اخبار داغ

سفیر سابق ایران در ایتالیا مطرح کرد؛

امکان فعال‌سازی مکانیسم ماشه در صورت بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها

امکان فعال‌سازی مکانیسم ماشه در صورت بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها
ظهره وند گفت: اگر آمریکا بدون لغو تحریم‌ها به برجام بازگردد امکان دارد هر زمان که می‌خواهد مکانیزم ماشه را فعال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: ورود آمریکا به برجام بدون اینکه تحریم‌ها را لغو کند، هیچ سود و منفعتی برای ما ندارد و حتی اگر آمریکا بدون لغو تحریم‌ها به برجام بازگردد فقط به یک بازیگر مطالبه‌گر اضافی تبدیل خواهد شد و روند پیش‌برد مذاکرات و قدرت چانه‌زنی ایران را کاهش خواهد داد؛ بنابراین این کشور باید ابتدا تحریم‌ها را لغو کند و سپس به عضویت برجام درآید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابوالفضل ظهره‌وند, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: همچنین اگر آمریکا بدون لغو تمام تحریم‌ها به عضویت دوباره برجام درآید، به احتمال بسیار  زیاد مکانیزم ماشه را می‌تواند فعال کند و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران بازمی‌گشت، اما ترامپ با خروج از برجام از حق فعال‌سازی مکانیسم ماشه محروم شد و موضع برابر را ایجاد کرد و مشاهده کردیم که ترامپ تلاش کرد تا از طریق شورای امنیت تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی بازگرداند اما موفق نشد و به نتیجه دلخواهش نرسید.

,

سفیر پیشین ایران در ایتالیا با بیان اینکه اگر بایدن بدون لغو تحریم‌ها به برجام بازگردد در شرایط دشواری قرار خواهیم گرفت، گفت: موافقت ما با بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها به این معنی است که خودمان را گوشه رینگ انداخته‌ایم و دیگر کاری از دستمان برنخواهد آمد و تنها خسارت است که نصیبمان خواهد شد.

,

به گفته او؛ بدون موافقت اعضای ۱+۴ و ایران، آمریکایی‌ها نمی‌توانند به برجام بازگردند؛ چون آنها از برجام خارج شده‌اند و دیگر جایی در برجام ندارند.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیاناتشان به مناسبت بزرگداشت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم، به موضوع برجام اشاره کردند و فرمودند: «می‌گویند آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد، ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام بازگردد. مسئله ما برگشتن یا برنگشتن آمریکا نیست. مطالبه منطقی و عقلانی ما رفع تحریم‌هاست.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه