اخبار داغ

گزارشی از وضعیت معاونت امور بانوان ادارات کهگیلویه و بویراحمد؛

امور بانوان ادارات کهگیلویه و بویراحمد در کما/ امور بانوان یا سکوی پرتاب؟!

امور بانوان ادارات کهگیلویه و بویراحمد در کما/ امور بانوان یا سکوی پرتاب؟!
سکوت امور بانوان در ادارات کهگیلویه و بویراحمد خبر از به کما رفتن این بخش در کهگیلویه وبویراحمد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس گفتن این جمله که زنان نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند جمله ای تکراری است اما مسئولان به راحتی از کنار این جمله تکراری عبور می کنند، و گویا متوجه نیستند که این نیمی از جامعه همچون نیمی دیگر به برنامه ریزی واحد و جامعی نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اینکه بخش کمی از اشتغال در ادارات به زنان تعلق دارد درست است اما نباید فراموش کرد که آن هایی که در ادارات مشغول نیستند در بخش های دیگر تا کنون موفقیت های قابل قبولی داشته اند، وقتی اسم ورزش بانوان در استان می آید بانوانی چون جهانفکر، التیامی، بهشتی، که مقام های جهانی و کشوری دارند در ذهن تداعی می گیرند.

,

اسم کلمه کارآفرینی که می آید باز هم بانوانی در استان هستند که در زمینه کارآفرینی نمونه و سرآمد هستند و نشان برتر کارآفرینی را در سطح کشور کسب کرده اند، به عنوان مثال خانم مهرابی دارنده گل رز یکی از موفقیت ترین بانوان در بخش کارآفرینی است.

,

, ,

با وجود چنین موفقیت های انتظار می رود مسئولان استان نیز توجه ویژه به بخش بانوان داشته باشند، اما در ادارات استان بخشی به عنوان امور بانوان وجود دارد که اگر بخواهند در بخش بانوان فعالیت کنند می توانند خیلی موثر واقع شوند، سوال اینجاست اکنون وظایف امور بانوان در سطح استان و کشور چیست؟

,

گویا عنوان امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سکوی پرتابی برای بانوانی تبدیل شده است که در این جایگاه قرار می گیرند، خانم صفایی مدیر کل سابق امور بانوان اکنون معاون استاندار است، فریبا رحمان پور مدیرکل اسبق اکنون در وزارت میراث فرهنگی فعالیت می کند.

,

ما بیش از 50 اداره کل تنها در سطح استان داریم که همه آن ها باید مسئول امور بانوان داشته باشند، و فعالیت کنند، اگر با این فرض که همه اداران یا حداقل 50 درصد از این 50 اداره کل دارای امور بانوان فعال هستند بنابراین باید نتیجه یا عملکرد آن ها را به وضوح در جامعه لمس کنیم.

,

اکنون بیش از 9 ماه از سال 99 می گذرد شاید بتوان به جرات گفت که در طول این مدت  کار قابل قبولی از امور بانوان ادارات کل در سطح جامعه قابل مشاهده نبوده است، همه فعالیت های برخی از آن ها به دادن یک امار خلاصه می شود، نکته جالبی که وجود دارد این است که شاید در چارت اداری به اسم امور بانوان فعالیت می کنند اما در اصل ماجرا گاهی در بخش های دیگر کمک می کنند.

,

, ,

در میان این همه هیاهو بانوان جامعه و استان هستند که ضرر می کنند، بانوانی که سال های سال است در حسرت داشتن یک بازار مخصوص برای فروش دست بافت های خود هستند، بانوانی که در سرما و گرما برای امرار معاش زندگی شان در خیابان های شهر گیاهان کوهی می فروشند.

,

همه این بانوان که در بخش امور بانوان ادارات فعالیت می کنند در ذیل امور بانوان استانداری هستند، اما امور بانوان استانداری نیز تا کنون چه کار شاخصی برای بانوان انجام داده است که بتوانیم مانور دهیم؟

,

سرنوشت پارک بانوان یاسوج که مشخص است و نیازی به توضیح نیست، در سایر موراد نیز تا کنون کار شاخصی در حیطه بانوان در سطح استان انجام نشده است در حالی که اگر مسئولان اموربانوان ادارات استان  و امور بانوان استانداری کهگیلویه  و بویراحمد برنامه ریزی دقیقی داشتند می توانستند کارهای بزرگی در بخش بانوان انجام دهند.

,

بدون شک برای هر بخش امور بانوان ادارات نیز بودجه ای مشخص می شود اکنون سوال این جاست این بودجه ها در کجا هزینه می شود، چرا بودجه امور بانوان باید در در بخش فرهنگی یا عمرانی هزینه شود؟ اگر کار فرهنگی است چرا بحث بانوان در این بخش خالی است؟

,

, ,

امور بانوان در ادارات مختلف استان به کما رفته است، کمایی که خدا می داند چه روزی قرار است از آن بیرون بیایند.بانوان ما امروز اسیب پذیر ترین قشرها را تشکیل می دهند، در بخش فرهنگ سازی در بخش خانه داری در بخش تربیت فرزند چه کارهایی تا کنون در استان انجام شده است.؟

,

 با توجه به آموزش های مجازی و درگیری زیاد بانوان خانه دار چه آموزش هایی به آن ها داده شده است که چگونه با فرزند شان رفتار کنند که در آینده آسیب نبیند؟آیا بانوان ما می دانند که ادارات استان بخشی به نام  امور بانوان دارند که اگر در اداره ای دچار مشکل شدند به یک خانم مراجعه و برای بر طرف شدن مشکلش تلاش کند؟

,

امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه برنامه ای برای فعال سازی امور بانوان استانداری دارد؟ بیش از یک سال از حضور نادیا صداقت در این عنوان می گذرد اما چرا فعالیت خاصی دیده نمی شود؟

,

 کرونا جلسات و همایش ها را تعطیل کرد اما چرا از بستر فضای مجازی برای آگاهی رسانی به بانوان  داده نمی شود، وقتی مدیرکل امور بانوان عنوان می کنند که بانوان در اینستاگرام عضو شوند آیا از خطرات و آسیب های این فضا مطلع هستند؟ آیا اموزش های لازم برای ورود به این فضای بی در و پیکر به آن ها داده شده است؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه