اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون استان سمنان خبر داد:

اهدای پلاسمای ۱۰۰۰ بهبودیافته کرونا در استان سمنان

اهدای پلاسمای ۱۰۰۰ بهبودیافته کرونا در استان سمنان
وحید بغدادی گفت: تاکنون یک هزار واحد پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونایی در سطح استان سمنان اهدا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، کم کم به یک ساله شدن ورود ویروس کرونا به کشور نزدیک می‌شویم؛ یک سالی که با استرس و نگرانی ناشی از ابتلاء به این ویروس سپری شد و ابتلای افراد به این ویروس روزهای سختی را برای مردم رقم زد که پلاسما درمانی به عنوان یک روشی حمایتی برای بهبودی افراد مبتلا در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در همین خصوص؛ وحید بغدادی مدیر کل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به مراجعه 30 هزار و 572 نفر طی سالجاری به مرکز اهدای خون استان گفت: طی این مراجعات 24 هزار و 274 واحد پلاسما، پلاکت و خون کامل اهدا شد.

, مرآت,

بغدادی از کاهش 7 درصدی اهدای خون طی ایام کرونا در سطح کشور خبر داد و افزود: استان سمنان در ایام کرونا شاهد رشد یک درصدی اهدای خون بوده است که این نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در بین مردم استان می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه استان سمنان آمار بیشترین اهدای خون مستمر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد: به ازای هر هزار نفر 45 واحد خون در استان اهدا شد که تقریبا دو برابر میانگین کشوری و حتی بالاتر از پیشرفته ترین کشورها است.

,

مدیرکل انتقال خون استان ضمن اشاره به اینکه  6.4 درصد از اهداکنندگان را بانوان تشکیل می دهند، افزود: بانوان در همه ی عرصه های کشور حضور پررنگ و فعالی داشته اند که انتظار می رود با فرهنگ سازی درست هم شاهد حضور بیشتر زنان سرزمینمان در این امر خداپسندانه باشیم.

,

بغدادی با بیان اینکه تاکنون یک هزار واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اهدا شده است، گفت: 720مورد پلاسما فریزیس و بالغ بر300 واحد پلاسما در این مدت بازیافتی اهدا شده است. 

,

وی همچنین تصریح کرد: به طور میانگین درهر ساعت، 3.7 واحد خون مورد نیاز مراکز درمانی، توسط  مرکز اهدای خون تامین شده است.

,

مدیرکل انتقال خون استان سمنان درخصوص شرایط اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونایی اظهار کرد: بهبود یافتگان کرونا 28 روز پس از بهبودی کامل در صورت داشتن شرایط لازم می توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

,

وی با اشاره به عضویت استان سمنان در شبکه ملی خون رسانی، افزود: استان سمنان، معین استان سیستان بلوچستان و تهران است که در هفته به صورت میانگین 255 واحد خون کامل و گلبول قرمز متراکم به این دو استان ارسال می شود. 

,

بغدادی با اشاره به تزریق پلاسما به بیماران کرونایی، افزود: اگر در 3 روز اول که هنوز بیماری به مرحله حاد خود نرسیده است، تزریق انجام شود، علائم بیماری کاهش پیدا کرده و در روند بهبودی بیماران بسیار موثراست. 

,

مدیرکل انتقال خون استان با تاکید بر مشارکت  حداکثری مردم در امر اهدای خون گفت: در شرایط  شیوع کرونا سخت گیری ها بیشتر و با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی خون گیری و ذخیره پلاسما صورت می گیرد.

,

بغدادی با بیان اینکه تمام مراکز خون گیری در سمنان، گرمسار، شاهرود، دامغان در ایام کرونا مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در این روزها با توجه به سردی هوا و احتمال اوج گیری مجدد کرونا از شهروندان و بهبود یافتگان کرونا خواهشمندیم اهدای خون را فراموش نکنند تا بتوانیم پاسخ گوی نیاز مردم و بیماران باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه