبی را یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر افزایش طلاق ها عنوان کرد.

,

وکیل پایه یک دادگستری گفت: بسیاری از زوجینی که طی سال های اخیر برای طلاق مراجعه می کنند، عمر زندگی مشترکشان به کمتر از پنج سال می رسد و بسیاری از آنها صاحب فرزند هستند.

,

وی اضافه کرد: در کشور قانون اساسی و قانون مربوط به بحث خانواده جهت ایجاد خانواده ای برای کانون تربیت فرزند و آرامش اعضای خانواده وجود دارد و از لحاظ وجود قانون مشکلی وجود ندارد.

,

اسدالله زاده گفت: همچنین در سال 95 سیاست های کلی خانواده به تصویب مقام معظم رهبری رسید، که اگر زوجین این قوانین را سرلوحه قرار دهند، قطعا آمار اختلافات خانوادگی تا حدی کاهش پیدا خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: بحث قانون و اجرای قانون دو مقوله جدا از هم هستند، که در حال حاضر مشکلات جامعه به دلیل اجرایی نشدن درست قوانین است، بنابراین مجریان قانون، نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه باید توجه کافی داشته باشند که این خلا پیش آمده را جبران کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه