اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانا مطرح شد؛

آمریکا به جای برگشتن به برجام غرامت این سال‌ها را پرداخت کند/ قبل از هر مذاکره‌ای باید تحریم‌ها برداشته شود

آمریکا به جای برگشتن به برجام غرامت این سال‌ها را پرداخت کند/ قبل از هر مذاکره‌ای باید تحریم‌ها برداشته شود
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیبی که در این چند سال به کشور و ملت ما وارد شده را چه کسی جبران می کند؟ آمریکا باید خسارت و غرامت به ملت ایران پرداخت کند و بعدا درباره هرگونه مذاکره ای بحث شود.
[

«بهروز محبی نجم آبادی»، نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در تله مذاکره برای مذاکره گرفتار نخواهد شد گفت: ما وارد یک مذاکره شدیم که در قالب این مذاکره به تعهد چند جانبه تن دادیم؛ طرف های مقابل تعهداتی دادند و ما هم تعهداتی دادیم اما ما در شرایطی به تعهدات خود عمل کردیم که طرف های مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب از همان ابتدا غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها را هشدار داده بودند ادامه داد: جریان حامی مذاکره در کشور که 30 سال پای یلتسینی بر زمین زده بود که چرا تابوی مذاکره را نمی شکنیم و وارد مذاکره با کدخدا نمی شوید.

,

محبی نجم آبادی با اشاره به اینکه مذاکره با اروپا و آمریکا اتفاق افتاد و همه ملت با چشمان خود دیدند که نتیجه این اعتماد چه شد تصریح کرد: قرار بود تیم مذاکره کننده ایرانی گام به گام عمل کرده و تعهدات خود را زمانی عملیاتی کند که طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند باشد اما متاسفانه فرجام برجام نشان داد که در این مذاکرات، تضمینی از طرف های غربی و آمریکایی نداشتیم.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه طبق اظهارات آقای ظریف اروپا 11 مورد تعهد به جمهوری اسلامی ایران داد اما به هیچ کدام عمل نکرد ادامه داد: فردو و آب سنگین اراک به طور نامتعارف در هم شکسته و جمع شد و فراتر از تعهدات خود عمل کردیم ضمن اینکه به شدیدترین بازرسی ها تن دادیم اما نتیجه این شد که به بدعهدی خود ادامه دادند در شرایطی که هیچ تضمینی برای عدم اجرای تعهدات نداشتیم.

,

وی با اشاره به مصوبه لغو تحریم ها در مجلس عنوان کرد: این مصوبه دست خالی دولت را پر کرد؛ اسلحه ای به دست دولت دادیم، دولتی که دست خود را خالی کرده بود و بی سلاح در برابر اروپا و آمریکا حاضر می شد دستش با این مصوبه مجلس پر شد.

,

محبی نجم آبادی با بیان اینکه دولت به مصوبه مجلس عمل کند و اگر نتایج خوبی از اجرای این قانون به دست نیامد بدون شک به گردن مجلس است و هیچ مسئولیتی بر گردن دولت در این باره نیست تصریح کرد: طرف مقابل ما از نقاط ضعف تیم مذاکره کننده استفاده خواهند کرد زیرا نشان دادند که به تعهدات خود عامل نیستند.

,

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس بااشاره به اینکه بایدن تصور می کند در نقطه قوت قرار دارد زیرا تحریم ها موثر بوده است تاکید کرد: با سفارش های ویژه رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو به بایدن ، آمریکایی ها تلاش خواهند کرد دوباره مباحث انحرافی مثل موضوع موشکی و سایر مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران را به میان بکشند.

,

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا تصور می کرد که صرفا توان هسته ای مولفه قدرت جمهوری اسلامی ایران است و برای مذاکره پیرامون آن وارد عمل شد گفت: بعد از اینکه فهمیدند ایران دارای مولفه های قدرت دیگری مثل توان موشکی، عمق استراتژیک و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حمایت از جبهه مقاومت است به دنبال مذاکره در باره این مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.

,

محبی نجم آبادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسئله موشکی به گونه ای عمل کرده که آنها در برابر ما به شدت آسیب پذیر هستند عنوان کرد: آنها روی این دو مولفه قدرت حساب باز کردند و قطعا تا ما را در میدان مذاکره وارد دو دستگی در داخل نکنند آرام نخواهند نشست.

,

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس با اشاره به اینکه آنها می خواهند در کشو دو دستگی ایجاد کنند عنوان کرد: اگر با قدرت بایستیم و مولفه های قدرت خود را تقویت کنیم اروپا و آمریکا عقب نشینی خواهد کرد و ما امتیازات بیشتری خواهیم گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه تاکید ما اجرای برجام است گفت: آسیبی که در این چند سال به کشور و ملت ما وارد شده را چه کسی جبران می کند، آمریکا باید خسارت و غرامت به ملت ایران پرداخت کند.

,

محبی نجم آبادی با اشاره به اینکه بازگشت دوباره آمریکا به برجام از نظر ما امری بی معنی است خاطرنشان کرد: چندین سال بدترین شرایط را بر کشور ما تحمیل کردند و حالا می گویند گروه تازه نفس به تعهدات برمی گردند، مجلس این شرایط را نخواهد پذیرفت زیرا قبل از هر مذاکره یا تعهدی باید تحریم ها برداشته شده و خسارت این سال‌ها به ملت پرداخت شود.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه