اخبار داغ

وقتی دموکراسی آمریکا لرزان و شکننده می شود؛

آمریکا در انتظار شرایطی بدتر از اتحادیه جماهیر شوروی سابق

آمریکا در انتظار شرایطی بدتر از اتحادیه جماهیر شوروی سابق
کارشناسان مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه آمریکا در یک بُن بست ناگشودنی قرار گرفته است، گفتند: این کشور با سرعت به سمت نابودی، شقه شدن و تجزیه پیش می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امروز شرایط متفاوتی را در سطح ایالات متحده آمریکا شاهد هستیم. اعتصابات و اعتراضات خیابانی در پی انتخابات ریاست جمهوری این کشور و اعلام فراخوان از سوی ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به حضور در خیابان ها و در اختیار گرفتن کنگره توسط طرافداران او، کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان در این اتفاق، عدم مدیریت مناسب و صحیح در مقابله با شیوع بیماری کرونا در این کشور، به تاراج بردن ماسک و ..  تنها بخشی از چهره واقعی استکبار جهانی، مدعی آزادی بیان و حقوق بشر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی تلویزیونی در سالروز قیام 19 دی ماه در این خصوص با اشاره به حوادث روزهای اخیر در آمریکا مانند حمله به کنگره و فرار نمایندگان از تونل‌های مخفی عنوان کردند" آنها در فتنه ۸۸ به دنبال نا امنی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی در ایران بودند که موفق نشدند و خداوند همین مساله را در سال ۹۹ بر سر خودشان آورد".

,

اتفاقات اخیر رخ داده نشان می دهد که آمریکا در این مقطع بسیار ضعیف شده است به گونه ای که حکومت آمریکا با ان همه ادعای ابر قدرتی به زانو در آمده است و مسیر امروز این کشور نشان دهنده آن است که سرنوشت امروز ایالات متحده آمریکا به فروپاشی ختم می شود.

,

سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه آنچه در آمریکا در حال رخ دادن است یک چهره کاملا متفاوت دارد، گفت: بخش ظاهری و آشکار آن این است که یک رئیس جمهور از پذیرش نتایج انتخابات سربار زده و تلاش دارد که با توجه به مجموع آرایی که کسب کرده است، همچنان در روند روی کار آمدن رئیس جمهور جدید اخلال ایجاد کند.

,

عدم توانایی دستگاه های حکومتی آمریکا در اداره این کشور

, عدم توانایی دستگاه های حکومتی آمریکا در اداره این کشور, عدم توانایی دستگاه های حکومتی آمریکا در اداره این کشور,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در این بین دستگاه قانون گذاری و دیگر مقامات ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور سابق آمریکا را مجبور به پذیرش نتیجه می کنند تا از شرایط نا آرامی که به وجود آمده است، جلوگیری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر، چهره واقعی است که این بخش در ورای بخش ظاهری وجود دارد، عنوان کرد: آنچه که در این بخش نمایان و روشن است این است که شاهد هجمه مردم و طرفداران ترامپ به کنگره و مجلسین آمریکا هستیم و در این شرایط دستگاه حکومتی و هئیت حاکم بر ساختار سیاسی آمریکا نتوانستند از این هجمه ها جلوگیری کنند و از قبل مشخص بود که چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد، چرا که کارشناسان خارج از ایالات متحده آمریکا این مسئله را پیش بینی کرده بودند.

,

قنادباشی اظهار کرد: آنچه که در کنگره آمریکا اتفاق افتاد و منجر به کشته و مجروح شدن برخی از افراد، پائین آمدن پرچم آمریکا، تخریب بخشی از کنگره و حکومت نظامی در پایتخت این کشور شد؛ نشان دهنده این است که دستگاه های مختلف آمریکا که در روند اداره این کشور فعال بودند، توانایی لازم را برای جلوگیری از شرایط رخ داده را به کار نبردند.

,

رسانه های گروهی آمریکا در این کشور بی اعتبار شده اند

, رسانه های گروهی آمریکا در این کشور بی اعتبار شده اند, رسانه های گروهی آمریکا در این کشور بی اعتبار شده اند,

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: تحولات اخیر در آمریکا نشان داد، رسانه های ایالات متحده آمریکا که معروف است می توانند بر افکار عمومی تأثیر بگذارند و بیشترین تجهیزات رسانه ای و پیشرفته ترین شیوه های روانشناسی را در اختیار دارند؛ اینان در متقاعد کردن افکار عمومی این کشور به جهت پایان دادن نا آرامی ها کاملا ناتوان بودند و این مسئله نشان از بی اعتباری رسانه های گروهی آمریکا نزد افکار عمومی این کشور دارد.

,

وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در تحولات اخیر کاری انجام نداد، بیان کرد: چنانچه دستگاه های اطلاعاتی، اطلاعات کافی جمع آوری و دسته بندی کرده و در اختیار کنگره قرار داده بودند، آن اتفاقات رخ نمی داد و این نشان می دهد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا در مأموریت های خود به خوبی عمل نکرده اند.

,

قنادباشی با اشاره به اینکه تحولات اخیر در آمریکا نشان داد دستگاه های دولتی این کشور بسیار ناتوان هستند، گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا شاهد هستیم که روزانه تعداد فوتی های این کشور بسیار زیاد است و از سوی دیگر اختلافات طبقاتی و شکاف های اقتصادی در ایالات متحده آمریکا بسیار زیاد است و همچنین شکاف عمیق نژادی بین سفید و سیاه پوستان در این کشور بیداد می کند.

,

آمریکا در بُن بست ناگشودنی قرار گرفته است

, آمریکا در بُن بست ناگشودنی قرار گرفته است, آمریکا در بُن بست ناگشودنی قرار گرفته است,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آنچه که در کنگره آمریکا رخ داد نشان از آن دارد که عمر دستگاه های حکومتی آمریکا به پایان رسیده است و هیچ امیدی وجود ندارد که این دستگاه ها مجددا احیا شوند.

,

وی ابراز کرد:  اوباما با شعار تغییر روی کار آمد و قرار بود تغییراتی را در ساختار آمریکا ایجاد کند تا این کشور به قهقهرا نرود تا دوران افول آمریکا آغاز نشود؛ اما اوباما به رغم هشت سال ریاست جمهوری نتوانست شعار تغییر را در سیاست و ساختار آمریکا تحقق ببخشد.

,

قنادباشی با اشاره به اینکه ترامپ نیز در تلاش بود که اقتصاد آمریکا را سر و سامان دهد که او نیز نتوانست، عنوان کرد: آمریکا در یک بُن بست ناگشودنی قرار گرفته است و در این شرایط هیچ نیرو، دسته و گروهی وجود ندارد که بتواند سرعت آمریکا را که به سمت سقوط پیش می رود را متوقف کند.

,

نمایش برگ نهایی دموکراسی لرزان آمریکا در کف خیابانها

, نمایش برگ نهایی دموکراسی لرزان آمریکا در کف خیابانها, نمایش برگ نهایی دموکراسی لرزان آمریکا در کف خیابانها,

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: مسلما در روزهای آینده شاهد، فهرست طولانی متنوع از آشوب ها، نا امنی ها، تنش ها و .. در آمریکا خواهیم بود؛ چرا که این کشور با سرعت به سمت نابودی، شقه شدن و تجزیه پیش می رود.

,

حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه اتفاقاتی که اخیرا در آمریکا رخ داد و فراخوان دونالد ترامپ رئیس جمهور شکست خورده آمریکا از هواداران خود برای کشاندن به کف خیابان ها برگ نهایی دموکراسی لرزان آمریکا تلقی می شود، گفت: اتفاقات دردناکی که در روزهای اخیر در واشنگتن، شهرها و ابالات های آمریکا رخ می دهد، نشان داد که  آمریکا در آستانه فروپاشی و صف بندی میان طیف های مختلف قرار گرفته است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: قتل تعدادی از شهروندان آمریکایی توسط پلیس فدرال و گارد ملی آمریکا نشان داد که دموکراسی مورد ادعای آمریکا هیچ گونه پای و اساسی ندارد و بسیار لرزان و شکننده است و با این اقدام چهره حقیقی آمریکا کاملا برای افکار عمومی جهان آشکار شد.

,

آمریکا در انتظار شرایطی بدتر از اتحادیه جماهیر شوروی سابق

, آمریکا در انتظار شرایطی بدتر از اتحادیه جماهیر شوروی سابق, آمریکا در انتظار شرایطی بدتر از اتحادیه جماهیر شوروی سابق,

وی بیان کرد: تعامل وحشیانه پلیس آمریکا با تظاهر کنندگان و همچنین ادعای رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر تقلب؛ نشان داد که دستگاه دموکراسی و همچنین حکومتی آمریکا یک ساختار بسیار شکننده و ناپایدار است و آمریکا به سمت تقابل جریان های مختلف از جمله بین سیاه پوستان و سفید پوستان نژاد پرست قرار گرفته است.

,

هانی زاده تأکید کرد: هم اکنون شرایط به سمت و سویی است که به نظر می رسد آمریکا در آستانه سقوط هولناکی قرار گرفته و در حقیقت جایگاه و هژمونی آمریکا سقوط کرده است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: با اقداماتی که مردم آمریکا، طرفداران سفید پوست آمریکا و دونالد ترامپ و تصرف کنگره آمریکا و تعامل پلیس با طرفداران ترامپ نشان می دهد که حوادث دردناکی در آستانه وقوع در ایالات متحده آمریکا است و همان شرایطی که برای اتحادیه جماهیر شوری سابق به وجود آمد به مراتب بدتر در انتظار آمریکا خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه