اخبار داغ

ابلاغ طرح حریم سیاسی بهار پس از سالها، اما ناقص!

با وجود اضافه شدن ۲۵۰ هکتار به حریم سیاسی بهار، شهروندان بهاری ۴۰۰ هکتار دیگر هم طلبکارند

با وجود اضافه شدن ۲۵۰ هکتار به حریم سیاسی بهار، شهروندان بهاری ۴۰۰ هکتار دیگر هم طلبکارند
در ابلاغ طرح حریم سیاسی شهر بهار که سالها مورد مناقشه بهار و همدان است حدود ۲۵۰ هکتار به حریم شهرستان از سمت مرز شمالی اضافه شده است، اما از سمت مرز غربی مسکن مهر بهار و حوزه علمیه برادران شهر بهار را در حریم همدان قرار داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، چندی پیش خبری مبنی بر ابلاغ حریم سیاسی شهرستان در نقشه ای ناخوانا عنوان شد که مسئولین اظهار کرده بودند که پس از نصب utm مرز دقیق بهار و همدان مشخص خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در تماسی که با مسئولین شهری داشتیم متوجه شدیم که بالاخره علائم utm نصب شده و باکمال تعجب مسکن مهر و حوزه علمیه و قسمت مشاغل فنی در حوزه همدان تعریف شده اند که قرار شده اصلاحیه ای روی آن صورت گیرد و اینها در حریم بهار قرار گیرند.

,

در گفتگویی که پیش از این با فرماندار بهار داشتیم، اذعان داشت: در طرح ابلاغی ۲۵۰ هکتار به حریم شهر بهار از حوالی چشمه قصابان افزوده شده که اتفاق مبارکی است و حدودا به اندازه نصف شهر بهار است.

,

قنبری در مورد قرار گرفتن حوزه علمیه و مسکن مهر در حریم همدان گفت: نقشه جدید اصلاحاتی دارد که شهرداری در این باره حرفهایی دارد و این اصلاحات را ارائه داده ایم تا پس از انجام اصلاحات طی مصاحبه ای مفصل خبر آن را به رسانه ها خواهیم داد.

,

در ادامه خبردار شدیم که شورای شهر و شهرداری از ابلاغ این چنینی حریم سیاسی گلایه مند بوده و برای اعتراض سفرهایی به تهران داشتند تا مسئله را شفاف کنند.

,

آنچه که در اینجا وجود دارد این است که طرح جامع شهر بهار چندی پیش از سوی استانداری ابلاغ شده و طبق آن بخش هایی از پشت زمین بیمارستان قدیم آیت الله بهاری تا قسمت هایی از گلخانه تازه تاسیس پشت فرمانداری در حریم شهر بهار است و مسئولین شهری در ابلاغ حریم سیاسی خواستار مطابقت حریم سیاسی شهرستان با طرح جامع شهر هستند، اما در طرح جدید حریم سیاسی تطابق وجود ندارد.

,

در ادامه گفتگویی با حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار داشتیم. او در گفتگو با خبرنگار ما از سفر یک روزه به تهران و دیدار با نماینده معین بهار در مجلس و خانم احمدی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارتخانه خبر داد.

,

فیض الهی اظهار داشت: طرح جامع شهری در اختیارات شورای شهر و شهرداری است، اما حریم سیاسی در حوزه اختیارات مسئولین سیاسی یعنی فرماندار و استاندار است و شورای شهر مسئولیتی در قبال آن ندارد.

,

وی ادامه داد: با این وجود وقتی طرح ابلاغی حریم سیاسی مشخص شد، ما به عنوان نماینده مردم بهار و به دلیل مطالباتی که در این باره وجود داشت به آن اعتراض کردیم، کارشناسان را به محل دعوت کردیم و از استاندارد و فرماندار تقاضای رسیدگی به موضوع را کرده و برای پیگیری موضوع به سراغ نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس و مدیرکل تقسیمات کشوری رفتیم تا اعتراضمان را نسبت به چگونگی این طرح اعلام کنیم.

,

وی گفت: در این باره مرز شمالی مطابق با چیزی است که مدنظر ما بوده،اما در مرز غربی ایراداتی وجود دارد، در طرح ابلاغی جدید حدود ۲۲۰ هکتار به حریم شهرستان اضافه شده اما حرف ما این است که باید بالای ۴۰۰ هکتار دیگر هم افزوده می شد که در طرح جدید اتفاق نیفتاده و ما به دنبال گرفتن این حق مردم هستیم.

,

وی در مورد قرار گرفتن مسکن مهر و حوزه علمیه در حریم همدان گفت: نقشه ایراداتی داشته که گفتیم آن را اصلاح کنند و خودشان هم این را قبول دارند که مسکن مهر و حوزه علمیه جزء بهار است و قرار شد آن را اصلاح کنند، در این حرفی نیست، اما مسئله ما در مورد پشت بیمارستان قدیم آیت الله بهاری و قسمت های از گلخانه تازه تاسیس پشت فرمانداری است که باید به بهار افزوده شود.

,

حریم سیاسی شهر بهار سالهاست که مورد مناقشه بین همدان و بهار بوده و سالهاست که این طرح در حال رفت و آمد بین ادارات است، خبر ابلاغ ناقص حریم سیاسی الحق که مردم ما را شاد و پشیمان کرد و گویی که در این چند سال با آن همه بیا و برو انگار که نه خانی رفته و نه خانی آمده است، دست آخر بازهم قسمتی از بهار را به اسم همدان زده اند.

,

انگار که این طرح به یک کشمکش سیاسی بین همدان و بهار تبدیل شده ، طرحی که چندین نماینده و شورای شهر و فرماندار را درگیر خود کرده و دست آخر بازهم اختلاف هایی در آن وجود دارد.

,

وجود اشتباه در نقشه و اعمال اصلاحات چیزی نیست که یکی دو روزه بخواهد جواب دهد، مگر حرف یکی دو جلسه و یکی دو روز است که اشتباه در آن صورت گیرد، کلی جلسه و برو بیا سر همین مناطق مورد اختلاف بوده، مگر می شود نقشه ای بی حساب و کتاب و بدون امضای آقایان ابلاغ شود؟

,

در تفسیر کلمه اشتباه و اصلاح نقشه تنها یک فکر به ذهن متبادر می شود و آن این است که این کلام تنها برای فرونشاندن خشم مردم و ندادن بهانه دست آنهاست.

,

اینجا همت مسئولین سیاسی دو شهر همدان و بهار را می طلبد که هر چه سریعتر به این اختلاف چند ساله پایان دهند و حداقل این خاطره خوش را از دولت یازدهم در واپسین روزهای عمرش در ذهن مردم بهار ایجاد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه