اخبار داغ

یادداشت؛

آچمز آمریکا؛ از یازده سپتامبر تا کرونا

آچمز آمریکا؛ از یازده سپتامبر تا کرونا
اقدام شجاعانه رهبر معظم انقلاب در اعلام عدم اطمینان به واکسن کرونا بار دیگر یخ بی‌اعتمادی جهان به آمریکا‌ را شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سال ۱۳۸۰ سالی پر التهاب برای جهان بود. سالی که در آن برج‌های دوقلو در نیویورک هدف حمله قرار گرفت. در حالی که جهان در بهت این رویداد به سر می‌برد، جرج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنانی اعلام کرد که هر کس با ما نیست، علیه ماست. بوش در آن سخنرانی، آمریکا را معیار مبارزه با تروریست خواند و اعلام کرد که هرکس با آمریکا همراهی نکند با تروریست هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در فضای روانی پس از حملات یازده سپتامبر تمامی دولت‌های جهان از نحوه تعامل با آمریکا در ماندند. کشورهایی مانند چین، روسیه، کوبا و… حملات تروریستی را محکوم کردند اما حاضر هم نبودند با آمریکا در کشتار بیگناهان همدست شوند.

,

در این میان وضع ایران ویژه‌تر بود. چرا که آمریکایی‌ها از یک سو تروریست‌ها را مسلمان می‌خواندند و از سوی دیگر بوش ایران را "محور شرارت" می‌نامید. این درحالی بود که ایران نه تنها حملات یازده سپتامبر را محکوم کرد بلکه از سالیان گذشته علیه افراط گرایی مبارزه می‌کرد. ایران حتی چندین نفر از دیپلمات‌ها و شهروندان خود را در افغانستان در راه مبارزه با تروریست از دست داده بود.

,

ایران می دانست که آمریکایی‌ها تروریست را نه تنها به معنای واقعی آن نمی‌خواهد، بلکه آن را دست آویزی برای سرکوب ملت های آزادی خواه قرار می دهد. لذا در حالی که تمام سیاست مداران دنیا درخصوص سخنان بوش آچمز شده بودند، مقام معظم رهبری در سخنانی اعلام کرد که ایران نه با تروریست‌هاست و نه با آمریکایی‌ها. ایشان با برشمردن اقدامات تروریستی آمریکا و سابقه سیاه سازمان هایی مانند سیا گفتند که تنها زیر پرچم سازمان ملل حاضر به مبارزه با تروریست هستند.

,

این اقدام موجب شد تا دیگر کشورهای جهان هم اعلام کنند تنها زیر نظر سازمان ملل به جنگ به تروریست می‌روند. اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری درخصوص جنگ زیر نظر سازمانی رسمی و جهانی موجب شد تا آمریکا حتی در تصویب قطعنامه های جنگ طلبانه بعدی به بن بست برسد.

,

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند خود آمریکایی‌ها یا هم پیمانان مرتجع آن در حملات یازده سپتامبر نقش دارند. موضوعی که رهبری هم به آن اشاره کردند.

,

در آن زمان خیلی ها ایران را به توهم توطئه متهم می کردند اما اتفاقات سال های بعد نشان داد که نه تنها سازمان های اطلاعاتی آمریکایی از این حمله خبر داشتند بلکه آل سعود به عنوان مهمترین هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل در این حملات نقش مستقیمی داشته است.

,

حالا هم درخصوص کرونا در حالی که جهان بی‌اعتماد به آمریکا فکر می کرد که چاره ای جز پناه بردن به شیطان از شر دیو کرونا ندارد، مقام معظم رهبری رسما اعلام کردند که به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند.

,

در نتیجه این اقدام شجاعانه، بسیاری از کشورها به پیروی از ایران روی آوردند و شرکت‌های داروسازی آمریکایی که به سود کلان کسب و کار از کرونا چشم داشتند با چالش اساسی روبرو شدند.

,

نکته قابل توجه اینکه رسانه‌های غربی دست به هر اقدامی می‌زنند تا سود بر باد رفته را به جیب ثروتمندان وال استریت برگردانند؛ اما واقعیت‌های جهانی به زودی دوراندیشی مقام معظم رهبری را به اثبات خواهد رساند و رو سیاهی بار دیگر بر غرب پرستان باقی خواهد ماند.

,

نویسنده: محمد نعیم رستمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه