اخبار داغ

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

موافق بازگشایی تالارهای عروسی نیستیم/ احتمال خیز مجدد کرونا

موافق بازگشایی تالارهای عروسی نیستیم/ احتمال خیز مجدد کرونا
فرهادی گفت: بازگشایی تالارهای عروسی ممکن است سبب شیوع کرونا شود چرا که این ویروس مدام جهش پیدا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرهادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با اقدامات لازم و تلاش های فراوان خوشبختانه آمار ابتلای بیماری و مرگ و میر کرونا در کشور کاهش یافته که این رقم در استان نیز نزولی بوده و طی دو روز گذشته هیچ مورد فوتی در استان ثبت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: همکاری مردم، تلاش مدافعان سلامت، اعمال محدودیت و طرح شهید سلیمانی سبب شد تا شیوع کرونا در کشور بسیار کاهش یابد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات همچنان الزامی است.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان و این که ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی است، ضروری است تا از برگزاری مراسم عروسی و مراسمات تجمعی خودداری شود و استفاده از ماسک و نکات بهداشتی مد نظر قرار گیرد تا همچنان سیر ابتلای کرونا نزولی شود.

,

فرهادی با اشاره به این که این وضعیت پایدار نیست عنوان کرد: این ویروس مرتبا جهش پیدا می کند و غفلت از دستورالعمل های بهداشتی و یا حضور در تجمعات، شرایط را برای خیز دوباره کرونا فراهم می کند که اگر موج دیگری از کرونا رخ دهد، مدافعان سلامت رنج بیشتری را باید تحمل کنند و باید برای کمک به مدافعان سلامت تلاش شود تا شیوع کرونا بیشتر نشود.

,

وی با اشاره به بازگشایی تالارهای عروسی گفت: برگزاری مراسم عروسی به دلیل ازدحام جمعیت یکی از مکان های شیوع کروناست که با توجه به شرایط استان، قرار شده تالارهای عروسی با یک سوم ظرفیت فعالیت خود را آغاز کنند اما به دلیل ازدحام در مراسم عروسی، موافق بازگشایی تالارها نیستیم البته هنوز به صورت کتبی درخواستی برای بازگشایی صورت نگرفته است.

,

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: با توجه به وضعیت استان که در شرایط زرد قرار دارد، بازگشایی مدارس ممکن است خیز دوباره کرونا را به دنبال داشته باشد البته در این مورد هم هنوز جلسه و تصمیمی گرفته نشده و وضعیت در حدی نیست که بازگشایی شوند.

,

فرهادی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۱ هزار و ۹۳۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شده و ۱۳۰۴ نفر با این بیماری فوت کرده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه