اخبار داغ

عمویی در گفت‌وگو با دانا:

وجود ۲ یا ۳ رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف نقص دیپلماسی اقتصادی است/ ورود کمیسیون امنیت ملی به ماجرای رایزنان اقتصادی

وجود ۲ یا ۳ رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف نقص دیپلماسی اقتصادی است/ ورود کمیسیون امنیت ملی به ماجرای رایزنان اقتصادی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طبق آمارها ۲ یا ۳ نفر بیشتر رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف نداریم و این مسئله نقص است.
[

«ابوالفضل عمویی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص دیپلماسی اقتصادی و عملکرد رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف گفت: توجه به دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت خارجی کشور به خصوص با کشورهای همسایه در حال حاضر در اولویت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه در مسیر خنثی سازی تحریم ها یکی از رویکردهایی ممکن توسعه تجارت های دو جانبه است عنوان کرد: این روابط می تواند با کشورهای همسایه و نیز کشورهایی که رویکرد سیاسی همسو با جمهوری اسلامی ایران دارند تقویت شود.

,

عمویی با بیان اینکه مسئولیت این امر عمدتا با وزارت صمت است تصریح کرد: در حال حاضر طبق آمارها ۲ یا ۳ نفر بیشتر رایزن بازرگانی در کشورهای مختلف نداریم و این مسئله نقص است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس به این موضوع به طور جدی توجه داشته و در کمیسیون امنیت ملی نیز به این مسئله ورود کرده ادامه داد: این مسئله به عنوان اولویت دیپلماسی اقتصادی کشور در کمیسیون امنیت ملی به طور جدی مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع دیپلماسی اقتصادی را با شان و جایگاه کمیسیون امنیت ملی از وزارت امور خارجه نیز پیگیری کردیم تاکید کرد: به نظر می رسد کمک به تسهیل صادرات تولیدات ملی و کالاهای ایرانی و همچنین تامین امکان واردات در حوزه مواد اولیه صنعتی و موارد مورد نیاز اساسی کشور با قدرت و با حمایت دولت و وابستگان اقتصادی صورت گیرد.

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص فعالیت معاونت اقتصادی و تجارت وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه در سالهای اخیر یک معاونتی با عنوان معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل داده و با توجه به پیگیری های مجلس تقویت دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

,

عمویی با اشاره به اینکه یکی از چالش ها در مسیر دیپلماسی اقتصادی تعدد نهادهای مرتبط با موضوع است گفت: منابع محدود بودجه ای در دستگاه ها توزیع شده و چون بخشی از این کار با منابع ارزی باید انجام شود از این رو کمبود منابع ارزی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر مسئله تجارت بین الملل نیازمند هماهنگی دستگاه های مختلف است عنوان کرد: اصل توجه و پیگیری رویکرد دیپلماسی اقتصادی مطالبه مجلس از همه دستگاه های اجرایی است.

,

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه خانه ملت در این زمینه جلسات متعددی برگزار کرده است تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی میزبان وزرای خارجه و صمت بودیم، سوالات متعددی از سوی نمایندگان در این زمینه مطرح شده و همچنان موضوع را با اولویت دنبال می‌کنیم.

,

عمویی خاطرنشان کرد: نمایندگان متناسب با گروه های دوستی پارلمانی موضوع دیپلماسی اقتصادی را دنبال می کنند و گروه های کاری مختلفی را با کشورهای مختلف تشکیل دادند؛ البته ما فکر می کنیم ظرفیت ها در این زمینه بیشتر است و باید این ظرفیت ها تقویت شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه