اخبار داغ

رئیس دانشگاه یزد:

گذر فرهنگ و هنر شهدای یزد ایجاد می‌شود/ دانشگاه یزد آماده برگزاری مراسم عقد ساده در جوار شهدای گمنام

گذر فرهنگ و هنر شهدای یزد ایجاد می‌شود/ دانشگاه یزد آماده برگزاری مراسم عقد ساده در جوار شهدای گمنام
برید لقمانی رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه گذر فرهنگ شهدای یزد ایجاد می‌شود، گفت: دانشگاه یزد آماده برگزاری مراسم عقد ساده دانشجویان در جوار شهدای گمنام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، قاسم برید لقمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی کنگره 4 هزار شهید استان یزد که در حسینیه آقا برگزار شد گفت: با توجه به برگزاری کنگره 4 هزار شهید استان و نقشی که دانشجویان می‌توانند در برگزاری آن داشته باشند، تصمیم بر تقسیم کار به صورت 8 کارگروه در بخش‌های مختلف گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس دانشگاه یزد اضافه کرد: با جلسات متعددی که در کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی کنگره برگزار شد، برنامه‌های اجرایی توسط هر کارگروه مشخص و به آنها ابلاغ شد.

,

وی اظهار داشت: در یکی از کارگروه‌های این کمیته، جلساتی با 50 استاد دانشگاه برگزار و در این جلسات به 90 موضوع مختلف برای پرداختن دانشجویان در پایان‌نامه‌ها و مقالات دست یافتیم که در نهایت به 50 موضوع رسیدیم.

,

لقمانی افزود: برخی از موضوعات مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها اعم از نقش زنان یزدی در دوران دفاع مقدس، تأثیر مُقنی‌های یزدی در دوران جنگ تحمیلی، نقش اثربخش شهید صدوقی در دفاع مقدس، تجارب عملیاتی تخلیه شهرها در کمترین زمان در هشت سال جنگ تحمیلی و بسیاری دیگر موضوعات انتخاب شده که دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند به آن بپردازند.

,

رئیس دانشگاه یزد یکی از محورهای کمیته دانشگاهیان کنگره 4 هزار شهید استان یزد را با موضوع آزاداندیشی اعلام کرد و افزود: یکی از مهمترین محورهایی که می‌توان بیان کرد، مسئله آزاداندیشی است چون هدف آن جمع‌آوری شبهات در خصوص شهدا، دفاع مقدس و مدافعان حرم و پاسخگویی به آنها است.

,

وی اضافه کرد: با توجه به شبهاتی که در موضوعات ذکر شده در سطح جامعه مواجه هستیم، با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها امیدواریم که به بتوانیم به شبهات و سؤالات در این بخش پاسخ بدهیم.

,

لقمانی از دیگر محورهای تعیین‌شده در کمیته دانشگاهیان کنگره را سبک زندگی اعلام و اشاره کرد: هدف از این محور و فعالیت در این بخش، حمایت از ازدواج آسان در بین دانشجویان با هدف پیاده سازی سبک زندگی شهدا است چون قبل از شیوع کرونا در کشور به‌گونه‌ای در مسئله ازدواج و نحوه برگزاری آن به مسیر بی‌راهه رفته بودیم که کرونا به ما نشان دادن تجملات و چنین مراسماتی هم ملاک و الزامی برای شروع یک زندگی نیست.

,

رئیس دانشگاه یزد با تأکید بر اینکه سبک زندگی شهدا می‌تواند برای نسل جوان الگوی بسیار مناسبی باشد، اذعان داشت: ما در دانشگاه یزد آماده برگزاری مراسم عقد ساده در کنار قبور شهدا هستیم و برخی از امکانات برای برگزاری آن را نیز فراهم ساختیم که اگر زوجین دانشجو آمادگی داشته باشند، ما نیز مشکلی نخواهیم داشت.

,

وی در پایان اعلام کرد: در کمیته دانشگاهیان، اساتید، علمی و پژوهشی کنگره چهار هزار شهید استان یزد در نظر داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم بلوار شهدای گمنام یزد را به گذر فرهنگ شهدا تبدیل و یک فضای فرهنگی هنری زیبایی را با محوریت شهدا ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه