اخبار داغ

آیت الله فلاحتی در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان:

امام جماعت مسجد باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد/ حضور جوانان در مساجد تقویت شود

امام جماعت مسجد باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد/ حضور جوانان در مساجد تقویت شود
رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، انقلابی بودن را از ویژگی امام جماعت مسجد عنوان کرد و گفت: امام جماعت مسجد رهبری معنوی، تبلیغی و اخلاقی جامعه را به عهده دارد بنابراین باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان گیلان اظهار کرد: طبق فرمایش قرآن کسی می تواند مسجد را سامان بخشی کند که خداباور، قیامت باور و خدا پیشه باشد و به غیر از رضای خدا چیزی طلب نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی، بررسی اموری که مربوط به مسجد می شود را ارزشمند عنوان کرد و افزود: افتخار می کنیم که خروجی مساجد ما افرادی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی هستند.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام جماعت، هیات امنا، مردم و پایگاه های مقاومت از محورهای مساجد محسوب می شوند، تصریح کرد: اگر این چهار محور با همدیگر وحدت رویه داشته باشند بسیاری از مسائل اجتماعی جامعه برطرف می شود.

,

آیت الله فلاحتی بر تقویت مسجد در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امام جماعت مسجد باید دارای ویژگی های علمی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی و داشتن روابط عمومی به ویژه با نسل جوان باشد.

,

وی با تاکید براینکه امام جماعت مسجد باید از ویژگی انقلابی برخوردار باشد، بیان کرد: امام جماعت مسجد رهبری معنوی، تبلیغی و اخلاقی جامعه را به عهده دارد بنابراین باید مومن به ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار ایجاد سازوکار و تدوین آیین نامه هایی برای هیات امنای مساجد شد و اظهار کرد: ائمه جمعه شهرستان ها جلسه های رسیدگی به امور مساجد را به طور مستمر برگزار کنند.

,

آیت الله فلاحتی بر حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و یادآور شد: جوانان را در مساجد وارد کنید و به آنها بها دهید ضمن اینکه حضور جوانان پخته باید در مساجد تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت آموزش برای اهالی مسجد، خاطرنشان کرد: برای افرادی که نقش اساسی در مساجد دارند، جلسه های آموزشی برگزار کنید.

,
,

رئیس ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان، نظام اسلامی را محصول هزار سال تلاش و خون دل خوردن علمای دین عنوان کرد و افزود: ائمه جماعت مساجد مردم را در صراط مستقیم نگه دارند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اکنون ارزشی ها و انقلابی ها انسجام خوبی دارند، تصریح کرد: مساجد در عین حال باید ساماندهی خوبی داشته باشند.

,
,

مسجد پایگاه نیروی انسانی انقلاب اسلامی است

, مسجد پایگاه نیروی انسانی انقلاب اسلامی است,

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور بر همگامی مساجد با تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: مسجد پایگاه نیروی انسانی انقلاب اسلامی است.
سردار محمد عبدالله پور با تاکید براینکه هیات امنای مساجد باید دارای آیین نامه شفاف باشند، بیان کرد: برنامه ریزی برای توانمندسازی ائمه جماعات مساجد حائز اهمیت است.
گیلان ۳۲۰۰ مسجد دارد
دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود ۳ هزار و ۲۰۰ مسجد در این استان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۷۱ جلسه کمیسیون تعیین هیات امنا و ائمه جماعات مساجد استان برگزار شده است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه تعداد ۸۵۰ مسجد تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: تاکنون برای ۳ هزار و ۵۵۳ نفر به عنوان هیات امنای مساجد استان حکم صادر شده است.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه