اخبار داغ

اما و اگرهای یک فرمانداری؛

بلاتکلیفی تعیین فرماندار شاهرود تا چه زمانی ادامه دارد؟

بلاتکلیفی تعیین فرماندار شاهرود تا چه زمانی ادامه دارد؟
هر چند وقت یکبار به دلیل اقتضائاتی که فقط مسئولین می دانند فرمانداری عزل و سرپرستی جایگزین می شود باعث عدم ثبات در تصمیم گیری ها و جلوگیری اقدامات مفید جهت اعتلای همه جانبه مسائل شهرستان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شهرستان شاهرود مشکلات کم ندارد از بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی تا مسائل اجتماعی و فرهنگی و خالی شدن روستاها از جمعیت، از سرمازدگی و خسارات محصولات کشاورزی تا کمبود آب که همگی در زمره موضوعاتی هستند که در برابر توسعه این شهرستان صف کشیده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بخشی از این مشکلات خود پدید هستند و مسئولان در به وجود آوردنشان نقشی ندارند اما متأسفانه بخش اعظم مشکلات و موانع شهرستان به مدیریت نامناسب باز می‌گردد که یکی از عوامل مهم آن، عدم ثبات مدیریتی محسوب می‌شود.

,

شهرستان شاهرود با وسعتی برابر با 83هزار کیلومترمربع و با جمعیتی بیش از 220 هزار نفر دارای استعداد های گوناگون و وسعت زیاد و همچنین زمینه‌های مساعد ارتباطی و سوق‌الجیشی مناسب (واقع شدن شاهرود در مسیر جاده تهران-مشهد و همچنین در مسیر جاده مهم وتاریخی ابریشم) و  واحدهای صنعتی مختلف یکی از شهرستان های مهم استان سمنان است اما چند وقتی است که دستخوش تغییرات مدیریتی  شده است.

,

در 3 سال اخیر سه فرماندار و دو سرپرست در فرمانداری شهرستان شاهرود حضور داشتند که تغییرات اینچنینی در فرمانداری قطعا در سرنوشت مردم این شهرستان و اقدامات ادارات این استان تاثیرات منفی خواهد گذاشت. 

,

متاسفانه چند ماهی است که فرمانداری شهرستان شاهرود با سرپرستی اداره می شود و اما‌ بنا بر برخی دلایل موضوع تعیین فرماندار شهرستان در بلاتکلیفی، سردرگمی و هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

,

این که هر چند وقت یکبار به دلیل اقتضائاتی که فقط مسئولین می دانند فرمانداری عزل و سرپرستی جایگزین می شود باعث عدم ثبات در تصمیم گیری ها و جلوگیری  اقدامات مفید جهت اعتلای همه جانبه مسائل شهرستان می شود.

,

اساسی‌ترین معضلی که ممکن است از این وضعیت «پا در هوا» برای شهرستان شاهرود حاصل شود، نبود انگیزه لازم در میان دستگاه‌های اجرایی برای ادامه همکاری با فرماندار کنونی و در نتیجه معطل ماندن امورات مردم و شهروندان است.

,

بسیاری از مسئولان و کارشناسان و صاحب نظران به این عدم ثبات مدیریتی در شاهرود اعتراض دارند. امام جمعه شاهرود به تغییرات مکرر در فرمانداری شاهرود بشدت معترض است و می گوید تغییرات مکرر فرماندار به صلاح شهرستانی به وسعت شاهرود نیست.

,

امام جمعه شاهرود مخالف اداره فرمانداری با سرپرست است و معتقد است که باید سریعتر در مورد فرمانداری شاهرود تعیین تکلیف شود  چراکه  در آستانه انتخابات اصلا به صلاح شهرستان نیست که فرماندار نداشته باشد.

,

به گزارش مرآت، ضرر همه این تغییرات به صورت مستقیم به مردم شاهرود وارد می شود، قاعدتا تغییرات  تصمیمات و سیاست های اقتصادی و اجرایی و .. با تغییر فرماندار انجام خواهد شد و نتایجی مطلوبی از این تغییرسیاست‌ها حاصل نمی شود.

,

ضمنا اقدامات اجرایی و مدیریتی یک سرپرست با یک فرماندار فاصله داشته و عملکرد مناسب حاصل نخواهد شد پس مقتضی است که استانداری سمنان و مدیران ارشد استانی یک تصمیم گیری به موقع و مناسب جهت تعیین تکلیف هر چه سریعتر شهرستان شاهرود داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه