اخبار داغ

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

اجرای طرح «آموزش مهارت‌های کودکیاری» در ۱۰ مدرسه استان کرمان

اجرای طرح «آموزش مهارت‌های کودکیاری» در ۱۰ مدرسه استان کرمان
پروین سلاجقه گفت: طرح آموزش مهارت های کودکیاری طرح در ۱۰ مدرسه استان شامل هشت مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه و با حضور ۱۰۰ دانش آموز اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین سلاجقه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اجرای طرح مهارت‌های کودکیاری در مدارس کرمان گفت: این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش و با پیشنهاد استان کرمانشاه ارائه و برگزار می‌شود و پایلوت اصلی این طرح در کرمانشاه است. این طرح به منظور آموزش نگهداری از کودکان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح پس از تأیید نهایی برای همه استان ها و شهرستان‌ها ارسال شده است،‌ افزود: برای اجرای این طرح 5 مربی کودکیاری در کرمان فعالیت می‌کنند.

,

سلاجقه گفت: این طرح در 10 مدرسه استان شامل هشت مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه و با حضور 100 دانش آموز اجرا خواهد شد.

,

وی ادامه داد: این طرح برای دانش آموزان کلاس یازدهم است که پس از گذراندن دوره مباحث تئوری، مباحث علمی را فرا خواهند گرفت و به افرادی که در این دوره ها شرکت کنند، کارت مهارت اهدا خواهد شد.

,

سلاجقه بیان کرد: کودکان شکوفه های زندگی و سرمایه های آینده جامعه هستند و توجه به سلامت و تربیت آنان همواره مورد اهتمام بزرگان دین، متخصصین بهداشت و تعلیم و تربیت بوده که این مسئله از بنیادی ترین وظایف و حیاتی ترین مهارت ها برای والدین محسوب می‌شود.

,

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: توانمندی های بالقوه کودکان با رفع نیازهای اولیه توسط والدین شکل می‌گیرد و بی توجهی به هر یک از این موارد منجر به عقب ماندن کودک در هر یک از توانمندی ها می شود. این توانمندی ها شامل مهارت‌های اجتماعی، چگونگی واکنش به رویدادها، کنترل احساسات، حل مشکلات پیچیده، اعتماد به نفس ، خیرخواهی و تمام صفاتی است که می‌تواند موجب تعالی یک کشور شود.

,

وی بیان کرد: آموزش مهارت‌های تربیت کودک نیازمند توجه دولتمردان، سیاست‌گذاران و اندیشمندانی است که به آینده کشور علاقه‌مند هستند و به آن عشق می‌ورزند به عبارتی تعالی یک کشور وابسته به امکاناتی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم برای کودک فراهم شده است.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه پشتیبانی از رشد و تکامل اولیه کودک نه‌تنها نتایج سرشاری برای والدین دارد بلکه در بلند مدت موجب توانایی ایفای نقش مفید در جامعه نیز می شود، عنوان کرد: توجه به کودکان در سال‌های اولیه زندگی موقعیت بسیار مناسبی برای جلوگیری یا کاستن از اشکالات یادگیری است و دارای منافع ماندگاری برای افراد و اجتماع است.

,

سلاجقه افزود: مراقبت و نظارت مناسب بر رشد و تکامل اولیه کودک توسط والدین تأثیر مثبتی بر رشد جسمی و عاطفی کودک داشته و موفقیت و بهزیستی خانواده‌های صاحب فرزند و جامعه موفق تر و پویاتر را تا حد زیادی تضمین می کند.

,

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: یکی از نکات خوب در مورد مهارت مراقبت از طفل این است که این مهارت ها کسبی و یادگرفتنی هستند و با آموزش می‌توان به این مهارت ها دست یافت؛ پدر و مادر مسئولیت های جدید و همچنین سنگین و حساسی را برعهده می‌گیرند آنها در صورتی می‌توانند این نقش را به درستی انجام دهند که از توانمندی‌های لازم جهت نگهداری و تربیت فرزندان خود بهره‌مند شود.

,

وی اظهار کرد: آموزش با کیفیت ویژه دانش آموزان دختر و پسر که به مرور شکوفایی برای رسیدن به استقلال و زندگی مشترک نزدیک هستند و مادران و پدران آینده هستند یکی از روش های اساسی توانمندسازی آنان است و آموزش مهارت‌های کودکیاری به دانش‌آموزان می‌تواند انتخاب‌های بهتری را پیش روی آنها قرار دهد تا فرزندان بهتری تحویل جامعه دهند.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان جامعه است که می‌تواند زمینه‌های توانمندی سازی دانش‌آموزان را فراهم کند؛ لذا سرمایه‌گذاری در بخش آموزش مهارت‌های کودکیاری به دانش آموزان دختر و پسر سرمایه گذاری برای کل کشور محسوب می شود.

,

سلاجقه عنوان کرد: طرح آموزش مهارت های کودکیاری به دانش‌آموزان پایه ۱۱ بر این مبنا برنامه ریزی شده است که دوران کودکی دارای ارزش‌های انسانی و هدف های متعالی است که پایه‌گذار خصلت های خوب مانند هدفمند کردن، انگیزه داشتن، رعایت حقوق دیگران در این ساله است.

,

کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز کرد: هنگامی که صحبت از کودک و کودکیاری می‌شود به پدران توجه کمتری می شود چرا که در بسیاری از خانواده‌ها نقش پدر در تربیت فرزندان، در پی تاکید بر نقش مادران در این امر نادیده و کمرنگ انگاشته می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: برخلاف تصورات بسیاری از افراد پدران نقش مهمی را در روند تربیت فرزندان دارند و طبق تحقیقات پدران در ایجاد اعتماد به نفس، شناخت احساسات، یادگیری سالم و مقابله با استرس کودکان نقش اساسی ایفا می‌کند و در صورت سهل انگاری کودکان دچار نوعی از ناامنی عصبانیت و دیگر مشکلات می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه