اخبار داغ

توزیع ۱۴۰۰ تن روغن خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد

توزیع ۱۴۰۰ تن روغن خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم بیش از نیازشان روغن در استان خریداری می کنند از توزیع بالغ بر 1400 تن روغن خوراکی درکهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با بررسی بازار در شهرستان های مختلف استان در خصوص کمبود و قیمت بالای روغن خوراکی به سراغ رئیس تعزیرات حکومتی استان رفتیم تا در این خصوص دلایل را جویا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

صالحی گفت: تامین این کالا بر عهده سازمان صمت می‌باشد و با پایشی که انجام دادیم کمبود روغن در استان نداریم اما متاسفانه شاهد احتکار روغن توسط مردم هستیم و دیده می شود مردم بیش از میزان مصرف و نیاز روغن خریداری می‌کنند.

وی گفت: با اطلاعاتی که داریم، روغن خوراکی بیش از سهمیه کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شده است و به جهت نظارت بهتر تعدادی از فروشگاه ها را که مورد وصوق و معتمد هستند کار فروش و توزیع بهتر را بر عهده آنها گذاشته شده است.

وی اذعان داشت: فراوانی روغن به صورت گذشته نبوده و به همین علت برای توزیع بهتر از سپاه و بسیج خواستیم به صورت نامحسوس فروشگاه ها را کنترل کنند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.

رئیس تعزیرات استان گفت: برخی فروشگاه ها به دلیل کم بودن حاشیه سود حاضر به ارائه خدمت و فروش روغن در استان نمی شوند و نبود روغن در این فروشگاه ها به منزله نبود روغن نیست.

وی تاکید کرد: اگر فروشگاهی مردم را مجبور به خرید اجباری کالای دیگری در کنار روغن کند با شدیدترین قوانین تعزیراتی با آنها برخورد می شود.

صالحی گفت تهیه اقلام با تعزیرات نیست و کار ما رسیدگی و نظارت است و تامین وظیفه صمت و جهاد کشاورزی است و گاهی مشکلاتی پیش میاد که ما در کنار سایر دستگاه ها ورود و به مردم خدمات می دهیم.

مدیرکل تعزیرات بابیان اینکه به عرضه تخم مرغ در سطح استان ورود کردیم و به زودی کار توزیع این کالا انجام می شود ابراز داشت: در خصوص نهاده ها هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و تامین آن به خوبی انجام شده است.

امیر تیمور موسوی  معاون بازرگانی صمت کهگیلویه و وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کمبود روغن خاص استان نبوده و به علت کمی مواد اولیه و اختصاص ارز از سوی دولت کاهش نچندان چشمگیری در توزیع وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه سهمیه های استان در بحث روغن خوراکی را جذب و مازاد آن وارد استان شده است گفت: در مقطعی بیش از 800 تن روغن سهمیه ای را جذب و توزیع کردیم و مجدد با رایزنی انجام شده 600 تن روغن مازاد وارد استان شد که از طریق فروشگاه های بزرگ در حال توزیع است.

معاون بازرگانی صمت استان در این گفتگو با اشاره به اینکه مردم بیش از نیازشان روغن تهیه می کنند ابراز داشت: برای سهل الوصول بودن و دسترسی بهتر در نقاط مختلف روغن از طریق فروشگاه ها عرضه می شود.

وی از ارائه 300 هزار تن روغن خام به شرکت بازرگانی دولتی و کارخانه ها به دستور وزیر صمت خبر داد و گفت:سهم استان یک درصد جمعیت کشور است که با توجه به جمعیت در صورت ارائه آن سهم قابل توجهی است.

موسوی در پایان گفت: روغن در گذشته به وفور دیده می شود و به دلایل مختلف از جمله تخصیص ارز این روز ها شاهد کمبودهایی هستیم که اگر تخصیص به کهگیلویه و بویراحمد انجام شود از بهمن و اسفند به وفور روغن در بازار توزیع و دیگر شاهد کمبود نخواهیم بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه