معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:
«شاد» توانایی سنجش میزان موفقیت طرحهای پرورشی را ندارد
شادکام گفت: قادر به سنجیدن میزان موفقیت طرحهای پرورشی از طریق نرمافزار شاد نیستیم و نمیتوانیم بفهمیم که اقدامات انجام شده چقدر در تغییر رفتار و نگرش دانشآموزان تأثیرگذار بوده است.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شادکام، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتوگو با صبح توس اظهار کرد: به دلیل تعطیلی مدارس و راه اندازی آموزشهای مجازی تا حدودی بحث پرورش کمرنگ شده و بیشتر بحث آموزش پررنگ شده و به آن پرداخته میشود.
,
شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
صبح توس,
وی افزود: با این وجود سعی شده است تا در نرم افزار شاد که دانش آموزان در بستر آن اقدام به علم آموزی میکنند، به بحث پرورش نیز توجه شود از این رو اغلب فعالیتهای پرورشی که پیش از این در مدارس و توسط معلمین پرورشی یا کادرهای اجرایی مدرسه انجام میشود، گنجانده شود.
شادکام خاطرنشان شد: به عنوان مثال اگر در نرم افزار شاد نگاهی بیندازید مشاهده میکنید که در قسمت قرآن و عترت بخشهای مختلفی به مسائل پرورشی مانند حفظ قرآن، مسابقات قرآن، مفاهیم و ... مشخص شده که تمام این اقدامات پیش از این به عنوان برنامههای پرورشی در مدارس با دانش آموزان کار میشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: چالشی که با آن مواجه هستیم این است که مجموعه اقدامات پرورشی نباید تنها به دانش افزایی دانش آموزان بینجامد؛ از طرف دیگر در بحث آموزش هدفگذاری ما انتقال یک سری دانش و مفاهیم است اما در بحث پرورش اگر دانش افزایی صورت می گیرد باید مقدمه ای برای تغییر نگرش و رفتار باشد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات پرورشی در زمان تعطیلی مدارس و شروع آموزشهای مجازی بسیار سخت است، گفت: در زمان کنونی ما قادر به سنجیدن میزان موفقیت طرحهای پرورشی از طریق نرم افزار شاد نیستیم و نمیتوانیم بفهمیم که اقدامات ما چقدر در تغییر رفتار و نگرش دانش آموزان تأثیرگذار بوده است.
شادکام گفت: تمام اقدامات پرورشی که پیش از شیوع ویروس کرونا و شروع آموزشهای مجازی در مدارس اتفاق میافتاد، هم اکنون نیز در بستر نرم افزار شاد در حال اجرا است اما ما سنجه مناسبی برای میزان تأثیر گذاری این اقدامات بر رفتار دانش آموزان را نداریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و سی صد هزار دانش آموز در سطح خراسان رضوی در حال تحصیل هستند و برای تمامی آنها برنامه های پرورشی و آموزشی خاصی تدارک دیده شده است اما در بحث آموزش ما میتوانیم با برگزاری آزمون میزان یادگیری دانشآموزان را بسنجیم اما متأسفانه در بحث پرورش هیچگونه سنجهای وجود ندارد.
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در بحث موضوعات پرورشی دانش آموزان گنجانده شده است، موضوع حفظ قرآن کرم است در صورت آوردن مقامهای شهری و استانی فعالیت این دانش آموزان صحت سنجی میشود اما ما قادر به صحت سنجی همه دانش آموزان سطح استان در خصوص موفقیت فعالیت های پرورشی نیستم.
شادکام افزود: یکی از زمینههایی که میتواند تأثیر جدی بر رفتار و نگرش دانش آموزان داشته باشد، استفاده از بستر بازیهای موبایلی و کامپیوتری است زیرا امروزه دشمن دقیقاً از همین راه وارد شده و تفکرات خود را از این طریق وارد ذهن جوانان و نوجوانان ما میکند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از گرفتاری هایی که در دوران کرونا با آن مواجه شدیم بحث حکمرانی مجازی است یعنی مردم از فضای حقیقی دور شدهاند و بیشتر به سمت دنیای مجازی رفته اند که این اتفاق خانواده ها را با چالش های مختلفی رو به رو کرده است لذا باید خانواده ها مراقب بیشتری نسبت به حضور فرزندانشان در دنیای مجازی داشته باشند.
انتهای پیام/
,
وی افزود: با این وجود سعی شده است تا در نرم افزار شاد که دانش آموزان در بستر آن اقدام به علم آموزی میکنند، به بحث پرورش نیز توجه شود از این رو اغلب فعالیتهای پرورشی که پیش از این در مدارس و توسط معلمین پرورشی یا کادرهای اجرایی مدرسه انجام میشود، گنجانده شود.
شادکام خاطرنشان شد: به عنوان مثال اگر در نرم افزار شاد نگاهی بیندازید مشاهده میکنید که در قسمت قرآن و عترت بخشهای مختلفی به مسائل پرورشی مانند حفظ قرآن، مسابقات قرآن، مفاهیم و ... مشخص شده که تمام این اقدامات پیش از این به عنوان برنامههای پرورشی در مدارس با دانش آموزان کار میشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: چالشی که با آن مواجه هستیم این است که مجموعه اقدامات پرورشی نباید تنها به دانش افزایی دانش آموزان بینجامد؛ از طرف دیگر در بحث آموزش هدفگذاری ما انتقال یک سری دانش و مفاهیم است اما در بحث پرورش اگر دانش افزایی صورت می گیرد باید مقدمه ای برای تغییر نگرش و رفتار باشد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات پرورشی در زمان تعطیلی مدارس و شروع آموزشهای مجازی بسیار سخت است، گفت: در زمان کنونی ما قادر به سنجیدن میزان موفقیت طرحهای پرورشی از طریق نرم افزار شاد نیستیم و نمیتوانیم بفهمیم که اقدامات ما چقدر در تغییر رفتار و نگرش دانش آموزان تأثیرگذار بوده است.
شادکام گفت: تمام اقدامات پرورشی که پیش از شیوع ویروس کرونا و شروع آموزشهای مجازی در مدارس اتفاق میافتاد، هم اکنون نیز در بستر نرم افزار شاد در حال اجرا است اما ما سنجه مناسبی برای میزان تأثیر گذاری این اقدامات بر رفتار دانش آموزان را نداریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و سی صد هزار دانش آموز در سطح خراسان رضوی در حال تحصیل هستند و برای تمامی آنها برنامه های پرورشی و آموزشی خاصی تدارک دیده شده است اما در بحث آموزش ما میتوانیم با برگزاری آزمون میزان یادگیری دانشآموزان را بسنجیم اما متأسفانه در بحث پرورش هیچگونه سنجهای وجود ندارد.
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در بحث موضوعات پرورشی دانش آموزان گنجانده شده است، موضوع حفظ قرآن کرم است در صورت آوردن مقامهای شهری و استانی فعالیت این دانش آموزان صحت سنجی میشود اما ما قادر به صحت سنجی همه دانش آموزان سطح استان در خصوص موفقیت فعالیت های پرورشی نیستم.
شادکام افزود: یکی از زمینههایی که میتواند تأثیر جدی بر رفتار و نگرش دانش آموزان داشته باشد، استفاده از بستر بازیهای موبایلی و کامپیوتری است زیرا امروزه دشمن دقیقاً از همین راه وارد شده و تفکرات خود را از این طریق وارد ذهن جوانان و نوجوانان ما میکند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از گرفتاری هایی که در دوران کرونا با آن مواجه شدیم بحث حکمرانی مجازی است یعنی مردم از فضای حقیقی دور شدهاند و بیشتر به سمت دنیای مجازی رفته اند که این اتفاق خانواده ها را با چالش های مختلفی رو به رو کرده است لذا باید خانواده ها مراقب بیشتری نسبت به حضور فرزندانشان در دنیای مجازی داشته باشند.
انتهای پیام/
,
وی افزود: با این وجود سعی شده است تا در نرم افزار شاد که دانش آموزان در بستر آن اقدام به علم آموزی میکنند، به بحث پرورش نیز توجه شود از این رو اغلب فعالیتهای پرورشی که پیش از این در مدارس و توسط معلمین پرورشی یا کادرهای اجرایی مدرسه انجام میشود، گنجانده شود.
,
شادکام خاطرنشان شد: به عنوان مثال اگر در نرم افزار شاد نگاهی بیندازید مشاهده میکنید که در قسمت قرآن و عترت بخشهای مختلفی به مسائل پرورشی مانند حفظ قرآن، مسابقات قرآن، مفاهیم و ... مشخص شده که تمام این اقدامات پیش از این به عنوان برنامههای پرورشی در مدارس با دانش آموزان کار میشد.
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: چالشی که با آن مواجه هستیم این است که مجموعه اقدامات پرورشی نباید تنها به دانش افزایی دانش آموزان بینجامد؛ از طرف دیگر در بحث آموزش هدفگذاری ما انتقال یک سری دانش و مفاهیم است اما در بحث پرورش اگر دانش افزایی صورت می گیرد باید مقدمه ای برای تغییر نگرش و رفتار باشد.
,
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوعات پرورشی در زمان تعطیلی مدارس و شروع آموزشهای مجازی بسیار سخت است، گفت: در زمان کنونی ما قادر به سنجیدن میزان موفقیت طرحهای پرورشی از طریق نرم افزار شاد نیستیم و نمیتوانیم بفهمیم که اقدامات ما چقدر در تغییر رفتار و نگرش دانش آموزان تأثیرگذار بوده است.
,
شادکام گفت: تمام اقدامات پرورشی که پیش از شیوع ویروس کرونا و شروع آموزشهای مجازی در مدارس اتفاق میافتاد، هم اکنون نیز در بستر نرم افزار شاد در حال اجرا است اما ما سنجه مناسبی برای میزان تأثیر گذاری این اقدامات بر رفتار دانش آموزان را نداریم.
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و سی صد هزار دانش آموز در سطح خراسان رضوی در حال تحصیل هستند و برای تمامی آنها برنامه های پرورشی و آموزشی خاصی تدارک دیده شده است اما در بحث آموزش ما میتوانیم با برگزاری آزمون میزان یادگیری دانشآموزان را بسنجیم اما متأسفانه در بحث پرورش هیچگونه سنجهای وجود ندارد.
,
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در بحث موضوعات پرورشی دانش آموزان گنجانده شده است، موضوع حفظ قرآن کرم است در صورت آوردن مقامهای شهری و استانی فعالیت این دانش آموزان صحت سنجی میشود اما ما قادر به صحت سنجی همه دانش آموزان سطح استان در خصوص موفقیت فعالیت های پرورشی نیستم.
,
شادکام افزود: یکی از زمینههایی که میتواند تأثیر جدی بر رفتار و نگرش دانش آموزان داشته باشد، استفاده از بستر بازیهای موبایلی و کامپیوتری است زیرا امروزه دشمن دقیقاً از همین راه وارد شده و تفکرات خود را از این طریق وارد ذهن جوانان و نوجوانان ما میکند.
,
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از گرفتاری هایی که در دوران کرونا با آن مواجه شدیم بحث حکمرانی مجازی است یعنی مردم از فضای حقیقی دور شدهاند و بیشتر به سمت دنیای مجازی رفته اند که این اتفاق خانواده ها را با چالش های مختلفی رو به رو کرده است لذا باید خانواده ها مراقب بیشتری نسبت به حضور فرزندانشان در دنیای مجازی داشته باشند.
,
انتهای پیام/
,
]
به اشتراک گذاری این مطلب!
ارسال دیدگاه