اخبار داغ

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان انجام شد؛

احیا دامداری 2500 راسی در راستای اقتصاد مقامتی/ لزوم توجه به توانمندی داخلی

احیا دامداری 2500 راسی در راستای اقتصاد مقامتی/ لزوم توجه به توانمندی داخلی
احیا دامداری 2500 راسی که سال 94 به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، نشان می دهد با تکیه بر توانمندی داخلی، وقف یکی از ستون های اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ کم‌کردن هزینه‌ها و بهتراستفاده‌کردن از تجهیزات و ظرفیت‌های موجود گامی در راستای پیاده‌کردن اهداف اقتصاد مقاومتی است و در این راستا احیای هر چه بیشتر موقوفات و به‌خصوص زمین‌های موقوفه و بهره‌برداری بهینه از آنها می‌تواند بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وقف یک نهاد ممتاز دینی است و ظرفیت های بسیاری درون خود دارد، با به‌کارگیری نیروهای متخصص در احیای وقف در راستای اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات کشور قابل حل می باشد و می توان اشتغالزایی رونق تولید را بهبود بخشید.

,

وظایف سه گانه اوقاف در زمینه موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه و مباحث فرهنگی مشخص است چه اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است در چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار مفیدی در راستای آبادانی موقوفات و افزایش بهروری آنها به عمل آورد، طی سال‌های اخیر تغییر و تحول عمده‌ای در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص در افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است.

,

وقف افزون بر آثار نیک و ماندگار و عملی که از آن به عنوان باقیات صالحات یاد شده در حقیقت جاودانه کردن مال و اختصاص بهره آن در مسیر خدمت به خلق، نیازمندان و محرومان است که این خود قطعا به توانمندی اقتصاد داخلی و تکیه بر سرمایه ‌های درونی می ‌افزاید.

,

یکی از اولویت های اوقاف احیا وقف است

, یکی از اولویت های اوقاف احیا وقف است,

در همین رابطه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: وقف یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، بیش از 450 مرکز آموزشی موقوفه در استان گلستان از مقطع ابتدای تا سطح عالی آموزشی وجود دارد.

,

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد افزود: یکی از برنامه ها و ماموریت اصلی اوقاف احیاء وقف است و باید در راستای نیات واقف بتوانیم بهره برداری از آن را افزایش دهیم.

,

, ,

وی بیان کرد: یک واحد دام سنگین دو هزار و 500 راسی که به دلیل مشکلات مالی و حقوقی در پنج ساله گذشته تعطیل شده بود با همت اوقاف و امور خیریه و همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری های انجام شده در دست احیاء است، 113 میلیارد تومان ارزش این مجموعه اقتصادی برآورد می شود و سازمان اوقاف و امور خیریه در این پروژه دام سنگین 58 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد و به زودی این پروژه به بهره برداری می رسد.

,

حجت الاسلام سلیمانی فرد از وجود 3 هزار و 585 مکان مذهبی در استان گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 985 مسجد، 350 حسینیه و تکیه، 160 فاطمیه و 123 زینبیه وجود دارد که اگر با همراهی هیئت امناء و مسئولان 10 درصد از این اماکن مذهبی با رعایت شئونات اسلامی به کارگاه های مشاغل خانگی ویژه جوانان و بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار تبدیل شود به پایدارسازی کسب و کارهای کوچک، تقویت سبد اقتصادی خانوار و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

,

این مقام مسئول وقف را یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی درون زا و با تکیه بر توان داخلی است و وقف می تواند از تجمع ثروت در مراکز قدرت و اشخاص خاص پیشگیری کرده و به توزیع عادلانه ثروت کمک می کند و رفع فقر و محرومیت مادی و فرهنگی را رقم می زند.

,

رونق دوباره بزرگترین دامداری صنعتی گلستان با کمک دستگاه قضایی 

, رونق دوباره بزرگترین دامداری صنعتی گلستان با کمک دستگاه قضایی ,

مدیر کل دادگستری استان گلستان گفت : بزرگترین گاوداری صنعتی گلستان پس از 4 سال وقفه ، از امروز تولید را از سر گرفت .

,

هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : این گاوداری که بزرگترین واحد پرورش گله مولد با تکنولوژی انتقال جنین در کشور و خاورمیانه بود ، چهار سال پیش به علت مشکلات مالی به یکباره تعطیل شد .

,

, ,

وی تصریح کرد : پرونده این واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان دنبال و در جلسه های متعددی که با بانک ها و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان داشتیم بخشی از مشکلات بانکی رفع و با تامین بخشی از سرمایه از سوی اوقاف ، این واحد تولیدی دوباره سرپاشد .

,

هاشمیان ادامه داد: هم اکنون تولید با 550 راس گاو در این دامداری صنعتی آغاز شده است و 26 جوان تحصیلکرده و متخصص در رشته هایی مانند دامپزشکی و مهندسی امور دام در این گاوداری صنعتی مشغول به کارند.

,

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برنامه این واحد تولیدی رسیدن به هزار و 500 راس دام در سال آینده و تولید سالانه 10 هزار تن شیر و 1500راس گوساله نژاد جرسی و اشتغال 70 نفر است .

,

هادی هاشمیان افزود: بخشی از مشکلات بانکی این واحد تولیدی همچنان پابرجاست که به دنبال رفع آن نیز هستیم.

,

هاشمیان ادامه داد: این واحد، ششمین واحد تولیدی تعطیل استان است که امسال با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید بازگشته است .

,

موقوفات به اشتغالزایی و تولید کمک کنند

, موقوفات به اشتغالزایی و تولید کمک کنند,

استاندار گلستان نیز درباره احیا موقوفات گفت : 150 هکتار در گرگان و 50 هکتار در گمیشان بافت های تاریخی و با ارزش وجود دارد و بخشی از این بافت های تاریحی موقوفه هستند ، هر دو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه تلاش زیادی برای مرمت و بازسازی بافت تاریخی انجام دادند.

,

هادی حق شناس استاندار گلستان شد

, هادی حق شناس استاندار گلستان شد,

هادی حق شناس عنوان کرد: آثار تاریخی بسیار چشم نواز هستند و تمام تلاش ما این است که موقوفات و بافت تاریخی در دسترس عموم قرار بگیرد و شرط تحقق این مهم حل مسائل اداری برای بازسازی و مرمت این بناهای تاریخی است.

,

وی افزود: هر بنای تاریخی با مشکلاتی برای احیاء و بازسازی رو به رو است و تلاش می کنیم از ظرفیت های ملی در این راستا استفاده کنیم لذا در یک ماه گذشته معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از چند بنای تاریخی در گلستان بازدید کرد و اعتباراتی نیز برای احیای این بافت های تاریخی در نظر گرفت.

,

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع موانع تولید اظهار کرد: دامداری ۲۵۰۰ راسی که در سال ۹۴ تعطیل شده بود با پیگیری تیم اقتصادی دولت در استان دوباره فعال شد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه