اخبار داغ

داوری بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» پایان یافت/تقدیر از برگزیدگان در بهمن ماه

داوری بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب» پایان یافت/تقدیر از برگزیدگان در بهمن ماه
مرحله داوری نهایی بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، پایان یافت. مراسم اختتامیه‌ نیز بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با پایان مرحله داوری نهایی بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، آثار برگزیده مشخص شدند تا در مراسم اختتامیه‌ای که در بهمن ماه برگزار می‌شود، از آنها تقدیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بخش شعر «جشنواره شعر و داستان انقلاب»,

دبیر علمی بخش شعر «جشنواره شعرو داستان انقلاب» با اعلام اسامی داوران نهایی بخش شعر این جشنواره گفت: تلاش کردیم تا در سه بخش زیر مجموعه شعر، از شاعرانی شناخته شده و با سابقه برای داوری آثار کمک بگیریم تا برترین آثار و شاعران این دوره معرفی شوند. 

,

در دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان انقلاب که اختتامیه آن بهمن ماه ۹۹ برگزار خواهد شد، ۸ نفر از شعرای کشور به داوری بخش نهایی آثار شعری پرداختند. 

,

در این دوره از جشنواره که آقای «علی محمد مودب» دبیری بخش شعر آن را برعهده دارد، در بخش شعر «کودک و نوجوان» مریم زندی و سیدحبیب نظاری، در بخش «شعر سنتی»، زکریا اخلاقی، تکتم حسینی و رضا شیبانی اصل و در بخش شعر نو، یوسفعلی میرشکاک، علی هوشمند و میلاد عرفانپور به داوری آثار راه یافتگان نهایی پرداختند. 

, شعر «کودک و نوجوان», بخش «شعر سنتی», شعر نو,

در بخش شعر این جشنواره، شاعران اشعار خود را در موضوعات عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی، مقاومت (با رویکرد ستم‌ستیزی، مبارزه با استکبار جهانی و…) به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند. 

,

تعداد آثار شرکت کننده

, تعداد آثار شرکت کننده,

به گزارش دبیرخانه جشنواره شعر و داستان انقلاب، در بخش شعر۱۴۹ شاعر با ۳۵۶ اثر شرکت کرده بودند که در بخش تک اثر نو، ۱۰۹ اثر و در بخش تک اثر کلاسیک ۱۷۰ اثر ارسال شده بود، در بخش‌های مجموعه اثر نو، مجموعه اثر کلاسیک، مجموعه اثر کودک و مجموعه اثر نوجوان مجموعا ۷۷ اثر شرکت کرده بودند. 

,

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد شرکت کنندگان از استان تهران و کمترین شرکت کنندگان از استان‌های استان‌های ایلام و کردستان بودند که در نهایت از این تعداد اثر، ۳۰ اثر به داوری نهایی راه یافتند. 

,

اعلام نتایج و اختتامیه

, اعلام نتایج و اختتامیه,

اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب که از معتبرترین جشنواره‌ها در حوزه شعر و داستان کشور محسوب می‌شود، قرار است در بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه