اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد؛

تغییر وضعیت کرونایی خراسان شمالی با طرح "شهید سلیمانی"/ اجرای طرح در راستای بیانات رهبری

تغییر وضعیت کرونایی خراسان شمالی با طرح "شهید سلیمانی"/ اجرای طرح در راستای بیانات رهبری
سیداحمد هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در روند نزولی و کاهش بیماری کرونا در خراسان شمالی نیز بسیار موثر بوده است، گفت: یکی از دلایل اصلی تغییر وضعیت استان از قرمز و نارنجی به زرد در واقع موفقیت در این طرح بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیداحمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان خراسان شمالی اظهار داشت: در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور، اجرای طرح مشترکی تحت عنوان " طرح شهید سلیمانی" آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک , عصراترک,

وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹، بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد.

,

هاشمی اضافه کرد: همچنین کاهش بستری و مرگ و میر، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کرونا، آموزش صحیح قرنطینه خانگی، حفاظت و پوشش حمایتی از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت های بستری از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی تلقی می شود.

,


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در روند نزولی و کاهش بیماری کرونا در خراسان شمالی نیز بسیار موثر بوده است، گفت: یکی از دلایل اصلی تغییر وضعیت استان از قرمز و نارنجی به زرد در واقع موفقیت در این طرح بوده است.

,
,

ادامه طرح " شهید سلیمانی " تا شکست کامل کرونا 

, ادامه طرح " شهید سلیمانی " تا شکست کامل کرونا , ادامه طرح " شهید سلیمانی " تا شکست کامل کرونا ,

وی بیان داشت: اجرای این طرح حدود 40 روز است که در سطح استان آغاز شده است و تا پایان شکست کامل کرونا ادامه خواهد داشت.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که تمرکز در طرح شهید قاسم سلیمانی بر پیشگیری از کرونا است، گفت: در این طرح، بیماران شناسایی، ردیابی و رهگیری می‌شوند و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.

,

وی عنوان کرد: برای اجرای موفق این برنامه، چهار کمیته عملیاتی شامل کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی و کمیته پایش و نظارت و سه تیم اجرایی شامل مراقبت، حمایت و نظارت تشکیل شده است.

,

هاشمی درخصوص وظایف هر کمیته بیان کرد: کمیته حمایت و قرنطینه خانگی/غیرخانگی وظیفه جذب کمک های مردمی و نهادها و سازمان ها را برعهده دارد و با مشارکت ویژه سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله با نظارت کمیته عملیاتی محلات نسبت به شناسایی خانوارها و توزیع منابع اقدام می کند که تیم های حمایتی و مراقبتی عوامل اجرایی این کمیته در محله هستند و مسئولیت آن با بسیج است.

,

وی گفت: اعضای کمیته رهگیری و مراقبت علاوه بر همکاری با کمیته عملیاتی محلات برای شناسایی افراد مشکوک، محتمل و مبتلا، برنامه ریزی لازم برای رهگیری افراد در معرض تماس نزدیک، بیماریابی فعال، انجام تست کووید 19 در محل، درخواست اعزام تیم های مراقبت در منزل، ضدعفونی منازل و آموزش به اعضای خانوار را بر عهده دارند که تیم های مراقبتی بازوی اجرایی این کمیته در محله هستند و مسئولیت آن با دانشگاه علوم پزشکی است.

,

هاشمی به وظایف کمیته آموزش همگانی اشاره کرد و گفت: وظیفه بسیار مهم این کمیته برنامه ریزی و هماهنگی به منظور آموزش همگانی برای ارتقای دانش و مهارت مردم برای رویارویی با کووید 19 و بهره گیری از تمامی امکانات محلی و مشارکت گسترده پایگاه های بسیج و مردم بر عهده این کمیته است که از طریق تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی اجرا می شود و مسئولیت آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

,

وی گفت: کمیته پایش و نظارت پرداخت، وظیفه حصول اطمینان از انجام دقیق و منظم برنامه های پیش بینی شده با تمرکز بر اجرای محدودیت ها و پروتکل های بهاشتی در هر مرحله را بر عهده دارد و با استفاده از چک لیست های تهیه شده مبتنی بر راهبردها، برنامه ها و شاخص های مربوطه اقدام به برنامه ریزی و انجام پایش مستمر و گزارش دهی به رده بالا را انجام می دهد که مسئولیت آن با دانشگاه علوم پزشکی است.

,

, ,

آموزش 8300 خانوار خراسان شمالی در طرح شهید سلیمانی

, آموزش 8300 خانوار خراسان شمالی در طرح شهید سلیمانی, آموزش 8300 خانوار خراسان شمالی در طرح شهید سلیمانی,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابراز داشت: از ابتدای شروع طرح با تشکیل کمیته آموزش در سطح معاونت بهداشتی و در سطح شهرستان ها، تمامی نیروهای آموزش دیده در زمینه طرح یک هزار و 136 نفر هستند که از این تعداد 767 نفر پرسنل بهداشتی، 102 نفر پرسنل هلال احمر، 239 نفر از بسیجیان و 28 نفر از سایر پرسنل بوده است که این افراد در قالب سه تیم، نظارتی، مراقبتی و حمایتی فعالیت خود را آغاز کردند.

,

وی با اشاره به اینکه تعداد سفیران سلامتی که با طرح شهید سلیمانی همکاری کرده اند، 548 نفر هستند، گفت: از این تعداد 13 نفر در تیم های رهگیری، 378 نفر در تیم های حمایتی و 45 نفر در تیم های نظارتی و 112 نفر نیز به عنوان آموزش دهنده با تیم های رهگیری همراه بوده اند.

,

هاشمی تعداد خانوارهای آموزش دیده دارای بیمار در طرح شهید سلیمانی را 880 خانوار عنوان کرد و گفت: در هر خانوار به طور متوسط چهار نفر آموزش دیده اند که در مجموع سه هزار و 520 نفر از خانوارهای دارای بیمار و چهار هزار و 830 نفر از خانوارهای سالم مورد حمایت آموزشی این طرح قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره به این که تیم های اجرایی مراقبتی، حمایتی و نظارتی زیرنظر کمیته ها تشکیل و سازماندهی شده اند، گفت: اعضای تیم مراقبت شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان هستند که محل استقرار تیم های مراقبتی، پایگاه های سلامت است.

,

هاشمی افزود: اعضای تیم های مراقبتی مسئولیت ارائه خدمات و مراقبت در منزل برای افراد با بیماری های زمینه ای، افراد در معرض خطر و سالمندان را به عهده دارند و با ارائه خدمت در منزل، مانع خروج آن ها از منزل برای دریافت خدمات بهداشتی می شوند همچنین این تیم پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌‌رسانی پیشگیری از کرونا را به خانوارها ارائه می‌‌دهند.

,

وی تعداد تیم های مراقبت تشکیل شده در سطح استان را  36 تیم عنوان کرد و گفت: این تیم ها در مجموع 75 عضو دارند و از ابتدای طرح تاکنون 35 مراقبت در منزل انجام شده است.

,

انجام 1700 تست سریع در خراسان شمالی 

, انجام 1700 تست سریع در خراسان شمالی , انجام 1700 تست سریع در خراسان شمالی ,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد تیم های رهگیری تشکیل شده در سطح استان 92 تیم هستند، گفت: این تیم ها از 510 نفر تشکیل شده اند که با حضور این تیم ها تعداد یک هزار و 796 تست سریع کویید 19 انجام شده است که 119 تست مثبت بوده است.

,

هاشمی با اشاره به فعالیت های تیم حمایتی گفت: به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، بسته‌‌های حمایتی و پکیج‌‌های بهداشتی توسط این تیم ارسال شده و کمک های مردمی، سازمان ها و نهادها و همچنین خدمات معیشتی به جمعیت آسیب پذیر و در معرض خطر بالا ارائه می شود که محل استقرار تیم های حمایتی، پایگاه های بسیج است.

,

وی عنوان کرد: تعداد تیم های حمایتی تشکیل شده در سطح استان 506 تیم با ظرفیت یک هزار و 467 نفر هستند که از  ابتدای طرح تاکنون یک هزار و 250 خانواده آسیب پذیر، از این حمایت ها برخوردار شده اند.

,

هاشمی سپس به فعالیت های تیم نظارتی پرداخت و گفت: مسئولیت تیم نظارتی با بهداشت محیط و حرفه ای است که با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر سازمان های مرتبط انجام می شود.

,

وی گفت: ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات و مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل های بهداشتی، ادارات، بانک ها، مدارس، محل های تجمعی/بازارها، میادین میوه و تره بار، ارجاع موارد مشکوک به تیم های مراقبتی و افراد نیازمند به تیم های حمایتی، آموزش عمومی واحدهای صنفی و صنعتی و ضدعفونی اماکن و محل های تجمعی از  جمله وظایف تیم نظارتی است.

,

نظارت بر 26 هزار واحد از ابتدای آغاز طرح سلیمانی در خراسان شمالی

, نظارت بر 26 هزار واحد از ابتدای آغاز طرح سلیمانی در خراسان شمالی, نظارت بر 26 هزار واحد از ابتدای آغاز طرح سلیمانی در خراسان شمالی,

وی تعداد تیم های نظارتی تشکیل شده در سطح استان  را 161 تیم عنوان کرد و گفت: این تیم ها در مجموع 510 عضو دارند و از ابتدای طرح تاکنون 25 هزار و 932 مورد بازدید انجام شده که 981 مورد اخطاریه و 53 مورد پلمپ شده اند.

,

هاشمی با بیان این که چهار واحد نقاهتگاهی شامل 120 تخت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی درنظر گرفته شده است، گفت: از ابتدای طرح تاکنون 10 بیمار که شرایط قرنطینه خانگی برای آنها محقق نبوده است، در این نقاهتگاه ها تحت مراقبت قرار گرفته اند.

,

این مقام مسئول در انتها یادآور شد: با تغییر وضعیت استان به رنگ زرد و بازگشایی برخی از مشاغل در رسته های مختلف مردم تصور نکنند که کرونا تمام شده است، بلکه این وضعیت با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم مجدد می تواند به پیک ابتلا برگردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه