اخبار داغ

بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد درگیر دوگانه «سلامت» و « توسعه»

بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد درگیر دوگانه «سلامت» و « توسعه»
ماجرای خروج بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد از محوطه تاریخی مفخم،سالها مورد اختلاف دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، این موضوع با تصویب طرح گردشگری و اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای عملیاتی کردن این طرح توسعه ای از سال گذشته بارها به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

اما مطرح شدن این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و کمبود فضای درمانی در استان با گلایه های مردمی و انتقاد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

,

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی با اشاره به افزایش انتقادات نسبت به طرح تغییر کاربری قدیمی‌ترین بیمارستان استان‌ منتقدان را افرادی بی خبر از ماجرا عنوان کرد و گفت قصد تخریب بیمارستان را نداریم.

وی با بیان اینکه در همه مناطق کشور عده‌ای هستند که نمی‌گذارند کار انجام شود، گفت: از روز اول طرح مرتبط با بافت تاریخی بنای عمارت مفخم، با وزیر بهداشت جلسه داشتیم و همه ابعاد طرح را برای وی تشریح کردیم. عقل و منطق هم این را می‌گوید که بنای بیمارستان نباید تخریب شود.

شجاعی تصریح کرد: موضوع مسلم این است که فصل آخر پروژه مفخم تخلیه بیمارستان است و تا زمانی که بیمارستانی با همین متراژ و امکانات به‌روز ساخته نشود، بیمارستان امام رضا(ع) تخلیه نخواهد شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: موضوع مهم این است که منتقدین از پس و پیش کار خبری ندارند. این بیمارستان باید بازسازی شود و حالا که سرمایه‌گذار وجود دارد باید این بیمارستان به دست سرمایه‌گذار ساخته شود.

شجاعی گفت: منتقدین نه از شرع چیزی می‌دانند و نه دلسوز مردم هستند. این افراد همان‌هایی هستند که نمی‌گذارند هیچ طرحی در استان اجرا شود و ما بدون اعتنا به آن‌ها کارمان را می‌کنیم.

حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در پاسخ به مخالفان تخریب بیمارستان امام رضا گفت: قسمتی از بیمارستان امام رضا(ع) که در خدمت بیماران است همچنان فعال خواهد بود اما بخشی که مربوط به بیمارستان قدیم بوده و هم اکنون تخریب شده و بدون استفاده هست به مرور زمان به عرصه طرح جامع افزوده خواهد شد.

یزدان پناه با بیان اینکه بیمارستان جدید در همان موقعیت جغرافیایی شمال شهر بجنورد ساخته خواهد شد، اظهارکرد: هم اکنون از طریق معاونت عمرانی استاندار پیگیر احداث خانه سلامت در منطقه هستند و اعتبارات آن نیز اختصاص داده شده است.

به این ترتیب بنا بود ابتدا یک بیمارستان جدید ساخته شود و سپس این طرح به سمت اجرایی شدن حرکت کند، که تاکنون هیچ مرکز درمانی جدید و پروژه برای جایگزینی این بیمارستان بنا نشده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

اما این روزها نامه ای در فضای مجازی منتشر شده که در آن استاندار خطاب به وزیر بهداشت بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرده است.انتشار این نامه بار دیگر با واکنش هایی همراه بوده است، سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این نامه گفته است: با احداث مراکز فرهنگی و گردشگری مخالف نیستیم و می‌تواند اشتغال‌زایی کند اما نباید در شرایط کرونایی احیای بافت تاریخی را به بیمارستان ترجیح بدهیم که این کار باعث آسیب مردم است.

وی با اشاره به کمبود بیمارستان در شمال شهر بجنورد اظهار کرده است، بیمارستان ارتش هم خدمات خود را در شمال شهر بجنورد کاهش داده و صحبت‌هایی مبنی بر غیرفعال شدن آنجا وجود دارد. تعطیل کردن مرکز درمانی امام رضا با توجه به شرایط کرونایی یک آسیب برای نظام سلامت است. در این شرایط این کار اصلا اولویت نیست.

حال باید منتظر تصمیم مسئولان استان برای حل این دوگانه «توسعه» و «سلامت» در استان بود.
 

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه