اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در لرستان ذخیره شد

۱۰۰۰ نمونه خون بند ناف در لرستان ذخیره شد
دهقانی گفت: طی 10 سال گذشته 1000 نمونه خون بند ناف در بانک ذخیره خون لرستان ذخیره سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی دهقانی در گفتگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ نوع بیماری از طریق خون بند ناف در کشور قابل درمان است که این بیماری ها عمدتا بیماری هایی از قبیل سرطان های خون، کم خونی ژنتیکی، فلج های مغزی کودکان و بیماری های ناشی از نقص سیستم ایمنی بدن، اوتیسم و دیابت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت بهره مندی هم استانی ها از این ظرفیت، جهاد دانشگاهی لرستان نسبت به راه اندازی بانک ذخیره خون بند ناف اقدام کرد که طی این ۱۰ سال هزار مورد ذخیره خون بند ناف انجام شده است.

,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های سازمان مرکزی و حضور نیروهای متخصص در مرکز، استان به صورت چند سالی متوالی به عنوان مرکز برتر کشوری در راستای ذخیره خون بند ناف انتخاب شده که این برتری به دلیل کیفیت و تعداد نمونه ها بوده است.

,

دهقانی با اشاره به این که هر ساله حدود ۱۰۰ نمونه ذخیره خون بند ناف در استان صورت می گیرد عنوان کرد: هم استانی ها برای بهره مندی از خدمات بانک ذخیره خون بند ناف می توانند با مراجعه به جهاد دانشگاهی از روند دریافت خون، مزایا و قابلیت های آن آشنا شوند و از خدمات مشاوره ای در این راستا نیز بهره مند شوند.

,

وی بیان کرد: ذخیره سازی خون بند ناف مخصوص بانوانی است که در آستانه زایمان هستند که می توانند یک ماه قبل از زایمان به بانک خون ذخیره بند ناف مراجعه و ضمن دریافت مشاوره های لازم، مراحل لازم را انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه