اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر خبر داد؛

ایرانشهر؛ بهترین زیستگاه پرندگان زمستان گذران/ دوستداران طبیعت منجی یک پرنده مهاجر شدند

ایرانشهر؛ بهترین زیستگاه پرندگان زمستان گذران/ دوستداران طبیعت منجی یک پرنده مهاجر شدند
محمد انور هاشمزهی گفت: یک قطعه پرنده مهاجر از نوع گونه هوبره توسط دوستداران طبیعت و حیات وحش نجات یافت و تحویل محیط زیست شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدانور هاشمزهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: همیاران و مردم طبیعت دوست ایرانشهر یک قطعه پرنده از نوع گونه هوبره را که تحت حمایت و حفاظت است به اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر تحویل دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی افزود: این پرنده که توان پرواز و حرکت خود را از دست داده بود، توسط همیارن و مردم به این اداره تحویل و پس از انجام معاینات اولیه، بیومتری و ... در محل نگهداری خاص گونه و تحت مراقبت این اداره شهرستان تا زمان رها سازی تیمار خواهد شد.

هاشمزهی ادامه داد: شهرستان های ایرانشهر و دلگان واقع در مرکز جغرافیایی سیستان و بلوچستان با دشت ها، شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مناسب در فصل زمستان در فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران یکی از بهترین زیستگاه های هوبره در استان است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس مشاهدات و پایش های مداوم یگان حفاظت محیط زیست و تیم های کارشناسی در سرشماری های صورت گرفته گله هایی تا 20 قطعه هوبره در حال پرواز را به ثبت رسانده اند.

هاشمزهی گفت: در فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران در سالیان متمادی افرادی سودجو به منظور کسب درآمد با تله های زنده گیری به صید هوبره و فروش آن اقدام می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر اضافه کرد: به منظور پیشگیری و مبارزه با این جرم زیست محیطی یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همکاری همیاران محلی ایرانشهر و دلگان به صورت مشترک و همه ساله و طی یک برنامه مدون از اول فصل مهاجرت تا پایان فصل کلیه دشتهای هدف را مورد پایش قرار می دهد و از زنده گیری و قاچاق هوبره و از بین بردن پوشش گیاهی منطقه جلوگیری می کنند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/
,
,
,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه