اخبار داغ

ظهر امروز؛

قرارگاه ولایت در تربت‌ حیدریه راه اندازی شد

قرارگاه ولایت در تربت‌ حیدریه راه اندازی شد
قرارگاه فرهنگی ولایت بر اساس دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری ظهر امروز با حضور مسئولان در تربت‌ حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ احمد دهقان، دبیر قرارگاه فرهنگی ولایت در این این مراسم اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی ولایت بر اساس دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری که بارها اعلام داشته‌اند، در  سراسر کشور تشکیل و آیین آغاز بکار آن امروز در شهرستان تربت‌حیدریه می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی در شرح وظایف قرارگاه با بیان اینکه قرار است قرارگاه چتری را روی تمام فعالیت‌های فرهنگی شهرستان باز کند، افزود: کلیه تصمیمات توسط چهار کمیته فرهنگی اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، فرهنگی آموزشی و فرهنگی پشتیبانی اتخاذ می‌شود.

,

دهقان گفت: برای هر کمیته یک دبیر از بین نخبگان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی انتخاب که این افراد خودشان در قالب کارگروه‌هایی به بررسی موضوعات و دغدغه‌هایی که از سوی مردم اعلام می‌شود، در قالب یک کار پژوهشی پرداخته و بعد پردازش نهایی، طرح خود را به شورای سیاستگذاری اعلام و آن‌ها نیز آن را در قالب یک برنامه جامع به شورای فرهنگی عمومی شهرستان ابلاغ می‌کنند. 

,

دهقان افزود: بر اساس چارت تشکیلاتی رییس قرارگاه در هر شهر امام جمعه و مکان برگزاری جلسات آن نیز دفتر ایشان است.

,

وی با بیان اینکه هر قرارگاه متشکل از یک شورای سیاستگذاری است، گفت: اعضای آن شامل رییس اداره اطلاعات، دادستان یا مدیر دادگستری، فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه می‌باشد و انتخاب این افراد به دلیل ضمانت اجرایی داشتن مصوبات جلسات است.

,

دهقان در بخش دیگری گفت: مزیت تشکیل قرارگاه آن است که از این پس دیگر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدون موضوع و فی‌البداهه جلسه‌ای را برگزار نخواهد کرد، از موازی کاری در ادارات جلوگیری می‌شود از انجام کارهای مقطعی پرهیز می‌شود و در نهایت به نیازهای فرهنگی شهرستان اولویت داده شده و دستگاه‌ها دیگر به صورت سلیقه‌ای تصمیم‌گیری نخواهند کرد.

,

دبیر کارگروه فرهنگی اقتصادی نیز گفت: مباحث اقتصادی در ایجاد ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند. 

,

جواد اسماعیل‌زاده افزود: تاثیر اقتصاد بر فرهنگ به اشکال مختلف نظیر اعتیاد، سرقت، خیانت و طلاق است.

,

وی با بیان اینکه دشمن امروز دیگر از طریق نظامی به ما حمله نمی‌کند، گفت: او از طریق حربه‌های فرهنگی و اقتصادی وارد شده و اتفاقا خیلی هم توانش بالاست.

,

اسماعیل‌زاده افزود: لذا با کمک سرمایه‌های خوب اجتماعی و فرهنگی که در اختیار داریم و در قالب این قرارگاه باید پیوند مستحکمی بین فرهنگ و اجتماع،  فرهنگ و اقتصاد و فرهنگ و آموزش برقرار و هدفمند کنیم و در نهایت بتوانیم فرمول خوبی ایجاد تا دیگر دشمن نتواند به ما ضربه بزند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه