اخبار داغ

تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تصویب مجلس رسید

تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تصویب مجلس رسید
طرح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان امروز در صحن مجلس به تصویب رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نشست علنی امروز چهارشنبه (24 در ماه 99) مورد بررسی وکلای ملت قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمایندگان نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان طرح، با 198 رای موافق، 28 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

,

 متن طرح تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه به شرح زیر است:

,

هیأت رئیسه محترم

,

خواهشمند است در اجرای ماده (212) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، درخواست تحقیق و تفحص با موضوع ذیل را جهت رسیدگی به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط ارجاع فرمایید.

,

عنوان تحقیق و تفحص:‌

,

بررسی دلایل کاهش حجم صادرات، عملکرد مالی، انتصابات خلاف قانون، افزایش هزینه‌های تولید،‌توزیع رانت، انعقاد قراردادهای پرابهام، پرداخت حقوق‌های نجومی، مداخلات متعدد مدیریت در فرآیند خرید و ... در مجتمع فولاد مبارکه و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه از سال 97 تا کنون.

,

شرح:

,

مجتمع عظیم فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور و موتور محرکه دست کم 3 هزار کارخانه و شرکت در کشور از سال 97 با مشکلات بسیاری مواجه شده که علت اصلی آن در سوء‌مدیریت، بکارگیری مدیران بازنشسته و تبانی پشت پرده و فسادهای احتمالی در انعقاد قراردادها و نادیده گرفتن منافع مجتمع و سهامداران بورسی آن است که تخلفات زیاد شده در این مجتمع در حال رخ دادن است.

,

این در حالی است فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی ایران طی سال‌های قبل رکورددار تحرک برای رشد تولید بوده و جوایز متعددی در یافت کرده و سرآمد رشد و تعالی سازمانی در کشور و منطقه بوده است ولی اکنون عملکرد ضعیف، غیرشفاف، پر ابهام و خلاف قانون مدیران باعث بروز مسائلی شده که بایستی به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

,

موضوع اصلی تحقیق و تفحص:‌ دلایل بکارگیری مدیران بازنشسته و فاقد صلاحیت فردی و تخصصی در سطوح مختلف مدیریتی این شرکت علیرغم نص صریح قانون چیست؟‌ علت دست‌اندازی به منافع عظیم این شرکت که جزء بیت‌المال است برای ماندگاری در مدیریت چیست؟

,

موضوعات فرعی تحقیق و تفحص:

,

1- دلیل انعقاد قرارداد با ترک تشریفات با یک شرکت رده چندم چینی برای اجرای طرح نورد گرم 2 با قیمت گزاف چیست؟ پشت پرده این قرارداد و عوامل دست‌اندرکار بایستی مشخص شوند.

,

2- علت پرداخت حقوق کلان به برخی افراد مؤثر بدون اشتغال به کار در مجموعه چیست؟‌ علت مدیریت ناکارآمد داخلی و پرداخت‌های نجومی به مدیران چیست؟

,

3- دلیل کاهش میزان تولید و حجم صادرات نسبت به سال‌های گذشته چیست؟

,

4- نحوه فروش محصولات فولاد مبارکه پرابهام است علت توزیع رانت از طریق فروش اختصاصی و شبکه توزیع (شرکت‌های زیرمجموعه) چیست؟

,

5- علت توزیع قدرت و پول با اهداف سیاسی و از طرق مختلف در این مجموعه چیست؟

,

6- دلیل برگزاری آزمون استخدامی فاقد شفافیت و اعلام نتایج بدون جزئیات در این شرکت چیست؟

,

7- دلیل مداخلات متعدد مدیریت در فرآیند خرید که منجر به افزایش شدید هزینه‌های تولید در مجموعه شده چیست؟

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه