اخبار داغ

یادداشت؛

چرا از اظهارات فائزه هاشمی نباید تعجب کرد؟

چرا از اظهارات فائزه هاشمی نباید تعجب کرد؟
اظهارات فائزه هاشمی رفسنجانی آنچنان هم اظهار تعجب ندارد چرا که او حرف دل لیبرال‌های وطنی و هم‌قطاران سیاسی خودش را بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، فائزه هاشمی رفسنجانی دو روز قبل در اظهاراتی درباره انتخابات اخیر آمریکا گفته است: "برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم".

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی درباره چرایی این اظهاراتش می‌گوید: "به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتما به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد. دموکرات‌ها کمی شُل و وِل هستند. یعنی با آمدن دموکرات‌ها این موضع خطای ما بیشتر تقویت می‌شود."

,

سخنانی که مورد حمایت صادق زیباکلام از چهره برجسته جریان اصلاحات قرار گرفت و وی نیز عنوان کرد: "بانو فائزه هاشمی صادقانه احساس میلیون‌ها هموطنش را که به ترامپ امیدوار بودند منعکس کرد"!

,

هرچند این سخنان هاشمی با واکنش‌های مختلفی همراه شد و برخی نیز از این اظهارات ابراز تعجب کردند اما اتفاقا این اظهارات آنچنان هم اظهار تعجب ندارد چرا که او حرف دل لیبرال‌های وطنی و هم‌قطاران سیاسی خودش را بیان کرد.

,

در واقع نسبت فائزه هاشمی به بسیاری دیگر از لیبرا‌های ایران همانند نسبت ترامپ به نظام آمریکا است؛ یعنی همانطور که ترامپ ماهیت عریان آمریکا و نظام لیبرال دموکراسی را نشان می‌دهد، فردی چون فائزه هاشمی نیز ماهیت واقعی لیبرال‌های غرب‌زده وطنی را نشان می‌دهد.

,

لیبرال‌های وطنی که این روزها سوگوار رسوایی‌های آمریکا هستند، بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کردند اینگونه القا کنند که جریان رقیب آن‌ها نسبت به شکست دونالد ترامپ ناراحت است این در حالی است که جریان انقلابی اساسا هیچ حسابی بر روی دشمن بار نکرده و نمی‌کند و بر همین مبنا بدیهی است اینکه چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور شود برای آن‌ها تفاوتی نداشته باشد.

,

اما اظهارات اخیر فائزه هاشمی و حمایت علنی صادق زیباکلام از او نشان داد که جریان غرب‌زده نسبت به هر رخدادی که علیه مردم و منافع ملی باشد و به شکلی بتوان به واسطه آن، مردم ایران را تحت فشار قرار داد ابراز خشنودی می‌کنند.

,

از بیان این سخنان توسط کسانی که قبله آمال‌شان آمریکا است و راه برون‌رفت از هر مشکلی را نزدیک شدن به آمریکا می‌دانند و در همین راستا به هر شکلی برای تحقیر ملت ایران تلاش می‌کنند، نباید تعجب کرد.

,

گستاخی لیبرال‌های وطنی به قدری است که حتی این روزها که نظام لیبرال دموکراسی در آمریکا به وضوح‌ترین شکل ممکن دارد ماهیت خودش را نمایان می‌کند و بسیاری از سیاسیون و متفکران آمریکایی به نقد ساختار سیاست و رسانه در آمریکا پرداخته‌اند، اما آن‌ها در ایران همچنان برای توجیه رسوایی‌های این روزهای آمریکا تلاش می‌کنند.

,

حمیدرضا زارع

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه