اخبار داغ

مرگ حق است اما اگر در ایران نباشد!

دوگانه های بی بی سی در قبال دو حادثه مشابه/مظلومیت ملت افغانستان بازیچه خباثت‌های انگلیسی

دوگانه های بی بی سی در قبال دو حادثه مشابه/مظلومیت ملت افغانستان بازیچه خباثت‌های انگلیسی
مواضع دوگانه بی بی سی در قبال حادثه خودرو اتباع افغانستانی در ترکیه که مشابه حادثه یزد بود خباثت این رسانه انگلیسی را نمایان تر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، صداقت شاکله رسالت رسانه باید باشد اما شکی هم نیست که بسیاری ازرسانه که ادعای صداقت و صراحت را دارند منفعت و مصلحت جمعی را به نفع و غرض شخصی و سیاسی و جناحی ارجح بدانند به ویژه شبکه مواجب بگیر انگلیسی به نام بی بی سی که علیرغم ادعایی که درراستگویی دارد و خود را همراه یا ملت ها و جوامع معرفی کند اما خط و مشی اش تمام بستگی به نفع اربابان بالادستی اش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

هر چند همیشه تشت رسوایی این رسانه با دروغگویی و لجن پراکنی هایی که علیه ملت ایران و افغانستان روا می دارد از بام افتاده اما  در برخی موارد آنقدر افتادن این تشت صدا می کند که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت!

,

یکی از سیاست هایی که این رسانه خبیث همیشه در خط و مشی کاری خود قرار داده بر هم زدن روابط دوستانه ایران و افغانستان است و برای آن از هیچ روشی کوتاهی نمی کند و هر از سوژه و روزنه ای برای اختلاف افکنی بین این دو کشور بهره می گیرد.

,

یکی از سوژه هایی که برای اختلاف انگیزی بین مردم ایران و افغانستان علم شد، حادثه خودرو حامل تبعه های افغانستانی در یزد بود چراکه یک حادثه تلخ می توانست بهانه خوبی برای برهم زدن رابط دو کشور باشد، تصاویر تکانده بود و پلیس به سمت خودرو شلیک کرده! و همین کافی بود تا خوراک چند روز رسانه هایی چون بی بی سی را تامین کند.

,

, ,

هر چند بعد از حادثه تروریستی دانشگاه کابل و مواضع منفعلانه بی بی سی و رسانه های معاند، همه ناگفته ها را در خصوص رویکرد خصمانه این رسانه روشن شد اما حادثه تازه و دقیقا مشابه اتفاقی که در یزد رخ داد عملا مواضع و خباثت بی بی سی را روشن تر کرد.

,

17 دی ماه خبری مبنی بر کشته شدن 5 مهاجر افغان غیرمجاز در ترکیه بر اثر شلیک پلیس ترکیه به خودرو حامل آن ها جریان ساز شد و بسیاری از رسانه ها بر نقل از وزارت خارجه افغانستان اعلام کردند این اتفاق را تشریح کردند.

,

بی بی سی که تا دیروز برای مشابه این حادثه تلخ در یزد فریاد وامصیبتا برای مظلومیت مردم افغانستان سر می داد این بار در سکوت خبری، تنها با یک خبر آن هم سه روز بعد از وقوع حادثه سعی کرد تا آن را تنها یک حادثه ترافیکی! نمایش دهد.

,

, ,

جالب تر اینکه خباثت خود را دوباره انجا به نمایش می گذارد که برای انحراف ذهن مخاطب، و ناچار از اینکه حادثه ترکیه را تقلیل دهد باز از تصاویر حادثه یزد استفاده می کند!

,

این رسانه انگلیسی در ذیل همین یک خبر خود راجع به حادثه ترکیه، به نقل از وزارت خارجه افغانستان با رد کامل ماجرای شلیک، آن را تنها یک حادثه ترافیکی به دلیل سرعت زیاد و انحراف از جاده عنوان می کند!

,

, ,

اما سوای از صحت این ماجرا و چه رویداده است و اینکه آیا شلیکی صورت گرفته یا نه، نتیجه گیری بی بی سی قابل تامل تر است، این رسانه معاند در انتهای خبر نتیجه گیری دخواه را از مهندسی خبرش می گیرد و می نویسد: «سال گذشته نیز وقوع یک حادثه در ایران(یزد) که سبب مرگ سه تن شد و علت آن ابتدا "سرعت زیاد" خودرو اعلام شد. این حادثه بعد از آنکه اعلام شد پلیس ایران با تیراندازی عامل این حادثه بوده واکنش زیادی را به همراه داشت.»

, سال گذشته نیز وقوع یک حادثه در ایران(یزد) که سبب مرگ سه تن شد و علت آن ابتدا "سرعت زیاد" خودرو اعلام شد. این حادثه بعد از آنکه اعلام شد پلیس ایران با تیراندازی عامل این حادثه بوده واکنش زیادی را به همراه داشت.,

هر چند در حادثه یزد، پلیس از همان ابتدا اعلام کرد که به لاستیک خودرو برای توقف شلیک کرده است و این ادعای بی بی سی هم مانند سایر ادعاهایش دروغ است اما مسئله این است که با وارونه نمایی سعی دارد تا ذهن مخاطب را از انچه در ترکیه رخ داده است منحرف و در هر صورت ایران را علیه ملت افغانستان نشان دهد و این دقیقا نطقه اوج خباثت و رذالت یک رسانه مواجب بگیر انگلیسی است.

, هر چند در حادثه یزد، پلیس از همان ابتدا اعلام کرد که به لاستیک خودرو برای توقف شلیک کرده است و این ادعای بی بی سی هم مانند سایر ادعاهایش دروغ است اما مسئله این است که با وارونه نمایی سعی دارد تا ذهن مخاطب را از انچه در ترکیه رخ داده است منحرف و در هر صورت ایران را علیه ملت افغانستان نشان دهد و این دقیقا نطقه اوج خباثت و رذالت یک رسانه مواجب بگیر انگلیسی است.,

فارغ از همه اشتراکات زبانی و فرهنگی و دینی که بین ملت ایران و افغانستان وجود دارد در طول تاریخی انقلاب اسلامی آنچه ثابت شده همدلی ملت ایران و اقغانستان بوده است که هیچ حقع و نیرنگی نتوانسته است روبط این دو ملت را تیره و تار کند و انچه تاکنون از خباثت رسانه هایی چون بی بی سی به جا مانده رسوا و روسیاهی بوده است.

, فارغ از همه اشتراکات زبانی و فرهنگی و دینی که بین ملت ایران و افغانستان وجود دارد در طول تاریخی انقلاب اسلامی آنچه ثابت شده همدلی ملت ایران و اقغانستان بوده است که هیچ حقع و نیرنگی نتوانسته است روبط این دو ملت را تیره و تار کند و انچه تاکنون از خباثت رسانه هایی چون بی بی سی به جا مانده رسوا و روسیاهی بوده است.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه