اخبار داغ

نماینده مردم اراک در مجلس:

سیاست چماق و هویج جواب نمی‌دهد

سیاست چماق و هویج جواب نمی‌دهد
آصفری گفت: آمریکا به‌دنبال این نیست که نسبت به برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، بلکه به‌دنبال این است تا سیاست چماق و هویج خود را پیش ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسوین شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: اگر آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن بدون لغو تحریم‌هایی که ترامپ علیه ایران وضع کرده است، به برجام بازگردد، به احتمال بسیار زیاد هدف این کشور فعال کردن مکانیسم ماشه خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدحسن آصفری, شبکه خبری تهران نیوز, ،,

وی افزود: آمریکا به دنبال این نیست که نسبت به برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، بلکه به دنبال این است تا سیاست چماق و هویج خود را پیگیری کند. آمریکا امروز متوجه شده است که با خروجش از برجام نتوانسته به اهدافش در قبال ایران دست یابد.

,

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور آمریکا در برجام نتیجه مثبتی در پی نداشته و منافع ما را تأمین نکرده است، گفت: با توجه به تجربه چندین سال گذشته، آمریکا پیش از اینکه به برجام بازگردد حتماً باید تحریم‌ها را لغو کند؛ در غیر اینصورت بازگشت بدون لغو تحریم‌ها به معنای تنگ‌تر کردن حله فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

,

آصفری بیان کرد: دولت آینده آمریکا علاو بر اینکه باید تحریم‌ها را لغو کند، ضروری است در کنگره و سنای ایالات متحده، برجام را به تصویب برساند تا رؤسای جمهوری بعد از بایدن نتوانند از برجام به راحتی خارج شوند؛ به عبارت دیگر این اقدام سبب می‌شود تا ضمانت اجرایی برجام بیش از گذشته شود.

,

وی عنوان داشت: سیاست چماق و هویج دیگر جواب نمی‌دهد و آمریکا مانند گذشته در جایگاهی نیست که بتواند با این نوع سیاست به جمهوری اسلامی ایران فشار آورد و یا اهداف ضدایرانی خود را اجرا کند و نباید از یاد برد آمریکا هرچه در توان داشت در دوران ترامپ علیه کشورمان به کار گرفت و توان آمریکا در این حد است و بیش از این قدرتی ندارد و اختیاری ندارد که بتواند به کار بگیرد.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران برجامی دیگر باقی نمانده و تا زمانی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برداشتن تحریم‌ها عمل نکنند، ما برجام را بیش از یک دست‌نوشته نمی‌دانیم؛ دست‌نوشته‌ای که هیچ ضمانت اجرایی برای ایران نداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه