اخبار داغ

یادداشت/

مراقب باشید؛ کرونا هنوز بیخ گوشتان است

مراقب باشید؛ کرونا هنوز بیخ گوشتان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، قرار نیست فراموش کنیم روزهای سخت ابتدای پاییزرا که ویروس منحوس کویید 19 برسلامتی و جان مردم می تازید، هر روز خبر فوتی ها بیشتر می شد و سراغ هرکدام ز دوستان و آشنایان می گرفتیم در بستر بیماری بود و هر روز داغی بر داغ اطرافیانمان افزوده می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بعد از سومین موج شیوع کرونا که به مرز همه گیری رسید خوشبختانه با سفارش رهبر معظم انقلاب در استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی، شیوع این ویروس از تب و تاب افتاد و با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی و بیماریابی خانه به خانه، ایران توانست در واپسین روزهای پاییز این ویروس را از نفس بیاندازد.

,

هر چند باعث خرسندی است که ایران در تولید واکسن بسیار قوی تر و سریع تر از سایر کشورها عمل کرده است و نوید واکسیانسیون فراگیر تا آخر بهار سال آینده به ملت ایران داده می شود اما شکی نیست که موج چهارم شیوع کرونا بیخ گوش مردم قرار گرفته و اگر ذره ای در رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تعلل شود بعید نیست همه گیری بدتری نسبت به موج سوم را شاهد باشیم.

,

بر اساس آمار و نتایج وزارت بهداشت روند افزایش ابتلا با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی رابطه مستقیم دارد و هر کجا که مردم رعایت شیوه نامه ها را دست کم گرفته اند یک ماه بعد کرونا بیشتر خود نمایی کرده و جان بیشتری از هموطنان ما را گرفته است.

,

اگر امروز شاهد خلوتی بیمارستان‌ها و تعطیلی بخش‌های کرونایی مراکز درمانی و کاهش بیش از 60درصدی موارد مرگ و میر کرونا هستیم، دلیلی بر نابودی و کاهش کرونا نیست بلکه میزان رعایت ها و محدودیت ها افزایش پیدا کرده و این ویروس منحوس جایی برای جولان بیشتر پیدا نکرده است. هرچند که هنوز بسیاری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند اما عبور از شرایط قرمز و رسیدن به وضعیت نارنجی در اغلب شهر‌های کشور مرهون تلاش‌های بی وقفه‌ای است که نباید دستاویز سهل انگاری‌ها قرار گیرد.

,

در این که شیوع این بیماری، در کسب و کارها و تقریحات مردم اثر بسیار بدی گذاشته است شکی نیست و می طلبد در دوران پسا کرونا دولت و مردم برای رونق دوباره اقتصاد کشور تلاش مضاعف کنند اما آنچه تا واکسیناسیون کامل مهم است اینکه نباید رعایت شیوه نامه ها را با کاهش موقت شیوع کرونا دست کم گرفت.

,

از سوی نباید فراموش کرد برای مبارزه با این ویروس کشنده همه مسئولان از رهبر معظم انقلاب گرفته تا کادر درمان و پرستاران تمام قد در میدان حاضر شده اند و همچنان برای حفظ سلامت ملت کوتاهی نمی کنند پس رعایت نکردن شیوه نامه هم غیر از به خطر انداختن جان خود و دیگران، نوعی ناسپاسی در برابر این تلاش ها و ایثارگری ها است.

,

بی احتیاطی، ساده پنداری و عادی انگاری توسط برخی ها این ویروس کشنده را برای جولان بیشتر مستعد می کند و با ورود به فصل سردر سال و آغاز زمستان هر گونه سهل انگاری می تواند کار دستمان دهد و در مقابل با ادامه روند مراقبت ها و رعایت ها می توانیم روزهای بدون مرگ و میر کرونا را تجربه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه