اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد؛

عوارض واکسن‌های آمریکایی کرونا هنوز مشخص نیست

عوارض واکسن‌های آمریکایی کرونا هنوز مشخص نیست
نعیم عبدی گفت: نگاه آمریکا و غرب به کشورهای جهان سوم به عنوان موش آزمایشگاهی است که نمود آن را می توان درباره تئوری ایمنی گله ای روی مردم ایران شاهد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نعیم عبدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس نعیم عبدی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از واکسن های کرونایی آمریکایی و انگلیسی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد و تکیه بر توان داخلی در تولید واکسن ایرانی، این نکته نیزحایز اهمیت است که از لحاظ علمی واکسن های دو شرکت آمریکایی "فایزر و مدرنا" برپایه "MRNA"ساخته شده اند و حتی فرانسوی ها هم اعلام کرده اند که عوارضی چون سرطان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: بنابراین دو واکسن مورد تایید آمریکا خود برمبنای یک تکنولوژی جدید است چرا که هنوز عوارض آن مشخص نیست، اگرچه چندین مورد در کشورهای متعدد بعد از تزریق این واکسن ها به دلایل مختلفی فوت کرده اند.

,

عبدی تصریح کرد: این نکته هم حائز اهمیت است که طبق آخرین آمار تا تاریخ 20دی ماه نیز 7نفر آمریکایی، 2نفر نروژی، 2نفر از رژیم صهیونیستی و یک نفر در پرتغال در اثر تزریق واکسن فایزر فوت کرده اند.

,

مدرس دانشگاه علوم پزشکی اظهارکرد: به هرحال با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، کشوری مانند آمریکا که روزانه مرگ و میرهای زیادی در اثر کرونا را به خود اختصاص داده است اگر واکسن موثری دارد پس چرا آن را برای مردم خود استفاده نمی کند؟.

,

وی افزود: از طرف دیگر می توان با بازخوانی جنایات بیولوژیک فرانسه، آمریکا و انگلیس به موارد بسیاری از خیانت ها و بدعهدی های آنها نیز دست یافت به عنوان مثال ارسال داروهای بیماری زایی که فقط یکی از آنها شیوع ایدز در ایران با خون های آلوده است.

,

عبدی ادامه داد: بنابراین می توان گفت نگاه آمریکا و غرب به کشورهای جهان سوم به عنوان موش آزمایشگاهی است که نمود آن را می توان درباره تئوری ایمنی گله ای روی مردم ایران شاهد باشیم، و این کشورها برای مردم ایران امتحانشان را بدجور پس داده اند و ملت ایران هیچ اعتمادی به آنها هم ندارند.

,

وی درادامه تصریح کرد: ایران در زمینه تولید واکسن سابقه طولانی دارد و جزو کشورهای پیشتاز درتولید انواع واکسن است، بنابراین می توان با اعتماد به دانشمندان و نخبگان کشورمان در تولید واکسن کرونا از این مرحله نیز با سربلندی عبور کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه