اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه:

قطار شهری کرمانشاه یک رویا است

قطار شهری کرمانشاه یک رویا است
طیب حیدری، تحقق قطار شهری کرمانشاه را یک رؤیا خواند و گفت:‌ شاید بهتر بود برای کرمانشاه از مترو که سیستم ریلی انبوه ‌بر است استفاده می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیب حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، پروژه قطار شهری را پروژه ای در مقیاس ملی معرفی کرد و اظهار داشت: شاید بهتر بود برای کرمانشاه از مترو که سیستم ریلی انبوه ‌بر است استفاده می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: اما اکنون با برچیده شدن این پروژه و تبدیل کردن آن به موضوع دیگری اصلا موافق نیستم و معتقدم کار باید به اتمام برسد.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز عمرانی این پروژه قسمت روی زمین‌ آن تقریبا به اتمام رسیده است و مابقی آن مربوط به تاسیسات مکانیکی، برقی و ریل گذاری و از این قبیل مسائل است که دولت این موضوع را تقبل کرده است.

,

حیدری گفت: اگر دولت و بودجه اختصاصی با این موضوع همراهی کند به نظر می توان یکی از فازهای آن را نه تا پایان امسال بلکه ظرف یکی دو سال آینده به اجرا در آورد و مطابق آن با زمان بیشتری مابقی پروژه اجرایی شود.

,

وی در پاسخ به این سوال که برخی از مسئولین از پروژه قطار شهری به عنوان آئینه دق یاد می کنند، نظر شما در این باره چیست، گفت: من می گویم این پروژه یک رویاست.

,

حیدری گفت: برای این پروژه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به قیمت گذشته هزینه شده است و اینکه الآن بخواهیم آنرا برداریم و پروژه را تغییر دهیم، امکان پذیر نیست.

,

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه در غرب کشور بی نظیر است و اگر به چشم جذب گردشگر به آن نگاه کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.

,

وی افزود: بر اساس مصوبات جدید شورای شهر کرمانشاه قرار است یکسری اوراق مشارکت ۱۸ درصد به قطار شهری کرمانشاه تزریق شود.

,

حیدری گفت: این اوراق که ۵۰ درصد بازپرداخت آن توسط دولت و مابقی آن توسط شهرداری پرداخت می شود، در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا روند اجرایی قطار شهری با سرعت پیش برود.

,

وی ادامه داد: اما خیلی از شهرداری های کلانشهرها که این اوراق را گرفتند نشنیدم مبلغی را بازپرداخت کرده باشند بلکه بیشتر به صورت تهاترهای بین دولت و شهرداری بازپرداخت صورت می گیرد یعنی عملا شهرداری مبلغی را پرداخت نمی کند، البته باید مدیریت کرد تا این پروژه هم مثل پروژه فیروزه نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه