اخبار داغ

با اعلام نام فیلم‌ها منتشر شد؛

بیانیه هیأت داوران «فیلم فجر ۳۹»/ نباید تسلیم تاریکی و مرگ شد

بیانیه هیأت داوران «فیلم فجر ۳۹»/ نباید تسلیم تاریکی و مرگ شد
داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، پیش از آغاز داوری آثار «سودای سیمرغ» نوشتاری را خطاب به مخاطبان سینمای ایران منتشر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوران بخش مسابقه سینمای ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از دریافت احکام داوری و پیش از آغاز داوری آثار «سودای سیمرغ» نوشتاری را خطاب به مخاطبان سینمای ایران منتشر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «سودای سیمرغ»,

صبح امروز ۲۲ دی ماه با حضور داوران بخش سودای سیمرغ در دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد احکام داوران این دوره جشنواره را به آنها اعطا کرد و هیأت داوران بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، کار داوری آثار حائز شرایط شرکت در جشنواره را آغاز کردند.

,

هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پیش از آغاز داوری خود، متن زیر را خطاب به مخاطبان سینمای ایران منتشر کردند:

,

«امسال در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا هزاران جانِ عزیز را از میان هم وطنانمان از دست داده‌ایم. در چنین زمانی، چه انگیزه‌ای برای تماشا و قضاوت و تشویق سینمای ایران می‌ماند جز ایمان راسخ به این باور که هرگز نباید تسلیم تاریکی و مرگ شد و تسلیم شدن تنها مایه خوشحالی آنانی است که سینمای ایران را از اساس نمی‌خواهند.

,

هیأت داوران جشنواره سی و نهم فیلم فجر با اشراف به این امر که ارکان سینمای ایران در میانه بحران‌های متعدد، آسیب جدی دیده و تمامی صنوف دچار مشکلات متعدد شده‌اند، امیدوار است امسال و در خاص‌ترین دوره جشنواره فیلم فجر، بتواند بدون هیچ پیش‌داوری و با کمترین خطای ممکن، به داوری عادلانه فیلم‌های سینمای ایران بنشیند.

,

ما به عنوان بخشی از بدنه سینمای ایران همراه شما هستیم و قطعاً کارمان، بی کاستی نخواهد بود.

,

پر واضح است که در این دوره ویژه جشنواره فیلم فجر، به دلیل نبود هیات انتخاب و منوط شدن نمایش فیلم‌ها به نامزدی‌شان توسط داوران، هیات داوران یکی از سخت‌ترین و پرمسئولیت‌ترین دوره‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

,

این چند خط در حکم سلامِ ما به شما مخاطبان عزیز جشنواره فیلم فجر بود. به امید داشتن جشنواره‌ای که بتواند لحظاتی، دلمان را روشن کند و با آرزوی روزهای بهتر برای ایرانِ عزیزمان.

,

هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

,

محمداحسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه