اخبار داغ

رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان: این قیمت ها عادلانه نیست

گلایه رانندگان گیلانی نسبت به افزایش نرخ عوارض جاده‌ای

گلایه رانندگان گیلانی نسبت به افزایش نرخ عوارض جاده‌ای
رانندگان گیلانی نسبت به نرخ عوارض جاده ای و افزایش چندباره ی آن گلایه مندند این در حالی است که رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان افزایش نرخ عوارض جاده ای را با توجه به عدم ارائه امکانات مناسب عادلانه نمی داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، پرداخت عوارض جاده ای توسط مسافران در برخی کشورهای دنیا مرسوم است و چگونگی تعیین نرخ عوارض به شرایط جاده، مسیر و نوع امکانات بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها در ایران با توجه به قوانین و ضوابط مربوطه، هر ساله بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای عمران و آبادانی جاده ها اندیشیده می‌شوند اما این افزایش‌ها بی رویه هم به ضرر حمل و نقل جاده‌ای است و هم مردم را از آزادراه‌ها فراری می‌دهد و باتوجه به اینکه توان مالی بالایی ندارند آن ها را مجبور به استفاده از جاده‌های قدیمی می‌کند.

,

افراد عازم به گیلان حین ورود و خروج به استان نسبت به عدم رسیدگی به آسفالت، روشنایی ناکافی، عدم نصب بلوک و نبود علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در مسیر آزادراه‌ها گلایه دارند، اعتراضات مردم می‌تواند از این حیث باشد که به نسبت افزایش قیمت عوارض جاده‌ای همچنان عیوب و نواقص ترافیکی و زیرساختی در آزادراه باقی است.

,

عوارض ها عادلانه نیست

, عوارض ها عادلانه نیست,

ناصر یوسفی، رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان در رابطه با افرایش عوارض جاده‌ای اظهار کرد: از نظر من افزایش نرخ عوارض جاده ای اصلا عادلانه نیست‌ زیرا پول را از رانندگان می‌گیرند اما بدون ارائه امکاناتی عوارض آزادراه ها را افزایش دهند.

,

وی با اشاره به اینکه تقاضا کردیم که حداقل بخش ناوگان های پلاک عمومی ها را مشمول اولویت و تخفیفات ویژه ای قرار دهند ادامه داد: متاسفانه علاوه بر اینکه هیچ تخفیفی نمی‌دهند، هر دفعه هم بنا بر دلایلی نرخ را افزایش می‌دهند.

,

رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان تصریح کرد: یک درصد کرایه گران می‌شود همه اعتراض می‌کنند که حق هم دارند اما لوازم که گران می شود ما اعتراض می‌کنیم اهمیتی نمی‌دهند و اگر حرفی هم بزنیم بیهوده است چون کاری که خودشان بخواهند انجام می دهند و با حرف ما از طریق صنف و شما از طریق رسانه کاری ندارند.

,

وی در رابطه با وضعیت جاده‌ ها افزود: یک مقداری بهتر شده است اما با توجه به افزایش ماشین ها و عوارضی که می‌گیرند این جاده ها استاندارد نیست.

,

عدم امکان توقف اضطراری در برخی جاده ها

, عدم امکان توقف اضطراری در برخی جاده ها,

یوسفی با تاکید بر اینکه عوارض ها را برای نوسازی، بهینه‌سازی جاده ها و درست کردن جاده ها می‌گیرند گفت: شانه های خالی جاده ها در برخی نقاط جای پارک ندارد، گاهی مسافر نیاز به توقف دارد اما امکان آن فراهم نیست.

,

رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان با اشاره به اعتراضات نسبت به افزایش بیش از حد و هر روزه و هرماه عوارض جاده‌ای گفت: مشکلات زیاد است، مسافران و راننده ها به وضعیت جاده، عدم امنیت در جاده از لحاظ حمل و نقل و تردد معترض هستند.

,

وی ادامه داد: تقاضا کردیم که درپی افزایش قیمت عوارض ها مشکلات را اولویت قرار دهید یا حداقل افزایش ها برای ماشین های شخصی باشد زیرا نهایتاً اگر این عوارض در توان پرداخت کسی نباشد با ناوگان عمومی تردد می کند.

,

انتظار داریم چشم گفتن ها یک طرفه‌ نباشد

, انتظار داریم چشم گفتن ها یک طرفه‌ نباشد,

یوسفی با بیان اینکه به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در اتوبوس ها فواصل را رعایت کرده و تعداد مسافران را کاهش دادیم خاطرنشان کرد: انتظار داریم‌ مسئولین هم با ما همکاری کنند و این “چشم گفتن ها” یک طرفه نباشد.

,

رئیس اتحادیه اتوبوس داران گیلان با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا به حمل و نقل بها می‌دهند گفت: انتظار دارم در مورد لوازم یدکی خودروها، و لوازمی که به ناوگان پلاک عمومی داده می شود تدبیری بیندیشند که از طریق وزارت تعاون، صمت و … امکاناتی نظیر سهمیه روغن، لاستیک یا لوازم دیگر بدهند.

,

نماینده مردم رودبار: افزایش قیمت عوارض جاده ای معنا ندارد

, نماینده مردم رودبار: افزایش قیمت عوارض جاده ای معنا ندارد,

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده‌ای مردم رودبار در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در این رابطه، گفت: این جاده کامل نیست پس این عوارض جاده‌ای نیز معنا ندارد.

, ۸دی,

وی اظهار کرد: این موضوع در مجلس مصوب نمی‌شود که ما نظر دهیم و باید از دستگاه های اجرایی، راه و ترابری استان، استاندار و معاون هماهنگی پیگیر آن شد.

,

, ,

 

,

به گزارش 8دی، باید یادآور شد که مقایسه نرخ عوارض آزاد راه‌ها تنها در شرایطی صحیح است که امکانات برابری بین مردم و جاده‌ها وجود داشته باشد. به عبارت ساده‌تر؛ برای مردمی که این روزها با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای مواجه هستند به یقین پرداخت عوارض بالا سخت و دشوار خواهد بود.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه